Jaký je zájem o nákup léků přes internet?
Téměř 50 % internetové populace se vyslovilo pro možnost nákupu volně prodejných léků prostřednictvím internetu. Praha 28. ledna 2005 - V současné době je možno prostřednictvím internetu objednávat a nakupovat přípravky z kategorie doplňků stravy (tzv. potravinové doplňky). Existuje řada internetových portálů, které takovéto služby nabízejí. Naopak léky, ať již se jedná o ty volně prodejné či o ty na lékařský předpis, není možno na základě naší legislativy takovouto formou prozatím získávat. Přístup české internetové populace k možnosti nákupu léků přes internet zkoumala ve svém nejnovějším internetovém šetření (GfK Cawibus) společnost GfK Praha. Výzkum proběhl v období měsíce ledna 2005 a zúčastnilo se ho tisíc osob z celé České republiky, které svým výběrem odpovídaly reprezentativnímu vzorku internetové populace starší 14 let. Jako zdroj adres pro toto šetření posloužil Online klub GfK. Potravinové doplňky nakupuje v současné době přes internet téměř desetina internetové populace (9,4 %). O něco málo častěji se jedná o osoby střední generace, se základním či středním vzděláním bez maturity. K hodnocení zájmu internetových uživatelů o nákup léků přes internet byla použita stupnice od 1 do 5, kde 1 vyjadřovala velký zájem o danou službu a 5 naopak zájem nulový. V případě volně prodejných léků se téměř polovina oslovených (46,2 %) vyslovila pro takovouto formu nákupu. Tito zájemci pocházejí nejčastěji z řad starších občanů, obyvatel nejmenších obcí, osob s nižší úrovní dosaženého vzdělání. Naopak nezájem (bodové hodnocení 4 a 5) projevila necelá třetina (31,6 %) internetových uživatelů. V tomto případě se častěji jedná o muže, generaci čtyřicátníků a obyvatele malých měst. Z regionálního pohledu jsou to pak častěji obyvatelé moravských krajů. V případě dotazu na online nákup léků na předpis, zájem ze strany dotázaných značně poklesl. Pro nákup se vyslovila čtvrtina respondentů, opačné stanovisko zaujala více než polovina internetové populace (52,6 %). Nejčastěji takovouto službu odmítají vysokoškolsky vzdělaní respondenti.
Skupina GfK v ČR Skupina GfK v ČR – GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Více viz: www.gfk.cz, www.incoma.cz Skupina GfK v ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.
GfK Group GfK Group má více než 130 poboček a dceřiných společností působících
Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
Další informace:
|
||||||||||||||||||||
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz