Projekt ekonomické diplomacie cílí na návrat turistů do ČR a zároveň podpořil české firmy v USA
Projekt ekonomické diplomacie cílí na návrat turistů do ČR a zároveň podpořil české firmy v USA
23.04.2021 / 22:38 | Aktualizováno: 23.04.2021 / 22:48
Generální konzulát ČR v Chicagu společně s agenturou CzechTourism spustily díky projektu ekonomické diplomacie (PROPED) kampaň prostřednictvím společnosti Lonely Planet, která představuje nejen přírodní a architektonické krásy České republiky a zve americké turisty k návštěvě naší země v post-covidovém období, ale prezentuje také produkty šesti českých firem na trhu USA.
Mít reklamní kampaň u společnosti Lonely Planet v USA je nejen prestižní záležitostí, ale je to také poměrně finančně náročné. Důvodem je především skutečnost, že se obsah kampaně – v případě České republiky byl vybrán formát Travel Stories určený k přehrávání obsahu na mobilních zařízeních s omezením na max. 20 obrázků či videí – zobrazí přímo v aplikacích u více než 1 mil. amerických zákazníků, předplatitelů obsahu společnosti Lonely Planet.
Vedle tradiční snahy oslovit americké turisty, aby navštívili Prahu a i další regiony v post-covidovém období, jsou v kampani také prezentovány výrobky celkem šesti českých firem, které byly do kampaně vybrány. Jedná se o firmy, s jejichž výrobky se turisté setkají nejen při cestování po ČR, ale jejichž výrobky lze dnes již koupit i na trhu USA. S cílem v kampani propagovat vedle Prahy i jednotlivé regiony ČR, byly vybrány firmy z různých koutů naší vlasti. Děkujeme proto firmám Bohemia Paper, Moser Crystal, Preciosa, Granát Turnov, pivovaru Budvar a likérce Rudolf Jelínek za spolupráci při poskytnutí vstupních materiálů.
„Cílem kampaně bylo představit to nejlepší z ČR a hlavně vrátit ČR na mapu zájmu amerických turistů, jakmile se otevřou možnosti cestování pro turisty mezi USA a Evropou„ zdůrazňuje M. Claudino, ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism USA a Kanada, a T. Trnka z Generálního konzulátu ČR v Chicagu k tomu dodává „Snahou kampaně je také ukázat Američanům, že výrobky sklářských a potravinářských firem, které si často odváží jako suvenýr z ČR, je dnes možno najít i obchodech po celých USA.“
Není tajemstvím, že ze vzdálených zemí patří americký trh z pohledu příjezdového cestovního ruchu k těm vůbec nejdůležitějším. V roce 2019 navštívilo ČR téměř 600 tisíc hostů z USA, kteří v hotelech či penzionech strávili téměř milión a půl nocí, tedy více než návštěvníci z Číny. V průměru u nás turisté z USA utratí 1400Kč / den, dalších 3000 Kč / den utratí před cestou například za letenky a ubytování. V roce 2018 přinesli američtí turisté do české ekonomiky téměř 6 mld. korun. Návštěvníci z USA v ČR nejčastěji stráví 3-4 noci, zajímají se o památky a během své dovolené rádi navštěvují také regiony. Rychlé obnovení turistického ruchu z USA napomůže opětovnému zotavení sektoru hoteliérství a restauratérství.
Kampaň pro předplatitele Lonely Planet běží od 20. dubna do 31. května 2021, nicméně obsah kampaně bude dostupný i po tomto datu na platformě Lonely Planet.
Travel Stories o ČR připravený společností Lonely Planet lze spustit zde.
Zpracoval: T. Trnka, vedoucí obchodně-ekonomického úseku, Generální konzulát Chicago
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz