Tak tohle mi dělá Fav už dlouho a není to bohužel závada, ale vlastnost, určitou kulturou zacházení se tomu dá předejít. Povím to asi tak. Každý komutátorový motor (elektromotor) se umí chovat jako motor a nebo jako dynamo. Když do něj pustíte el. proud, tak se točí a když s ním točíte, stavá se zdrojem elektrického proudu. Ve Favu jsou dva takové, které stojí za povšimnutí. Jeden je v motoru ventilátoru interiéru a druhý je u ventilátoru chladiče. Když je zapnuté zapalování, jsou oba motory napájeny a pokud je interiérový spuštěný přepínačem 0-1-2-3 a termospínačem spuštěný vent. chladiče (což v městském provozu činí rád a často), tak se oba motory točí. Mají poměrně velkou hmotu v pohybu a tak mají i dlouhý doběh. Jakmile v tuto chvíli vypnete klíček, tak se to projeví přesně tak, že odpojíte najednou oboum motorům napájení. Oni jsou ale roztočené a v to chvíli se sami stávají zdrojem el. energie, která je bohužel dostatečná pro to, aby vám "nakrmila" zapalovací cívku pro ještě jeden dva podivné zápaly-nezápaly. K tomu vám problikne kontrolka nabíjení a mě ještě navíc cukne ručička otáčkoměru (nevím jestli tohle dělá i ostatním). Takže k řešení. Pokud se vám nechce se babrat s elektroinstalací (což asi nechce), tak bohatě postačí, když před vypnutím zapalování vypnete alespoŃ interiérový větrák. Ten druhý samozřejmě neovlivníte. Dávám 95% šanci, že to bude v tomhle. Schválně to zkuste a napište mi, jestli je to tak. Pokud byste se s tím nechtěl smířit, tak bych doporučil dát diodu v propustném směru do kladné větve napájení každého z ventilátorů, proud, který dioda musí unést by měl být alespoň 20 Ampérů. Ne, že by ty větráky tolik žraly, ale je vždy třeba počítat s rezervou pro proudový náraz při sepnutí motoru a dále je třeba vzít v úvahu napěťové namáhání diody při vypnutí motoru. Ty diody budou asi dost velký, kovový, takže mechanické řešení nechávám na vás. btw. já jsem si zvykl spíš vypínat ten větrák :-) i když znám řešení. Člověk je od přírody línej. :-D