Stát chce lidi motivovat k rizikovějším investicím. Spíše by jim měl narovinu říci, že na důstojné stáří jim peníze nezajistí - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Výpis příspěvků 1 až 50 (61)
 
určitě přečíst (3) 20.09.20 10:50  vaclav navratil  navratil.stavoserviszavinacseznam.cz  (214996)

investice na stari

zadne danove zvyhodneni nemuze vykompenzovat soucasnou a hlavne budouci inflaci

Inflace je jediny politicky pruchodny zpusob jak umorit alespon korunove dluhy statu

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 21.09.20 10:20  AjRep  (210979)

investice na stari

Je zcela jisté, že budoucí inflace se bude počítat na desítky procent a to je fakt, na kterém si vyláme zuby jakákoliv myslitelná důchodová reforma. Politici to samozřejmě vědí a samozřejmě to nikdy nepřiznají.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (6) 20.09.20 09:34  Ex  (197178)

Věřte těmto nesmyslům a bez záruky státu dopadnete jako já.

Dejme tomu že před 2 léty jsem investoval a koupil 100 tis. podílů ve Fio Fondu domácího trhu a věřil tomu, že dividendy z akcií budou neustále zvyšovat hodnotu mé investice, ovšem pozor  Opak je pravdou, po dvou letech je kurz 0,867 ! Přišel koronavirus, který zatím už měl nějaké náklady v jednotkách %, ale udeřila ČNB a na akcie bank obchodovaných na naší burze uvalila blokadu na dividendy a odkupy vlastních akcií. Výsledkem je pád cen akcií bank na polovinu a zatím pozastavené dividendy a odkupy. Výsledkem je pak pád cen podílů o cca 20% dolů. Pro ty co s těmito penězi počítali do konce roku je to těžká rána. Vlastní  česká národní banka potopila české akcie aby opět poškodila vlastní občany. No pokud chcete tedy o své peníze přijít, tak investujte v Česku, to co se Vám z počátku jeví jako mnohem výhodné nakonec dopadne jak je u nás obvykle. Nejdříve Vás ČNB poškodí oslabenou korunou a pak Vám sebere i dividendy tak, abyste padli na hubu. A co nás čeká v budoucnosti? Pokud ČSSD prosadí  vysokou bankovní daň bez osvobození daně z dividend pro české občany (ti zahraniční z EU už u nás dávno ji neplatí) tak budeme ožebračeni po třetí a bude úplně jedno zda v tom měl prsty stát nebo ČNB. Ovšem pro spekulanty je česko ráj. Ti kteří dnes nakoupí lacině akcie bank ( KB pod 500, Moneta 52) mohou během pár měsíců zázračně zbohatnout ! Mohou investovat přímo a zbohatnout více a nebo třeba prostřednictvím fondů a zasponzorovat tak zisky portfoliomanažerů.

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (10) 16.09.20 20:54  stas  (206718)

Nespoléhejte se na stát ale sami na sebe!!!

Už přes 13 let investuji do dividendových akcií a nyní mi dividendy tvoří +50% výplaty. Tedy za dvojnásobek této doby by se dal dosáhnout simultánní příjem rovný mé výplatě, tedy odchod do důchodu v jakékoliv následné době. Spořiví lidi by mohli bez problémů odcházet zhruba v 50 letech do penze a užívat si krásy života. K investování jsem se dostal ke své smůle až ve svých necelých 44 letech. Kovanda je stále mladé tele a plácá samé nesmysly. Sleduji ho už od jeho samotného začátku. Švagr mého bratra v USA obhospodařuje penzijní fond ve výši více jak 3 miliardy dolarů svým klientům. Je to tam běžná věc, ale mnoho lidí stejně tomu tam nerozumí. Celosvětově největší profíci jsou zřejmě Holanďani, kde investuje 30% obyvatel. Výběr akcií je široký, ale nejlepší výběry akcií jsou USA, Německo a Velká Británie. 

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 20.09.20 11:22  Kalich  (214997)

Nespoléhejte se na stát ale sami na sebe!!!

Stas,tleskám už jen zvoleným nadpisem. Osobně jsem investoval už přímo do dividendových akcií v 90tých letech a prakticky od roku 2000 už další investování nejde na úkor domácnosti. Dividendy ,případně výhodné prodeje akcií mi lehce pokrývají reinvestice a ještě mám peníze i na cestování! DR jsem si vyřešil sám bez státu a portfolio by mělo sloužit i pak další generaci. Základem portfolia by měl být ČEZ (cca 70% vlastní stát-min.riziko). Stačí se podívat do historie kolik už vyplatil dividend! BCPP má dostatek dividendových titulů! Prostě do zaváhá nežere!

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (8) 17.09.20 09:23  Vlk  (214102)

Nespoléhejte se na stát ale sami na sebe!!!

No všichni nejsou tak šikovní jako vy. Stát musí zaručit lidem takový důchod, aby mohli důstojně žít. Pokud jsou šikovní, vlastním investicím nic a nikdo nebrání. Ve zmiňovaném Holandsku je minimální důchod něco přes 1000 eur a nárok má každý občan i když moc nepracoval. Ti co pracují odvádí povinně nějaké procento do soukromého připojištění a z toho dostávají k minimálnímu důchodu navíc podle výše odvodů, které si sami určí. Penzijní reforma v této podobě by způsobila více škody než užitku.

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (8)
Vaše doporučení:

přečíst (7) 16.09.20 18:46  roman  sedmihlavydrakzavinacseznam.cz  (213920)

Stát chce lidi motivovat k rizikovějším investicím = ?????

co to vůbec je za provokaci...   stát v této době chce přesvědčovat lidí aby někam strkali své zdaněné peníze o teré v této zemi je velmi lehké přijít..  vytunelované jakékoli fondy Harvard, CS fondy, Litoměřické fondy atd. Soudy předrahé drahé poplatky v kolonkách o co se soudí, stát profituje !!  

2 pilíř důchodové reformy zrušen ale nemalé příspěvky státu zůstaly na rušených účtech... právo zde v zemi není, právo silnějšího, otrlejšího podfukáře však ANO.. stát se jen dívá a nyní chce přesvědčit někoho aby šel do rizikovější investice ??  má vůbec ošetřenu tuto větev investic přes burzu ???  tolik lživých podfukářů se tady vylíhlo po roce 1989 že jeden by  řekl, že jsou všichni podfukáři snad z celé Evropy- EU v Čechách.   Ano, ti co chtějí a jsou po 30letém vývoji v této zemi ekonomicky zdatní a ekonomicky gramotní už dávno se zajišťují i pod tíhou negativních zkušenností v této zemi.. a stačilo by, kdyby vláda ČR vydala zákon, že tento zajištěný fond na důchod nemůže zkrachovat něco podobného mají v EU banky, kde jsou investice občanů chráněny do určité výše... tady to ale ve fondech není a kde kdo si odnese peníze v krabici od bot a pak všichni doplácejí na ... kteří se ani nebojí okrádat ostatní, beztrestné okrádání rozvinuté od A až po Z. Fondy si strhávají peníze na provoz své aktivity, tu vstupní poplatek, tu i výstupní poplatek a potom další roční poplatek za hospodaření fondu a to ikdyž fond je v mínusu, nikdo bez trestu za záporný výkon..  to člověk v této zemi zažil a ještě zažije zklamání , nervů a dnů bez spánku.. na to se po celý život nezapomíná... Fond zajistit zákonem proti krachu fondu a každoročnímu zhodnocení průměrkou zhodnocení investic, vkladů od komerčních bank a nebo ročním statutem p.a. od ČNB, pak možná i osloví lidi z české kotliny, aby vstoupili do takového fondu. zatím je to : LEHKOMYSLNÝ  STáT

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 20.09.20 11:09  Kalich  (214997)

Stát chce lidi motivovat k rizikovějším investicím = ?????

Romane,máte zastaralé zkušenosti. V dnešní době je nejlepší obchodovat sám přímo na burze a vytvořit si vlastní dlouhodobé akciové dividendové portfolio. Z emitentů na BCPP preferuji hlavně ČEZ a PH.MORR.. V současné době většina dividendových emitentů na BCPP je velmi podhonocená (nejvíce banky) a je vhodný čas na vnik portfolia i jeho vylepšení! Chybu dělají všichni ti co mají dlouhodobě větší obnosy v bankách na mizerný úrok! Raději investujte peníze do úspěšných emitentů a každý rok máte dividendy ve výši cca 4-7% i více čistého! Navíc portfolio je i dobrý základ při dědění nebo darování pro další generaci!

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (14) 16.09.20 09:43  Vlk  (214272)

Vyspělost státu

se posuzuje i podle toho, jakou životní úroveň je schopný zajistit svým občanům. Těmito kroky se stát chce zbavit své zodpovědnosti a přenáší svou roli na občany. Motivovat občany k takovým investicím, aby si zajistili důstojné stáří je absurdní a nepřijatelné. Jak občan naloží se svými prostředky je jeho svobodná vůle.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (14)
Vaše doporučení:
přečíst (5) 16.09.20 10:30  roman  sedmihlavydrakzavinacseznam.cz  (213920)

Vyspělost státu

souhlasím na 100% s první částí myšlenky, druhá je složitější  té dávám 90% souhlasu..

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (6) 16.09.20 12:10  Vlk  (213925)

Vyspělost státu

Občan má právo naložit se svými příjmy po zdanění jak uzná za vhodné. Stát nemá lidem do tohoto nijak zasahovat. Stát má v rámci odvodů povinnost s prostředky na důchod nakládat tak, aby byl plátcům garantovaný důstojný důchod nejen dnešním i budoucím. Dnes se na důchod odvádí 28% z hrubé mzdy. Pokud zjednodušeně vezmeme odvod z průměrné mzdy dělá to 9500,-Kč pokud na jednoho důchodce vydělává 2,5 pracujících byl by průměrný důchod 23750,-Kč, ve skutečnosti není ani 15000 Kč. Nevím co všechno se z důchodového účtu hradí. Vychází mě z toho, že na dnešní důchodce by stačil odvod 20% a 8% by měl jít mimo státní rozpočet a stát by měl garantovat zhodnocení třeba i státními dluhopisy.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (4) 23.09.20 06:20  gustav  (215134)

Vyspělost státu

Nedivte se. Skladba odvodů neobsahuje pouze odvody do důchodového zabezpečení, ale i do jiných "sociálních" položek (a to doufejme). Tak je celý "důchodový systém" zkreslen. Také ne všichni "pracující" a "zaměstnanci" reálně přispívají do státní kasy. Přispívají pouze ti, kteří nejsou na výplatní listině státu. Stát a zvláště náš, žádné peníze neprodukuje, nevytváří, pouze tiskne :) Takže je pravdou, že na 1 důchodce vydělává 2,5 pracujících? Není toto číslo chimérou? Jaká je skutečnost? Bohužel, statistika je exaktní věda, kerá pracuje s nepřesnými čísly. Nejlepší by bylo, aby peníze na důchody byly svěřeny státem spravované bance, která by je oplemeňovala a zpravovala. A nedovolovala politikům a zaměstnancům státu jakkoliv nakládat s těmito penězi. Také by mněl povinně každý odvádět peníze ze svého (jakéhokoliv) příjmu na tento účet. Zde, v tomto státě nelze věřit ničemu, veškeré instituce pozbyly důvěru, kterou kdysi měly a to pouze zásluhou politiků a politických uskupení. Není možné, aby se zákony měnily ze dne na den, podle momentální potřeby. Bohužel jsme asi již ve stádiu, kdy se ani nedá bouchnout do stolu a říci dost.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (5) 23.09.20 08:58  Vlk  (214102)

Vyspělost státu

ve všem máte pravdu, odvody na důchod je pouze zkrytá daň, se kterou si politici dělají co chtějí a u dnešní politické elity nelze očekávat vůli něco změnit. Důstojnou životní úroveň budoucím důchodcům touto rozhazovačnou politikou nezajistí.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 24.09.20 12:35  zima  (215193)

Vyspělost státu

přesně tak 

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (5) 16.09.20 09:51  veselad  (214791)

Vyspělost státu

Naprosto souhlasím 

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (12) 15.09.20 20:11  Jindra  (211994)

kam mizí?

Možná by stát mohl začít tím, že vysvětlí, proč aktivně znehodnocuje už roky vlastní měnu a a tedy mimoděk způsobuje, že na důchod není absolutně možné něco naspořit (to dělá snad jen šílenec) 

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (12)
Vaše doporučení:

přečíst (19) 15.09.20 14:32  Luboš  (200188)

Je to mnohem prostější

Ať si říká analytik i politik, kdo chce, co chce, je to jinak.

Ve skutečnosti se jedná jen o popis procestu soustřeďování kapitálu u velkých bohatců a velkých korporací, které budou zárokou toho, že se kapitalismus sám zhroutí, neboť půjde proti všem hodnotám, které zastává. 

Drobní občané, střadatelé, podnikající osoby i malé firmy budou vysány, vycucány a buď skoupeny, nebo skončí. Hodnota je v držení kupní síly a pokud tato nebude, není zájem je respektovat. Oproti tomu půjde zájem na ubránění si svých nutných životních potřeb ( ne nedlimitních ). 

Banky v této věci dělají servis pro ty první, a profitují na tom. Zatím. Státy se dostávají do područí, buď korporací, nebo států. Tento kolotoč bude pokračovat, až do fáze zrychlení nad udržení se na sedačkách. A i toto politici vědí. 

Řešení ? Jak prosté, i búrské války se vedly kvůli zisku. 

Doporučení pro investory ? Rozhodování bez ohledů na city, jen podle pragmatičnosti. Ovšem tím bude také zanesen základní rozpor v tom, co by mělo přežít, a co bude podporováno. Viz řešení. 

Jeden pán takhle pozvednul Německo, aby jej později povedli opět ti, kteří s ním po celou dob obchodovali. Nehledejte v tom spravedlnost ani spravedlivost. Jde přece jen o prachy a život je položka, která se odepíše nejsnandněji. A pokud někdo protestuje, tak mu to v médiích vysvětlíme, kdo je nepřítel. Tato praktika je tradiční. 

Otřesy vniklé takovou událostí jsou pak příležitostí pro další akumulaci kapitálu, věděcký rozvoj, vyšší výrobu, stavební činnost i další šidítka. A když dostanou lidé to co chtějí, jsou spokojeni a systém podpoří. 

Jen investor, který chce poctivé podnikání, poctivý zisk i poctivý stabilní vývoj, s přiměřenými procentuálními výnosy, pláče. Někdy i v mírových dobách.  

Dosavadní doporučení: přečíst (19)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (4) 15.09.20 15:10  roman  sedmihlavydrakzavinacseznam.cz  (213920)

Je to mnohem prostější

vcelku dobrá myšlenka...

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (17) 15.09.20 14:06  A X L  aaazavinacbbb.cc  (213565)

R I Z I K A

Ne. Hlavní problém (3. pilíře i tohoto nového systému) je v tom, že máme demokratický socialismus.

A až za 20 let nezodpovědná většina zjistí, že státní penze je žalostně nízká, tak si zvolí vládu, která vše "spravedlivě přerozdělí" a "vyrovná příkré sociální rozdíly".

Záminka se najde vždy: bylo to státem podporované (tedy "na úkor" těch, co si nespořili).

"Spořit si přeci mohl jen bohatý člověk a ten k penězům nemohl přijít poctivě: vždyť já ve fabrice hákoval 8hod denně na plno za 28 hrubého, tak jak si někdo poctivou prací asi může vydělat třeba 90 tisíc? To snad pracuje 16 hodin denně a 2x intenzivněji? To nejde!" Atd... Kdo chce psa bít...

To, že za 15-25 let nebude na penze, je důsledek toho, co jsou politici a stát zač. Je to důsledek jejich nezodpovědnosti, krátkozrakosti, křivosti, atd... Bude toto vše za 20 let jinak? Ne, spíš bude ještě hůř. Když (asi) bude možné rozdávat každému lemplovi "nepodmíněný základní příjem", tak stejně tak bude možné (respektove spíše "zákonité") znárodňování.

A co se bude znárodňovat? Kritéria jsou vždy stejná:

1) Kde je nejvíc peněz ke znárodnění

2) Kde to politikům nejspíš projde (většina nebude protestovat, menšina s tím majetkem nemá jak a kam utéct)

Dosavadní doporučení: přečíst (17)
Vaše doporučení:
přečíst (8) 15.09.20 15:06  roman  sedmihlavydrakzavinacseznam.cz  (213920)

R I Z I K A

plně souhlasím,  a je to řečeno na plnou hubu..  jen ten nepodmíněný příjem s tím nesouvisí.. tímto příjmem by měl být zahrnut každý člověk v produktivním věku at už pracuje či nikoli.. pak se uvidí, jestli ti, co nepracují se uživý nepodmíněným příjmem, odpadly by výplaty sociální dávky, kde spoluobčané stojí fronty na pracáku..  mě t o připadá, že jsme opravdu vybudovali za 30 let kapitalistický socialismus s lidskou tváří, ale jen pro někoho..

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:
přečíst (8) 15.09.20 15:25  A X L  aaazavinacbbb.cc  (213565)

R I Z I K A

No...

1) Sice by ho dostal každý, ale nedobrovolně (z donucení) by to platili ti produktivní. Tedy produktivní by odvedl třeba 30tis a za to dostal 10tis nepodmíněný příjem. Neberu!

2) Že by to vedlo k zahnívání považuji za prakticky jisté. Máme mezi sebou "nenáročné spoluobčany", kterým ke štěstí stačí dát si nohy na stůl, pustit si estrádu na Nově a otevřít pivo v 1.5 litrové PETce. 
Pro ty motivace pracovat zkrátka zmizí. A pak budou z nudy rabovat a znásilňovat ("Zahálka - matka všech neřestí")

3) Navíc tito nízko kvalifikovaní, vzdělaní a inteligentní jedinci dnes vykonávají práci (zkrátka na jinou nemají), po které se jim opravdu nebude stýskat. Nic kreativního (nejsou toho schopni), ale manuální monotónní rutinní práce. Opravdu se jim po ní stýskat nebude a spokojí se s nepodmíněným příjmem.

4) Všechny další volby od zavedení nepodmíněného příjmu budou již výhradně jen o jeho valorizaci. V TV uvidíte výhradně reporáže, jak se těchto lidí redaktoři budou ptát, zda jim to stačí, zda se z toho dá "důstojně vyžít" a o kolik tak by se to mělo zvýšit. Tak jako se dnes ptají penzistů a samoživitelek. Nikdy ne těch, co to mají platit!

Takže moje stanovisko je: kdo po tom touží, ať si založí nadaci a vyplácí lidem nepodmíněný příjem ze svého! Pokud to bude chtít po mě, budu ho považovat za lupiče.

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:
přečíst (4) 15.09.20 21:54  Jiří  (203022)

R I Z I K A

Pane AXL já bych se nepodmíněnému příjmu nebránil.

Robotizace udělá z velké části populace nezaměstnatelné.

Je několik možností jak to řešit - v komunismu bylo spousta nepodmíněných příjmů realizováno

vytvářením nepotřebných pracovních míst, aby ti lidé nezevlovali po ulicích a nevymýšleli hlouposti.

Takže buď budou produktivní platit držhubné, nebo platit na řešení společenských problémů.

Také je zde možnost depopulace :-D

Osobně bych volil metodu postupné depopulace, kdy ovčan bude bez jakékoliv motivace, bude

mít pohodlí a nebude se množit (jako to vidíme u současné generace mladých).

 

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (4) 15.09.20 15:43  roman  sedmihlavydrakzavinacseznam.cz  (213920)

+ R I Z I K A

zřejmě ihned na počátku nepochopeno, jak jsem to napsal... nepodmíněný příjem by byl pro každého.. ten co uvádíte pracující si vydělá 30tisíc a odvede daň, poté by dostal i nepodmíněný příjem ve výši 10000Kč, takž by obdržel celkem 40000kč, ten co bude jen na nepodmíněném příjmu obdrží pouze tento příjem ve výši stejné jako vy ve výši 10000Kč..  oba dva by obdrželi stejně, ale odpadla by práce ze sociálními dávkami, lidmi na pracáku co je platí nehorentně stát, aby tyto dávky žadateli vyplatili. Tohle by odpadlo, pracující by měl stejně jako nepracující v kapse na prkno 10000kč. Motivovat ae chce stát jinak, už jsem to tu četl.. nyní bez danění je vlastnění akcií delší dobu nežli je 3leté období, nyní přichází s nápadem, že onu dobu 3let vlastně prodlouží o další 3 roky, kdy se nesmí z fondu vybírat jinak hrozí sankce pro střadatele... vybrat bude možné až v 60 letech nebo po 6 letech od vkladu.. to máme vychytralé lidi, ne chytré, ale přímo vychytralé.. Myslím si, že přijde doba, kdy bude všechno všech a zadarmo a to co se Komunistům v socialismu nepodařilo, to se zvládne v našem novodobém kapitalismu ponašem..  PONAŠEM...

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (4) 15.09.20 16:27  A X L  aaazavinacbbb.cc  (213565)

+ R I Z I K A

No já jsem pochopil, jak to myslíte. Že pracující i nepracující dostane 10k. 

Ale říkám, že tomu nepracujícímu by těch 10k musel platit ten pracující - od nikoho jiného, než od produktivních, stát ty peníze nemá. 
Proč bych měl někomu platit za to, že pro mě nic užitečného nedělá? Jakým právem mě k tomu někdo bude nutit?

Za 1. republiky bylo běžné, že lidem ráno někdo přinesl např. čerstvé mléko, nebo pečivo. Existovaly další služby - i příslušník běžné střední třídy měl paní na úklid, lidi běžně měli někoho, kdo se jim staral o zahradu, atd... Dnes nic z toho nemáme. Platíme (a po zavedení nepodmíněného příjmu se to ještě zhorší) lidem za to, že pro nás nic užitečného nedělají. Podle mě to je strašné.

Respektive jak už jsem řekl: ať nepodmíněný příjem jde z peněz lidí, kteří si přejí zavedení nepodmíněného příjmu. Pokud to půjde z peněz lidí, kteří jsou proti němu, je to loupež.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (5) 15.09.20 17:13  roman  sedmihlavydrakzavinacseznam.cz  (213920)

+ R I Z I K A

no, loupež by to byla, kdyby to dostal jenom ten co nepracuje a Vy co pracujete ne= to by byla loupež .. ale stát tu 10 rozdá všem bez ohledu na to , jestli dělá nebo ne... a tímto přídělem může stát zrušit nákladné sociální úřady a zvýší se zaměstnanost v zemědělství a ve službách... ti co nechtějí dělat a bude jim tato 10 stačit zůstanou na jednom bodu kam dají onu 10.. vy svoji 10 muzete utratit najednou a nebo si neco koupíte jako ti co nepracují.. pokud jim to bude stačit vydělá stát i pracující a ti nepracující pokud jim to nebude stačit, budou moci si najít práci a být na tom stejně jako Vy.. Loupež by to byla, kdyby dali jedněm a druhým ne.. větší nespravedlnost je přídavky na děti, taky je nepobírají všechny děti bez rozdílu a měly by.. je to příspěvek státu na dítě nikoli na příjem jedince.. to je krádež u těch, co mají více, nežli nějaká obluda vypočetla vzorečkem, kdo dostane a kdo už příspěvek nedostane..  

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 15.09.20 18:34  A X L  aaazavinacbbb.cc  (213565)

+ R I Z I K A

To, ze dnes existuje jiz X nespravednosti (s cimz souhlasim) neni zadne ospravedlneni pro zavadeni dalsi.

Zkuste si spocitat, kolik by stalo davat vsem dospelym (7 mil lidi?) 10tis mesicne. A zamyslete, kdo by to platil.

Nezamestnany ne. Duchodce ne. Statni zamestnanec NE (ten dane realne neplati, ale dostava!). Neziskovkar ne. "Umelec" ci "vedec" (socialni ekolog, kulturni antropolog, gender studies, ...) zijici z grantu ne. Firma zijici ze statnich zakazek ne. Firma zijici z dotaci ne. Jen relativne malo skutecne produktivnich - tech, co na trhu nabizi sve produkty a sluzby a lide je dobrovolne kupuji, protoze pro ne maji tu hodnotu.

10 tis pro 7mil lidi x 12 mesicu je tak od boku 840 miliard. To je docela dost, ne? Rozpocet ministerstva soc veci bude hadam citelne nizsi. Navic NEVERIM, ze by to byla konecna castka. To jako ze byste penzistovi, ktery dnes ma 15 ci 25 tisic penzi (protoze cely zivot platil jako mourovatej), tak proste jednotnou pausalni penzi, at se jde klidne klouzat? A penzistum s drahym bydlenim byste zrusil prispevek na najem? A penzistum byste nehradil domovy duchodcu, pecovatele, atd... No potes! 

Pokud byste naopak penzisty nechtel okrast o penze, na ktere odvadeli velke penize, nechtel je pripravit o prispevky na bydleni a domy s pecovatelskou sluzbou, tak byste k tem 840mld jese dalsi pekny ranec musel dosypat. Jestli to chcete platit ze sveho, tak prosim :-)

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
přečíst (3) 15.09.20 19:59  roman  sedmihlavydrakzavinacseznam.cz  (213920)

+ R I Z I K A

je vidět, že vidíte jen podium a zákulisí k vám ještě nedošlo.. přeci nikdo neetvrdí, že budou dostávat i důchodci.. ti mají své důchody a mají zaco jíst a platit, ale ten nezaměstnanej nemá, v jednu chvilku přišel blb z ministerstva a zkusil vydávat S-kartu což v polovině projektu a to něco stálo dále vydávat  S-karty nešlo.. další blb z ministerstva to zkusil vydávat místo oběživa poukázky , které ti co jim byly určeny vyměnovali za nevýhodný kurz a místo 90kč obdržely 50kč a beztrestně se to dělo téměř rok, nežli to bylo zrušeno také.. Vy byjste přeci nic neplatil, platil by to stát, vydal by oběživo které bude na výplaty potřebovat, nutno upozornit, že české oběživo už není 30 let kryté zlatem.. tak proč ho nevytisknout více.. o tom, že někdo bude platit domovy důchodců vzpomenete si na  tuto diskusi, a sám uvidíte, že se bude platit i tam, ono se už platí z části již nyní.. Pokud se jedná o bydlení, to si musí i ten důchodce nalésti menší byt a ne mít neustále třeba 1:4 jenom proto, že tam 30 let bydlí a je zvyklí na svou adresu.. pokud to finančně neutáhne musí hledat na předměstí a ne v centru města, po předměstí přichází bydlení na vesnici..  důchodci sice celý život mlátili, ale dnes se neřeší ti důchodci ale převážně populace která je úplně diktováním státu namizině.. zavinil to stát a proto dává cikánům velké sociální dávky- na dzzeti, záměrně dzéti napsáno, bo jich je hodně.. toto etnikum vyprodukuje opět jen méně inteligentní dělníky pro které už ale nebude na trhu práce uplatnění.. tak budou placeny státem.. jenže sloučením EVROPY bychom měli mít sociální dávky ve výši přes 30.000-Kč . Rozumíme si ? EU na to poukazuje, máme vše přepočteno na náš kurz.. dnes se téměř nevyplatí vyjíždět za nákupy pokud máte hranice 150km do jiného státu kde platí EURO. Doma je to také, jen tak kvalita  30 let pokulhává..  

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (9) 15.09.20 13:16  ikaktus  (201241)

Stát a důstojné stáří

Celých 30 let jsme slyšeli, že stát tu není od toho, aby se o lidi staral (a nejvíce v 90. letech). To měli v programu od r.1948 víme kdo.

Pokud bude přibývat lidí v neproduktivním věku čerpající důchod, tak se prostě budou reálné důchody snižovat. To dobře ví i pan Kovanda, stejně jako matador a současný guvernér ČNB, který to otevřeně přiznává.

Názory,že běžný člověk svou penzi vyřeší ukládáním peněz do nejrůznějších fondů, je "out of order". To jsou zbožná přání bankéřů (vydělat na poplatcích), ale tohle u obyčejných lidí nefunguje.

A tak nastupuje fungující praxe:

- staří lidé se sdružují, aby v 1 bytě utáhli z více penzí své náklady

- lidé si kupují byty s vizí prodeje a na důchod jdou do nájmu a žijí s podporou kapitálu

- lidé investují do tzv. plusových domů, který jim prodává energetické přebytky, které si spoří

- lidé kupují půdu (protože ji později prodají s mnohem větší šancí na výnos, než v nějakém fondu)

- lidé koupí akcie, které vyplácejí dividendy

 atd. atd. ač se to bankéřům líbí či nelíbí

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (9)
Vaše doporučení:
přečíst (6) 15.09.20 14:58  roman  sedmihlavydrakzavinacseznam.cz  (213920)

Stát a důstojné stáří

no po zkušenností z letošním rokem a výplatou zisku z roku minulého bych i tady byl opatrný, že lidé kupují akcie kvůli dividendě... stát když se mu to hodí, i dividendu zhatí- kde je tedy nedotknutelnost majetku, když rozhoduje stát?  ooo, pardon, za to stát nemůže, to udělalli společnosti, že na valných hromadách odmítli vyplatit zisky z džení akcií..  bude to rok?  dva roky ?  nebo na pořád?  ..zvykneme si na vše..

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:
přečíst (8) 15.09.20 14:16  A X L  aaazavinacbbb.cc  (213565)

Stát a důstojné stáří

Ano.

Jen je trochu problém v tom, co píšu výše: pokud lidí, kteří nebudou mít naspořeno-nainvestováno bude dostatečné množství, zvolí si někoho, kdo směrem k nim přerozdělí úspory-investice zodpovědnějších.

A ještě k těm bytům - tam vidím trochu rozpor. Ano, lidé investují do bytů (protože až doposud 30 let kontinuálně rostly, což ale nezaručuje, že budou růst dalších 30 let).

Správně píšete, že díky nízkým penzím se budou lidé sdružovat (3 vdovy v jednom bytě). Jenže pokud se 3 vdovy nastěhují do 1 bytu, tak to znamená, že zbývající 2 byty vrhnou na trh = převis nabídky = pokles cen.

Zároveň u bytů hrozí, že stát bude nedostatek peněz na penze řešit na úkor vlastníků bytů. Například zákonem na ochranu nízkopříjmových nájemníků -  nebude je možné vyhodit, nájem budou mít regulovaný, směšně nízký. Opravu je prozíravé s takovou vyhlídkou do bytů investovat?

A samozřejmě jsou zde další rizika: pokud za 20 let mladí uvidí, jak jsou penze směšně nízké (ale jejich odvody do penzijního systému vysoké), mohou se vzbouřit, odmítnout se toho účastnit (sami budou potřebovat zdroje na pořízení bydlení a založení rodiny). Penze pak nebude nízká, ale nulová.

A dále: demografický problém se zdaleka netýká jen penzí, ale i zdravotnictví. Opět to samé: málo mladých zdravých plátců, hodne starých nemocných příjemců péče. Tedy i zdravotnictví zřejmě "půjde do kytek", respektive bude nutné naspořit si nejen na penzi, ale i na léky a doktora! A to už je docela ranec (pokud v penzi chceme žít třeba 20 let).

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:
přečíst (8) 15.09.20 14:52  roman  sedmihlavydrakzavinacseznam.cz  (213920)

Stát a důstojné stáří

vypadá to, že nomenklatura zesr ala po roce 1989 ,co se dalo...

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:
přečíst (3) 15.09.20 15:25  A X L  aaazavinacbbb.cc  (213565)

Stát a důstojné stáří

Jasně a před 1989 tu byl ráj na zemi. OMG

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:
přečíst (7) 15.09.20 15:53  roman  sedmihlavydrakzavinacseznam.cz  (213920)

Stát a důstojné stáří

..a kdo tvrdí, že byl ráj na zemi před rokem 1989 ???    jen jsem naznačil, že společnost tenkráte byla lépe připravena na tyto nerovnosti nežli je dnes při této drahotě... nebo mi chcete říci, že je to levné, že služby které stát zajištuje v České poště kdy známka před rokem 1989 stála na dopisnici 0,60hal. a dnes 23kč za stejné služby kdy občan dojde do stánku České pošty a do okýnka podá dopis stejným způsobem jako ve 20.století ale musí zaplatit xxx % více jenom za to, že paní pošťáková za přepážkou tento dopis vezme do ruky a dá ho na váhu a pak přijme hotovost..  dneska podáte a možná doručíme.. to už ta erotika je lepší:  dneska objednáte a zítra ho tam máte... Ráj na zemi rozhodně nebyl, ale ve srovnání k dnešnímu stavu, měl ten starý systém daleko lepší vyhlídky nežli tento nový a k ráji rozhodně více vzdálený.. dříve se kradlo můžete argumentovat, ano , máte pravdu, ale dnes se krade více a dotoho se zapojili i bílé límečky, to za Komunistů nebylo běžné.. 

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:
přečíst (8) 15.09.20 16:36  A X L  aaazavinacbbb.cc  (213565)

Stát a důstojné stáří

Pošta, mléko, nájem byly levné proto, že byly dotované na úkor něčho jiného.

Ceny tehdy nebyly skutečné (tržní) ceny, ale nic neznamenající čísla, která vyhlásila centrální plánovací komise.

Je to tak: Pošta, Dráhy, Školství, Soudnictví, Zdravotnictví, Penze (všechny státní sektory) jsou strašné (ostatně ve zprávávch jsou prakticky en reportáže o průšvizích, korupci a nekvalitě v těchto státních sektorech - neviděl jsem někde reportáže o frontách na Volkswageny, o korupci v Microsoftu, nedostatku kadeřníků a jejich mizerných platech, a o nekvalitě televizí Samsung).
Státní monopol = příšerná kvalita za přemrštěnou cenu.
To je zkrátka vlastnost státní mocí vynuceného monopolu. Je na to jediný recept: privatizace, deregulace, demonopolizace, konkurence.

Čimž samozřejmě neříkám, že bych někomu něco chtěl vnucovat či zakazovat. Pokud se volný trh a konkurence někomu nelíbí, tak si samozřejmě s lidmi podobného názoru nadále může provozovat nějaké společné komunitní služby "zdarma". To mi samozřejmě nevadí. Pokud někdo chce kolektivistické komunitní školy, nemocnice, továrny na auta a televize (v kvalitě Škody 105L a TV Tesla Color), penze, cokoli, tak ať si je samozřejmě mají. Nikomu nebráním mít nejen socialismus, ale klidně i komunismus (kibuc). Jen ale jako ten kibuc: na svém, za své a jen pro ty, kteří s tím souhlasí. 

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:
přečíst (3) 15.09.20 17:14  ikaktus  (183445)

Stát a důstojné stáří

Ale dnes se také dotuje.

Pŕíklad - 1kg mouky koupíte často i pod 10Kč. A já tvrdím, že tohle je už příliš. Když vidím, že 1 role WC papíru je dražší, než ona mouka, tak tohle přeci není normální.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 15.09.20 20:05  roman  sedmihlavydrakzavinacseznam.cz  (213920)

Stát a důstojné stáří

ono není normální když kilo mouky za 10kc, stojí kilo chleba - gramáž výpočtu stojí i 45-55kč a 1kwh je za 5kč = to mi nejde do hlavy... pokud nějaký market vydá cenu za rohlík pod 080hal. okamžitě se vyprsí zástupce pekařů a tvrdí, že je to málo , že prodejce znehodnocuje jeho práci.. on ale za svůj rohlík od prodejce dostane platbu kkterou chtěl a pak je to čistě jen na prodejci jakou cenu zvolí.. potřebuje nalákat zákazníky jde prodejce i pod nákupní cenu ono pekaře..  

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 15.09.20 18:35  A X L  aaazavinacbbb.cc  (213565)

Stát a důstojné stáří

Pokud se vam cena role papiru zda moc draha, tak si zalozte firmu na jeho vyrobu ci dovoz a za par tydnu budete miliardarem :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (4) 15.09.20 17:24  Ovčan X  (214751)

Stát a důstojné stáří

Přesně tak, dokonce jsou i firmy, které nadmíru úspěšně žijí prakticky jen z dotací, že... Jenže většina lidí to bohužel nevidí... Ani to, že svobodě slova už se pomalu, leč jistě přistřihují křidélka a to nejen svobodě slova...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (5) 15.09.20 20:51  roman  sedmihlavydrakzavinacseznam.cz  (213920)

Stát a důstojné stáří

přesně tak, zrovna dnes hlásili jak firmy u nás zneužii dotace z EU při zajištování pro školení prostory.. někteří obdrželi dotaci ve výši 4mil kč, firma vyinkasovala peníze, koupila nemovitost a nemovitost opravila vše za 4 miliony... pak provozovala 3 roky školící zařízení v koupene a opravené budově a po 3 letech ji prodala a sbalila 4 miliony do svého účetnictví...  stát krčí ramen, EU se rozčiluje, jelikož peníáze dala na to aby to školící zařízení bylo téměř jako u nich a využívalo se na 25let. U nás je to vyjímka a peníze zdarmo z EU dostaly firmy.. domy prodaly nebo je za peníze pronaímají.. no to jsou věci v této zemi.. vše legální.. zisk  je zisk

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 15.09.20 20:15  roman  sedmihlavydrakzavinacseznam.cz  (213920)

Stát a důstojné stáří

svoboda slova ???  na to máme Náhubkový zákon přeci..

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (4) 15.09.20 20:43  Ovčan X  (214765)

Stát a důstojné stáří

No právě, to je to (zatím) pomalé přistřihování křidélek a jelikož správný ovčan si nechá líbit vše, bude hůř...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (4) 15.09.20 18:36  A X L  aaazavinacbbb.cc  (213565)

Stát a důstojné stáří

Jiste ze jsou. Ale to je preci vina statu/politiku a ne trhu/kapitalismu. 

Omezme stat i dane na minimum a firmy zijici z dotaci se bud preorientuji na neco uzitecneho, nebo zkrachuji.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 15.09.20 21:05  Ovčan X  (214765)

Stát a důstojné stáří

To jistě, ovšem to, co navrhujete, je zcela nereálné - podívejte se, kdo za těmi firmami stojí a asi to bude všude podobné... Nitky povedou nahoru... :-(

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 16.09.20 12:43  A X L  aaazavinacbbb.cc  (213565)

Stát a důstojné stáří

Jasně.

Ale zase lidi si to vše nenechají líbit napořád. 

Robota, inkvizice či církevní desátky taky trvaly dlouho a pak nakonec skončily.

odlukapenez.cz

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 16.09.20 12:56  roman  sedmihlavydrakzavinacseznam.cz  (213920)

Stát a důstojné stáří

A JAK DLOUHO TRVALA ROBOTA, INKVIZICE A CÍRKEVNI DESÁTKY?  A JAKÝ TO BYL ROK , SPÍŠE STOLETÍ..??  život je velmi krátký..

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (11) 15.09.20 13:09  milošš  mzorychtazavinacseznam.cz  (206329)

Kapitálový trh

Když drobný investor na burze prodělá,tak si ztrátu z daní nemúže odepsat,ale když něco v nervech vydělá,tak mu to stát sebere.Tomu se říká motivace státu starat se o své úspory.Vše je špatně,nelogické.Múj risk=můj zisk,moje stráta,ať se stát do obchodování neplete.Broukry ať zdaní,ti mají z poplatků jiné bezrizikové příjmy!!!

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (11)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 15.09.20 14:46  roman  sedmihlavydrakzavinacseznam.cz  (213920)

Kapitálový trh

souhlasím..

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (12) 15.09.20 12:59  milošš  mzorychtazavinacseznam.cz  (206329)

Kapitálový trh

Ať stát vrátí do púvodní hodnoty osvobození daňové povinnosti ze zisku na kap.trzích z nynějších 3 let na původních 6 měsíců.Vždyď taková dlouhá doba je neuvěřitelně riskantní v dnešní turbulentní době.Jsem přwsvědčen o tom,že by začalo obchodovat daleko více lidí a pomohlo by to i naší pidiburzičce.Snížit daň z dividend,pro drobné investory!!!

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (12)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 15.09.20 21:47  PetrT  (214769)

Kapitálový trh

Stáhnout na jeden den! :-) Na komoditach dělám i 20 obchodu za den, sem tam se mě stane, že to podrzim týden (když to vylitne jinam, kam já nechci:-). Doba na investování 3 let je pro mne teda naprosté scifi. Níže je napsané, že by se měl zdanit broker, teď si vemte, kolik stojí poplatky - 20 X rekneme 15 dni za mesic x cca 11USD...no je to teda v ameru, takže české broker má jen část, ale je to garda. Ale jsem v tucnem zisku, takže se s nemá podelim:-)

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:


Diskuze Stát chce lidi motivovat k rizikovějším investicím. Spíše by jim měl narovinu říci, že na důstojné stáří jim peníze nezajistí, další stránky: 1 | 2 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Stát chce lidi motivovat k rizikovějším investicím. Spíše by jim měl narovinu říci, že na důstojné stáří jim peníze nezajistí

Stát chce lidi motivovat k rizikovějším investicím. Spíše by jim měl narovinu říci, že na důstojné stáří jim peníze nezajistí - zdrojová stránka k tématu diskuze Stát chce lidi motivovat k rizikovějším investicím. Spíše by jim měl narovinu říci, že na důstojné stáří jim peníze nezajistí.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Stát chce lidi motivovat k rizikovějším investicím. Spíše by jim měl narovinu říci, že na důstojné stáří jim peníze nezajistí e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Stát chce lidi motivovat k rizikovějším investicím. Spíše by jim měl narovinu říci, že na důstojné stáří jim peníze nezajistí.

 Burza Prime 16:28 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  670.00  +0.45% 
 ČEZ  921.00  -0.70% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 139.00  +0.04% 
 GEN DIGITAL  560.00  +0.90% 
 GEVORKYAN  256.00  +0.79% 
 KOFOLA CS  284.00  0.00% 
 KOMERČNÍ BANKA  786.00  -1.32% 
 MONETA MONEY BANK  96.50  -0.41% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 940.00  -0.13% 
 PHOTON ENERGY  44.60  +0.45% 
 PILULKA LÉKÁRNY  177.00  -0.56% 
 PRIMOCO UAV SE  810.00  -2.41% 
 VIG  770.00  0.00% 
Komodity online
 Ropa 83.32 USD 16.05   
 Zlato 2378.14 USD 16.05   
 Stříbro 29.61 USD 16.05   
 Káva 197.45 USD 16.05   
 Cukr 18.32 USD 16.05   
 Bavlna 76.07 USD 16.05   
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.