Elektrická auta: Blíží se bod zlomu - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení , příspěvky 21 až 40

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Výpis příspěvků 21 až 40 (43)
 
spíše nečíst (2) 08.09.20 14:18  boban  (214454)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

U nás máme takovou nabíječku zdarma u Olympie Olomouc. Nabíjí 16A a než si udělám nákup, tak mi nabije do auta zhruba 15km. Mám tak cestu do obchodu zdarma a zpět si ji už platím. Beru to jako bonus a jako rozhodovací faktor jestli jít nakupovat k nim, nebo jinam. Zdržovat se tam ale kvůli pár kilowathodinám nebudu. 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 08.09.20 14:10  boban  (214454)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

U nás na Olomoucku není jediná nabíječka u Lidlu :-D 

I tak ale dle mého není takováhle nabíječka určená k nějakýmu většími nabíjení a stání v řádu hodin do plného nabití. Spíše je to perfektní marketingový tah a bonus (né nutnost) pro zákazníka který dojíždí za nákupy do města. 

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (5) 08.09.20 13:21  Pepa  (213535)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Důvod nabíjet jinde je. Třeba na nabíječkách u hypermarketů Lidl, kde je elektřina zadarmo. 

 

 

 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (5) 08.09.20 12:57  boban  (214454)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Počítám s tím, že elektřina zdraží. Možností jsou solární panely na střeše domu, které stále zlevňují. Na nich mi stát elektřinu danit nebude. Veřejné nabíjecí stanice mne nezajímají, protože 95% nabíjení řeším doma. Prostě není důvod nabíjet jinde. Jedinou vyjímkou jsou dovolené kdy je pak potřeba použít rychlonabíječku. Zde s vyšší cenou souhlasím, protože tohle nemá být hlavním zdrojem nabíjení. Momentální cena za rychlonabíjení je stanovená tak, že je poměr Kč/km nepatrně nižší jak u dieslového auta.

Cena pojistky je zatím nižší z důvodu nízké nehodovosti elektromobilů. Jejich řidiči jezí většinou klidněji.  Do budoucna ale věřím ve zdražení. To ale neovlivníme nikdo a budem platit všichni

Cena za servis je pro mne něco neuvěřitelného. Za dva roky jsem u starého vozidla zaplatil za servis jen 2000Kč. V ceně byla garančka po 5 letech a výměna chladící kapaliny. Chladící kapalina se u mého vozidla mění co 5, nebo 7 let. Podle toho která. Co se týče výměny baterie do budoucna, tak i s ní počítám. Pořídím novou a starou chci použít k solární elektrárně na domě. Tím si opět slevním náklady na elektřinu doma. Takže defakto za cenu 200 000 tisíc získám né jednu baterii, ale vlastně dvě. Stará baterie z elektromobilu může ještě v pohodě fungovat dalších 10 let na domě. 

Nevidím tu budoucnost tak černě jak píšete a určitě nechci řešit debaty co ostatní. Každý má možnost zvolit do čeho sypat peníze. Jestli investovat do úsporné budoucnosti, nebo žít jen dneškem a zítra nadávat nad vysokými náklady.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (10) 08.09.20 12:37  Štětináč  (214462)

ITER

Pokud fungovat bude, a já bych si to moc přál, bude to jen další krůček na ještě velmi dlouhé cestě k masově rozšířeným komerčním elektrárnám. A i potom bude benefit spíše v ekologii, než ve snížení nákladů konečného spotřebitele - on už si to stát přes daně pohlídá, aby nebyla elektřina moc levná.

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (10) 08.09.20 12:28  Štětináč  (214462)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Výhodná provozovací cena je jen dočasná iluze. Nafta a benzín jsou komodity zatížené spotřební daní, která aktuálně činí kolem 30% prodejní ceny. V okamžiku, kdy rozšíření elektromobility začne stát za řeč a začne v jejím důsledku ubývat aut se spalovacími motory, přenese se tato daň i na elektromobily, protože stát ty peníze potřebuje a údržba silniční sítě se elektromobilitou nijak nezlevní. 

Náklady dále zvýší nabíjení z veřejných nabíječek, kde cena elektřiny rozhodně neodpovídá ceně kterou platíte doma. Do konstrukce ceny vstoupí atraktivita nabíjecí stanice stejně jako je to u klasických pump (už dnes existují na německých dálnicích  nabíječky, kde cena za 1 kWh přesahuje 25Kč). Dále do ceny vstoupí rychlost nabíjení (rychlejší nabití = vyšší cena) a také množství odebrané elektřiny za určité období - to zrealizují věrnostními programy, díky čemuž nepůjde zjistit jednotkovou cenu za kWh, resp. bude se neustále měnit podle toho kolik se s autem najezdí.

Další tlak na provozní náklady vytvoří cena pojištění a cena oprav. Cena baterie tvoří zásadní položku v ceně vozidla a je to komponenta kterou servis neopravuje - i malé poškození znamená její kompletní výměnu.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (10)
Vaše doporučení:

přečíst (7) 08.09.20 11:05  AjRep  (213105)

ITER

Fúzní reaktor ITER stavěný v jižní Francii je bezpochyby nevětším a nejzajímavějším současným projektem lidstva (mezinárodní vesmírná stanice promine).Jestli se to bude fungovat, to se dozvíme za pět let. Není pochyb, že pokud ano, mělo by lidstvo k dispozici enormní příliv čisté a téměř bezpečné energie.

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (6) 08.09.20 10:33  boban  (214454)

Kecy..

Však vás nikdo nenutí kupovat si auto s malým dojezdem. Klidně si počkejte dalších 6 let na dojezd 1000km, který pak využijete jednou za rok. Do té doby plaťte. Automobilky ale nemohou čekat na nějaké až... takhle usnula Nokie a kde je teď. 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (6)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (16) 08.09.20 10:23  boban  (214454)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Šíříte tu bludy. Žádný elektromobil není 2x těžší jak stejně velké spalovací vozidlo. Konkrétně mé je těžší jen o 100kg oproti dieslovému vozu.

Stejně tak tu šíří bludy i jiní. Ryhlost degradace baterie se ve vozidle nezvyšuje s věkem, ale naopak snižuje.  Doporučuji si na tohle téma najít nějaký odborný článek. 

Akcelerace elektromobilu fakt není menší, ale naopak je právě jedním z wau efektů u těchhle vozidel. Samozřejmě jen tehdy, pokud automobilka úmyslně neomezí výkon motoru. Baterií to ale není.

Velmi diskutovaný dojezd je takový, jaké auto si pořídíte. Většinou o něco menší, než udávají výrobci, ale není to taková hrůza. Hrůza je to jen na dálnici, kde ten propad v dojezdu je už razantní.  A také je dojezd menší u řidiče který nemá zkušenosti s elektromobilem. Řídí se prostě trochu jinak a je potřeba se to naučit. Nováčci bývají obvykle nadšení z razantní akcelerace a tak zbytečně na to šlapou, čímž klesá dojezd. Defakto je to pak závodní styl jízdy a ten je i u spalováků odměněn vyšší spotřebou a klidně až poloviční dojezdem. (opravdu není závoděním stabilní jízda 140 mimo město, ale využívání výkonu motoru, a kroutícího momentu na max při akceleraci. Znají všichni co jezdí na závodní okruhy) 

Neoddiskutovatelná je výhoda ceny u elektra. Né ta pořizovací, ale ta provozní. Z té jsem nadšen naprosto nejvíce.  Pokud si ale pořídíte starší elektro vůz, tak se dá něco ušetřit oproti staršímu spalováku.  

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (16)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (4) 08.09.20 08:50  Jose  josezavinacbose.cy  (196115)

Kecy..

Ty tvoje názory jsou kecy, Stačí snížit ceny, zbytek parametrů je pro 90% řidičů vyhovující.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 08.09.20 08:38  Jose  josezavinacbose.cy  (196115)

E auta....

Vodík je výbušný a na jeho výrobu potřebujete 3x více energie než pro nabíjení bateriových elektromobilů.

Vodík je BS.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (5) 08.09.20 08:37  Jose  josezavinacbose.cy  (196115)

Tak prodeje se zdvojnásobili apod. plky

Je to začátek a nárůst je exponenciální.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 08.09.20 08:35  Jose  josezavinacbose.cy  (196115)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Sorry, ale vůbec tomu nerozumíš podle těch sra*ek co jsi tu napsal.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (16) 08.09.20 07:58  Přemek  (199742)

Krátkozrakost

Pan Perič dosud nepochopil, jak je svět řízen. Otázka ceny energií je otázka globální moci, nikoli iluzorního svobodného trhu. Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají - přesně to se nyní děje v oblasti elektromobilů. Až ptáčka lapnou a elektomobilů bude více než aut se spalovacími motory, klec cenového růstu se zavře. Nikdo kromě elity přece nemůže užívat výhod levné a prakticky nevyčerpatelné energie, zvláště ne lůza, která má makat a držet hubu a krok.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (16)
Vaše doporučení:

přečíst (6) 08.09.20 06:26  Victor z Ovieda  victor.jurazavinacseznam.cz  (214189)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

A nikde se ještě nezmiňuje jedna důležitá,také bych řekl pro hodně lidí nepředstavitelně důležitá věc a tou je velmi vysoká cena těchto elektrických střepů.Podle mě neopodstatněně vysoká cena,když jsou ty střepy horší než "normální" auta (nejedou).Dobré je to snad jen pro životní prostředí a také nic moc,když ta baterie ... vydrží,jak bylo napsáno výše,tudíž se jede většinou na klasiku.Když ekologicky,tak se vývojáři měli chytit vodíku.

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 07.09.20 22:17  Jiří  (203022)

Mercedes AA

https://www.youtube.com/watch?v=235iqr5ngRg

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (15) 07.09.20 21:21  PetrT  (211140)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Nikde se ještě nezmiňuje jedna důležitá, řekl bych pro hodně lidí nepředstavitelné důležitá a to je vliv na komunikace. Vozovky se navrhuji na určitou intenzitu dopravy a zatez. A pokud na to pustíme 2xtezsi auta, nedejbože ve stejném počtu vozidel jako teď, tak životnost komunikaci klesne na 1/3! Takže k infrastruktuře nabíjení můžeme přidat ještě kompletní renovaci silniční sítě:-)

Dosavadní doporučení: přečíst (15)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (20) 07.09.20 20:45  Marvin  (212453)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Ostatní se už fundovaně vyjádřili, já zmíním technickou stránku:

Dojezd je závislý na režimu jízdy, krajině, teplotě okolí a topení v autě, auto je těžké, kapacita baterie v závislosti na cyklech pozvolna klesá (od 2/3 životnosti klesá dramaticky), stejnosměrný zdroj je požárně nebezpečný (nejde hasit), baterie jsou měkký zdroj (zapomeňme na rychlou akceleraci, pokud nechceme rychle vybít), nabíjení pomalé, veřejných nabíječek málo.

Povídání o dojezdu je čirá scifi, většinou je poloviční než udávaný. Proč asi byly opuštěny aku elektrické ponorky jako bludný směr vývoje?

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (20)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (23) 07.09.20 13:50  Bejvoč Jméno 'Bejvoč' používá stále stejný uživatel  bejvoczavinacseznam.cz  (201373)

Tak prodeje se zdvojnásobili apod. plky

To je jak s čínskou chřipkou. Taky se počet ne JIPce zdvojnásobil. Z 20 na celých 40. V nevzdělané koblihářské ovci to jistě nažene strach, ale normálně uvažující člověk ví, že z 10 000 000 lidí je to kapka v moři, která si nezaslouží jakoukoli pozornost. A stejně je to s nesmysly alá eketrické autíčko. Prodeje se můžou znásobit třeba 10x, ale pořád je to z celku tak nepatrné číslo, že to nestojí za řeč.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (23)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (18) 07.09.20 13:43  Bročák  brocak78zavinacgmail.com  (202943)

Elektromadness !

"Chci tím říct, že cena ropy se nevyhnutelně zvýší, zatímco cena elektrické energie musí klesnout." 

Tak to nevím kdy, zatím je ten trend zcela opačný. Ceny ropy se trvale propadají zatímco cena elektřiny a její nedostatek se celosvětově zvyšuje. Co se týká fúzní energie, tak se staví skoro nejdražší projekt lidské éry ITER , který je však stále jen velký Tokamak určený k experimentálním účelům který nikdy nikde na světě nevyrobil více energie než do něj muselo být vloženo !

Nepřipadá vám to jako cesta do pekel, když se stále vyrábí elektrická energie z uhlí a masivně se v Evropě zavírají jaderné elektrárny?!

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (18)
Vaše doporučení:


Diskuze Elektrická auta: Blíží se bod zlomu, další stránky: « Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Elektrická auta: Blíží se bod zlomu

Elektrická auta: Blíží se bod zlomu - zdrojová stránka k tématu diskuze Elektrická auta: Blíží se bod zlomu.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Elektrická auta: Blíží se bod zlomu e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Elektrická auta: Blíží se bod zlomu.

 Burza Prime 14:47 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  679.00  -0.59% 
 ČEZ  938.50  +0.43% 
 ERSTE  1 104.00  0.00% 
 GEN(NORTON)  565.00  0.00% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KB  775.00  -0.32% 
 KOFOLA  297.00  +1.37% 
 MONETA  97.00  +1.04% 
 PHOTON  44.80  0.00% 
 PILULKA  172.00  -6.52% 
 PM  14 900.00  -0.13% 
 PRIMOCO   810.00  0.00% 
 VIG  728.00  -1.62% 
Komodity online
 Ropa 83.00 USD 14:28   
 Zlato 2339.20 USD 14:28   
 Stříbro 31.24 USD 14:28   
 Káva 232.06 USD 14:28   
 Cukr 18.32 USD 14:28   
 Bavlna 81.73 USD 14:28   


Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.