Dne 12.5. 2010 jsem se s přítelem a kamarádem zúčastnila prezentační akce ve Šternberku. Sranda, jakou jsme zažili za těch 20 Kč, co to stálo, nás rozesmívala celý den a stála za to! Mezi všemi lidmi (důchodci) jsme byli nejmladšími účastníky. Při příchodu jsme poznali agresivitu důchodců a jejich rychlých, pohotových holí. Nechtěli nás pustit sednout. Asi si mysleli, že jsme v tramvaji. Po pětiminutovém boji se důchodkyně unavila, boj vzdala a volnou židličku vedle ní mi uvolnila. Jako občerstvení se podávala jako obvykle láhev jemně perlivé minerálky. Ale bohužel na mě nevyšel kelímek. Akce vypukla!!Předvádějící představil sebe a svůj akční tým s příjemnou zprávou, že to bude jejich nejrychlejší akce, která nebude opravdu moc dlouho trvat. A taky měl pravdu. Trvala pouhých 4,5 hodiny (nechtěla bych zažít jejich nejdelší akci).Hned na začátku se začalo soutěžit o hodnotnou cenu pro nejstaršího spoluobčana mezi námi. Vyhrál to 84letý zdatný stařík. Cena mu udělala opravdu radost. Dostal malý přívěšek (asi) myši.Začalo se nabízet zboží. Pod plachtou se schovávali kupodivu hrnce, ale ne ledajaké, byla to "Královská sada"! (Už se těším na "Císařskou sadu", bude tam i víceúčelová škrabka na paty a brambory?) Sada byla za hubičku, stála pouhých 39.900,- Kč. K našemu překvapení jsme zjistili, že už ji má skoro každý doma. Poté začal prášit pytlíkem (z vysavače), aby zvýřil prach a mohl začít prodávat čistící jednotku (vysavač). Jeho design byl působivý, dokonce v něm byla zabudovaná i lam..., ale do teď nám nikdo nevysvětlil k čemu je. Cena byla jen 70.000,- Kč.Najednou se ozval hlasitý výkřik: "Roztoči!!", v tom se probudily první dvě řady. Asi to má už chlapec podchycené a ví, jak potencionální zákazníky probudit ze svého mikrospánku. MEGASUPERVÝKONNÝ a hlavně velmi levný vysavač začal páchat genocidu na roztočích (10 mil. mrtvých, 200 tis. vážně zraněných a 45 tis. oslepených lampičkou). "Teď už mi došlo, na co ta lampa je."Pro zvýšení napětí a zájmu účastníků nás upozornil na soutěž o 20.000,- Kč. Pomocník předvádějícího začal jásat, jako kdyby měl výhru dostat on sám. To jsme začali všichni nuceně tleskat, protože jsme byli natáčeni kamerou. Údajně pro regulérnost losování. Začaly se tahat čísla z obálek. ŠOK!! Vedle nás proběhly dvě mexické vlny, protože každý třetí vyhrával. Po druhém losování, které mělo být poslední se asi psychicky zhroutil a začal slyšet hlasy. A ještě tak sprosté! "A já jsem zase vyhrál...". Údajně to tam měl někdo zařvat, ale nikdo z nás to neslyšel. Vzchopil se a soucitně losoval po třetí. Z vytáhlé obálky vypadl ŽOLÍK!! To znamenalo super BONUS. Strhla se další mexická vlna, připadali jsme si jako v bingu! Té úžasné nabídce se nedalo odolat. Z výhry dvaceti tisíc se vyklubala pouze sleva na nabízený vysavač. Jelikož vypadl žolík, přihodili další slevu a k tomu navrch ještě "Královskou sadu" hrnců ZDARMA! Tento super výhodný balíček tak stál pouhých 25.900,- Kč. Senioři byli fascinování natolik, že se hrnuli k nákupu a uzavření smlouvy. Pak nabízeli spoustu dalších "užitečných" předražených věcí... Už jsme mysleli, že je konec, ale "Ouha!". Z podpultu na nás vyskočil šaolín....pardon lanolín.Strašili nás katastrofální zprávou, že lanolín už nebude! Od přísedících starších občanů jsme se dozvěděli, že touto zprávou děsí lidi už tři roky. Ale přesto propukla panika "Lanolín nebude!". Obchodník nás začal napínat cenou. 500, 400, 300, 250 a ani 200 to nebude, tvrdil prodávající. Zaplatíme méně, než 199,90 Kč. Na malou chvíli se odmlčel..Zájem nebyl tak veliký, jak předpokládal, tak rozjel fintu "fň". Začal házet cifry 80, 70, 60, 50... Lidé začali kupovat. Našlo se pár jedinců, kteří váhali, ale nabídce odolali. Ovšem našli se i takoví, kteří tvrdili, že mají velikou zásobu lanolínu, ale přesto si vzali další lahve. Prý ho není nikdy dost! Jelikož se nevyprodaly všechny zásoby, museli na nás psychologicky přitlačit. Vytáhli razítko a kdo koupí lanolín, bude veden jako VIP zákazník. Několik jich rozdali, ale neuspěli. Prodávající se začal opět psychicky hroutit. Vytáhli druhé razítko s VEPŘEM a začali nás strašit, že ho na nás použijí (označí nám losy s našimi iniciály a zaregistrují nás jako ČERNÉ VEPŘE), pokud nekoupíme lanolín. Tyto razítka měli úspěch. Hurááá, obchodníkovi se zas udělalo dobře (hypochondr). Někteří už měli před sebou čtyři lanolíny. A teď přišlo na lámání chleba. Lanolín nestál 50 Kč, ani 150 Kč, ale vychytralý obchodník, který byl všemi mastmi mazaný (a že jich tam měli) snižoval cenu v desetníkách. Takže konečná cena byla 199 Kč. Lanolín se už bohužel nedal vrátit. Unavení starší spoluobčané v infarktovém stavu se kupodivu s tímto faktem smířili. Když už byla na konci většina důvěřivců ošizena, prezentace skončila a rozdali se slíbené věcné dary. Moc se těšíme na další akci.