Škoda Favorit - časté závady, přednosti/nedostatky - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení , příspěvky 81 až 100

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Výpis příspěvků 81 až 100 (751)
 
přečíst (2) 24.11.06 06:35  Jiří Ullmann  jullzavinacseznam.cz  (107889)

protočení při vypnutí motoru

Tak tohle mi dělá Fav už dlouho a není to bohužel závada, ale vlastnost, určitou kulturou zacházení se tomu dá předejít. Povím to asi tak. Každý komutátorový motor (elektromotor) se umí chovat jako motor a nebo jako dynamo. Když do něj pustíte el. proud, tak se točí a když s ním točíte, stavá se zdrojem elektrického proudu. Ve Favu jsou dva takové, které stojí za povšimnutí. Jeden je v motoru ventilátoru interiéru a druhý je u ventilátoru chladiče. Když je zapnuté zapalování, jsou oba motory napájeny a pokud je interiérový spuštěný přepínačem 0-1-2-3 a termospínačem spuštěný vent. chladiče (což v městském provozu činí rád a často), tak se oba motory točí. Mají poměrně velkou hmotu v pohybu a tak mají i dlouhý doběh. Jakmile v tuto chvíli vypnete klíček, tak se to projeví přesně tak, že odpojíte najednou oboum motorům napájení. Oni jsou ale roztočené a v to chvíli se sami stávají zdrojem el. energie, která je bohužel dostatečná pro to, aby vám "nakrmila" zapalovací cívku pro ještě jeden dva podivné zápaly-nezápaly. K tomu vám problikne kontrolka nabíjení a mě ještě navíc cukne ručička otáčkoměru (nevím jestli tohle dělá i ostatním). Takže k řešení. Pokud se vám nechce se babrat s elektroinstalací (což asi nechce), tak bohatě postačí, když před vypnutím zapalování vypnete alespoŃ interiérový větrák. Ten druhý samozřejmě neovlivníte. Dávám 95% šanci, že to bude v tomhle. Schválně to zkuste a napište mi, jestli je to tak. Pokud byste se s tím nechtěl smířit, tak bych doporučil dát diodu v propustném směru do kladné větve napájení každého z ventilátorů, proud, který dioda musí unést by měl být alespoň 20 Ampérů. Ne, že by ty větráky tolik žraly, ale je vždy třeba počítat s rezervou pro proudový náraz při sepnutí motoru a dále je třeba vzít v úvahu napěťové namáhání diody při vypnutí motoru. Ty diody budou asi dost velký, kovový, takže mechanické řešení nechávám na vás. btw. já jsem si zvykl spíš vypínat ten větrák :-) i když znám řešení. Člověk je od přírody línej. :-D
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (6) 23.11.06 22:21  škodovkář  (107742)

RE: záhadná závada elektroinstalace

Jiří, srdečně Vás zdravím a děkuji za vyčerpávající návod. Obdivuji  vaše znalosti. Ještě jednou dík.
Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 23.11.06 08:18  Tomáš  tomas.dvorskyzavinacpatron-bohemia.cz  (107807)

Ostřikovače a stěrače

Díky moc za radu.Nejspíš tam nějaký dotek byl,ale než jsem s tím něco udělal,tak už to zase samo přestalo.Ale díky,budu vědět pro příště.
Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 23.11.06 08:05  Jiri Ullmann  jullzavinacseznam.cz  (107890)

Jak na doběh stěračů

Ahoj, mel jsem stejny problem a bylo to spatnou pojistkou, cyklovac mam jisteny z me nepochopitelneho duvodu jinde nez sterace samotne. Problem byl i v pacce LUCAS. ktera ovlada sterace, vytrepene konce privodnich vodicu. KOmbinace dobeh a cyklovac je pro to typicka.
Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (6) 23.11.06 07:57  Jiří Ullmann  jullzavinacseznam.cz  (107889)

hmlovky a vyhrievanie zadneho skla

Podle toho, ze vis, ze za palubkou je spousta dratu uz jsi tam nekdy byl. :-) Takze ja to typuju na prohozene konektrou mlhovek a vyhrivaneho skla (u tlacitkovych spinacu), ale nemusi to byt pravda, ale zkus to proverit. Jinak 99% problemu se zpateckami, zadnimi mlhovkami a vyhrivanym sklem zpusobuji bohuzel pritlacne kontakty mezi plastem zadniho plata a patymi dvermi. Pokud nemas verzi, ktera ma uz protazene vodice hadici mezi karoserii a dvermi.
Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 23.11.06 07:52  Jiří Ullmann  jullzavinacseznam.cz  (107889)

Ostřikovače a stěrače

Na 90% bych typoval, ze jde o zkrat v pravem LUCASU. Tedy v prave pacce u volantu. Jsou tam kontakty na sebe naplacany a pokud je instaloval nejakej diletant (coz byli bohuzel i nekteri lide ve "Skodovce Mlada Boleslav"), tak z nich couhaji "fousy licny", ktera k nim vede. A pokud se nekde setkaly treba otresama, vznikl problem. Me takhle treba prestal jit cyklovac a dobehovy spinac steracu s tim, z eshorela jedna pojistka. Byl to primy zkrat na kostru z jednoho takoveho vodice. Nastava to taky casto, kdyz hybes z nejakeho duvodu s krytem pod volantem. Vetsinou se tam nektery drat nejak chyti a treba i pristripne, je treba na to davat pozor. Ja jsem vsechny draty peclive ocistil od otrepu, a prekryl vrstvou izolacni pasky. Svazek jsem zbindoval kabelbindery a uchytil prilepkou ke kovovemu nosniku volantu. Pak jsem teprve nasadil kryt. Snad to bude ono. Mej se.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (14) 23.11.06 07:39  Jiří Ullmann  jullzavinacseznam.cz  (107889)

RE: záhadná závada elektroinstalace

Ahoj "Skodovkari", elektroinstalace Fava je skutecne takova jedna nikde nezacinajici a nekoncici zahada. Ja mam Fava 1990 a s elektrikou jsem mel take dost potizi. O elektrice neco vim, o motorech uz mene, takze s elektrikou jsem si poradil a motor davam do servisu ke svarovi. Ale zase se rozkecavam... Takze predne zkontroluj propojku (silnejsi drat) od akumulatoru k pojistkove skrini. Dost casto se stava, ze privodni matice v pojistkove skrini nebo na svorce akumulatoru je uvolnena nebo spinava (osmirkovat, vylestit, pripojit a zastriknout nejakym konzervacnim sprejem). Dalsi kriticke misto je pojistkova skrin sama. Je totiz provedena na kuprextitove desce plosnych spoju a spousta zavad, ktera me potkala byla zpusobena prasknutou deskou (hledal jsem to fakt dlouho, protoze me to ani ve snu nenapadlo a navic sve delalo vlhko a zmeny teploty, ty do toho vnasely onu zahadnou nahodnost). Dalsim kritickym mistem jsou fastony (dutinkove konektory) ve vsech svorkovnicich a mistech ukostreni. Skoda pouzivala kulate dutinky a koliky a potom ploche AMP 6.3, ale bez zajistovaci zapadky. U vsech volnych - byt jen podezrelych konektoru doporucuji koupit Wurth fastony se "SicherungRasterem", ten zacvakne do otvoru v plochem kontaktu a nevyklepe se ani pri nejhrubsim zachazeni. Misto puvodnich buzirek doporucuju smrstovacku, ktera cely kontakt jeste stahne proti pohybu vodice. Pokud ani tohle nepomuze, tak me napada, ze problem by mohl byt v samotnem akumulatoru. Jestli se nekdy vybil natolik, ze jeho napeti kleslo pod 10V a zvlaste jestli v tomto stavu nejak dele prodleval, tak mohlo dojit k sulfataci (nebo sulfonaci ??? nejsem chemik) desek. Jednoduse narostou krystaly nejakeho chemickeho svinstva na elektrodach a maji takovou silu, ze jsou schopny rozdrobit desky akumulatoru. No a ty drobky pak "vandruji" akumulatorem a obcas tu a tam nektere desky vyzkratuji. Akumulatoru tak klesa ucinnost. Kdyz dele stoji, kal se usadi na dne v odkalovacim prostoru a cele se to "zase zlepsi". Mozna to bude tim. Na to by sedlo, ze elektrika "kolabuje" cela, jak pises. Mimochodem starter je napajen sice primo z akumulatoru, ale jeho sepnuti je realizovano privedenim proudu pro elektromagnet ze spinaci skrinky (ta je napajena pres pojistkovou skrin), takze pokud je problem nekde tam, nepujde ani starter, ale to asi vysvetluju jak pro prvnaka. Neber to prosim jako urazku, snazim se pomoci. Dalsi blba zavada, ktera me potkala byla (a je to hloupost) praskla zarovka v kontrolce dobijeni. Pres tuhle zarovku je buzen alternator a pokud je praskla, tak auto nedobiji, kontrolka nesviti a nikdo si toho ani nevsimne. Nez se vybije akumulator a auto cely chcipne. Kdyz pak chvilku stoji, tak se mozna projevi regeneracni schopnost kazde baterie (bez zateze ji mirne vzroste napeti). Kontrola je jednoducha, kontrolka nabijeni musi svitit, kdyz zapnes zapalovani, pri stojicim motoru. Posledni zaludnost, ktera me potkala byla pojistka, ktera prehorela nikoliv na obvyklem miste, ale tesne u kontaktu, takze to nebylo videt, chce to je propisknout treba baterii a zarovkou a nebo zmerit ohmmetrem. Dal nevim, kdyz jsem to auto nevidel. Tak snad ti to nejak pomuze. Zdravim.
Dosavadní doporučení: přečíst (14)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 21.11.06 07:53  Tomáš  tomas.dvorskyzavinacpatron-bohemia.cz  (107807)

Ostřikovače a stěrače

Zdravím.Mám problém s tím,že když zapnu stěrače na nejrychleji,tak se mi spustí ostřikovače a pořád stříkají.Začalo to dělat nedávno během jízdy.
Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (25) 18.11.06 12:18  škodovkář  (107742)

záhadná závada

Zdravím všechny přispívající. Od r. 1982  jezdím se škodovkami. V současné době vlastním karburátorový Favorit 136 z 1993. Má najeto 50 000km. V tomto roce se mi opakovala 3x záhadná závada. Při jízdě zkolabuje celá elektrika. To znamená, že zhasne motor, světla, houkačka, radio, nejde starter atd. Po cca 12 hodinách kdy je auto v klidu vše bez jakéhokoliv zásahu vše funguje jak má. Očistil jsem všechna ukostření, kontakty. Favorit jezdí další 2 měsíce jako nový. Pak zase záhadná závada. Mám baterii starou 5 let. Nemám lambda sondu. Pokud se někdo zvás setkal spodobnou závadou, prosím poraďte. Autoelektrikáři jsou bezradní a říkají, že je vše OK. Bojím se vyjet dál jak 20 km. Dík.

Dosavadní doporučení: přečíst (25)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 17.11.06 11:32  fabes  fabeszavinacap1.sk  (107720)

favorit zere20l pokracovani

do oleja sa benzin dostane jedine cez tesnenie ac pumpy daj to rychle vymeni t je to nebezpecne mne to vyfrazilo cez vzduchovy filter a skoro zhorel je to gumycka cca 200 Sk ale treba vymenit aj ten olej  a filtre cawa
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (8) 17.11.06 09:52  fabes  fabeszavinacap1.sk  (107720)

hmlovky a vyhrievanie zadneho skla

Zdravym.Mam formana z roku 91momentalne ma trapia zadne hmlovky pretoze nesvietia. Nevedeli by ste mi niekto poslat schemu zapojenia elektriky aj s legendou na email lebo som uz premeral vsetko od zadu a skoncil som pri poistkovom panely. Poistky su ok ked stlacim vypinac rele cvakne a rozsvieti sa mi kontrolka na pristrojovke ale hmlovky nic som elektrotechnik ale nechce sa mi rozoberat celu palubovku a stopovat kabliky lebo ich je tam dost.co mi je este cudnejsie dam spiatocky a ked otvorim 5 dvere tak zhasnu.V pohode ved sa prerusila kostra ale ked ich teda otvorim hore na palubovke sa mi rozsvieti vyhrievanie zadneho skla co nechapem lebo tlacitko je vypnute.Aj ked idem a mym zle zavrete 5 dvere zbatam to podla toho ze mi blika na palubovke tato kontrolka.Je to cudne.Prosim ak mate niekto tu schemu budem vdacny , lebo najradsej by som vymenil celu elektriku co ide do zadu. Dakujem

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 17.11.06 09:39  fabes  (107720)

Cukanie ekotronicu

No mne to cukanie robilo tiez, radili mi ze to bude asi vrchnak rozdelovaca, ale nevenoval som tomu pozornost az kym mi nesiel len po 2000 otacok bol strasne lenivy, lenze mal som odpalenu sviecku tak som vymenil aj vrchnak rozdelovaca aj sviecky.Musis skontrolovat aj svieckove kable az po cievku a bude to slapat urcite.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 12.11.06 20:32  deekay  (107557)

Centrál

zdravim
sice vam nepomozem ale uz udaj Forman, r.v. 2004 je podozrivy.... Vtedy sa uz ani felicie
nerobili..... nie este forman. Ked chcete pomoc uveddte presne udaje a typ centralneho zamykania.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 06.11.06 13:14  Petrucianni  (107330)

dálková světla

Máš v pytli relátko, které přepíná dálkové a potkávací. Na mým favoritu r.v. 90 odešly už 2. Jedno mě stálo skoro život. Ve 120km/h mi před zatáčkou při přepnutí z dálkových na potkávací zhasly světla.... ještěže jsem instinktivně bouchl do mlhovek. Jinak bych ti dneska neporadil...
Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (11) 05.11.06 09:48  Tomáš  (34189)

čištění jednobodového vstřikování

A funguje ti benzínový čerpadlo ?
Dosavadní doporučení: přečíst (11)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (11) 05.11.06 09:46  Tomáš  (34189)

Špatný motor?

Mrkni na svíčky a kabely k nim.
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (11)
Vaše doporučení:

přečíst (10) 04.11.06 00:24  Jazy  (107276)

Špatný motor?

Při studeným motoru my asi pokulhává jeden válec (nepravidelný otáčky a blafe) ale po ohřatí se rozhíbe a už šlape. Zatim to jde ale nevim co budu delat az bude -20C. Nevíte co s tím? Kastle je super tak se ho nechci zatim zbavovat.
Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:

přečíst (25) 03.11.06 15:07  Petr H.  phzavinaclf2.cuni.cz  (107266)

čištění jednobodového vstřikování

Mám FORMAN 135 LX r.v. 1993 se stříkačkou (ten první Bosch), LPG Lovtech.Žere 11 l, když po dálnici jedu max 110, jinak to jde až na 14 l.Při přepnutí na benzín nejede. Někdo říkal, že když se jezdídlouho na LPG, že se benyinová tryska může ucpat. Nevim, jak to vyčistit.Odšrouboval jsem ten jeden hvězdičkový šroub (klíč T-25) vedle tohočerného plastového vajíčka pod víkem vyduchového filtru, čekal jsem,že to půjde nějak uvolnit a vyndat, o ono ne. Jak to demontovata vyšistit tu trysku? Je na to někde na webu nějaký návod?Díky, Petr
Dosavadní doporučení: přečíst (25)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 30.10.06 16:57  Tomáš  (34189)

dálková světla

Můžou to být pojistky: č.3 levý dálkový a kontrolka , 4 pravý dálkový.Taky můžou být vadný žárovky,ale asi bych to vyděl na vadnou páčku.Zkus ji rozdělat a pořádně vyčistit,hlavně všechny kovový plíšky.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 26.10.06 18:02  Honza  (106246)

dálková světla

Prosím o radu.Když přepnu z tlumených na dálková světla tak dálková nefungujou.Akorát když jsem zkusil potkávací, tak fungujou jen občas.Prosím poraďte mi postup, co všechno mám zkontrolovat?díky
Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:


Diskuze Škoda Favorit - časté závady, přednosti/nedostatky, další stránky: « Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Škoda Favorit - časté závady, přednosti/nedostatky

Škoda Favorit - časté závady, přednosti/nedostatky - zdrojová stránka k tématu diskuze Škoda Favorit - časté závady, přednosti/nedostatky.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Škoda Favorit - časté závady, přednosti/nedostatky e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Škoda Favorit - časté závady, přednosti/nedostatky.

 Burza Prime 16:28 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  680.00  -0.29% 
 ČEZ  907.00  -1.09% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 129.50  +0.36% 
 GEN DIGITAL  550.00  +1.85% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KOFOLA CS  277.00  +0.36% 
 KOMERČNÍ BANKA  790.50  -0.94% 
 MONETA MONEY BANK  98.20  +0.72% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 820.00  -0.54% 
 PHOTON ENERGY  44.20  +2.43% 
 PILULKA LÉKÁRNY  176.00  -2.22% 
 PRIMOCO UAV SE  845.00  -0.59% 
 VIG  775.00  +0.65% 
Komodity online
 Ropa 82.44 USD 14.05   
 Zlato 2356.08 USD 14.05   
 Stříbro 28.59 USD 14.05   
 Káva 200.65 USD 14.05   
 Cukr 18.89 USD 14.05   
 Bavlna 74.64 USD 14.05   


Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.