Dokážu si živě představit člověka který psal psal nedostatky Citroënů XM, jak hledá na tomto vozu pružiny pérování, nebo listové péra. Chci tím říct, že ten člověk nepochopil, že vozy Citroën jsou mimořádně odlišné právě díky hydropneumatickému pérování a proto se chovají neobvykle a přitom daleko bezpečněji, jistěji, stabilněji než jakýkoli vůz této třídy. Dokonce i Peugeot 605 se stejným 3.0l motorem event. 3.0 24V je výrazně "horší" na cestách České republiky. Pokud ten člověk jezdil na oslu, nádherný kůň se mu zdá velmi rychlý a drahý. Tak ať prosím zůstane u svých mezků.
Mám mnohé zkušenosti s motory XM všech typů (2.1TD , 2.0i , 2.5TD , 3.0 V6 , 3.0 V6 24V) a nesetkal jsem se s kolapsem ani jednoho motoru pokud nějaký sedlák nešetřil na oleji čímž by zlikvidoval jakýkoli jiný motor. Jediné co je možné vytknout (francouzům) je vysoce přebujelá elektronika. Příklad: jen ve středovém panelu u špičkově vybaveného XM je snad víc elektroniky, než třeba v celém autě německé výroby (Passat, MB E, BMW 5** apod.) S toho plyne vyšší potenciál poruchovosti.
Jinak mě osobně je docela líto, že nové typy Citroënů tz. Hydractive II, Hydractive III, ve skutečnosti znamená výrazné přizpůsobení konvenčím vozům, a to jen pro poptávku trhu, kde to kupují lidé, kteří píšou takové nesmyslné články o "nedostatcích", "častých závadách" apod. těchto vozidel.