Boeing 737 bylo výborné letadlo v 60. letech, velice dobré byly jeho inovované verze v 70. a 80. letech.
Základní konstrukce trupu je však z konce 50. let 20. století: Úspěšný průřez trupu byl zkonstruován pro čtyřmotorový dálkový Boeing 707 a stejný byl použit i pro třímotorový Boeing 727 na střední tratě a Boeing 737 na krátké a střední tratě, ale i pro Boeing 757. Vnitřní šířka trupu je o 15 cm menší, než u konstrukce Airbusu A320 (od nejkratší verze A318 po nejdelší A321). Při stejné šířce uličky to znamená rozdíl 2 a půl cm na každou sedačku v ekonomické třídě (sezení 3+3). A to je rozdíl mezi relativně slušným cestováním v A320 vs. "přežitím" zvláště delšího letu (např. z Prahy do Egypta /4,5 h/ či na Kapverdské ostrovy /7 h/) v Boeingu 737, které bohužel jako jediný typ provozuje TVS/Smart Wings.
Ruský jednouličkový typ MC-21 (pro 21. století) je o dalších 11 cm širší, takže při sedadlech širokých jako v A320 je ulička o 11 cm širší, což umožňuje mnohem rychlejší nástup a výstup cestujících (okolo stojícího cestujícího, který láduje své zavazadlo nad hlavu mohou procházet jiní. Za letu je možno se protáhnout okolo standardního servírovacího stolku na/z WC).
Kanadský CSeries CS-100 a -300 (nyní přejmenovaný na Airbus 220-100 a -300) má sezení 2+3, takže jen při plném vytížení letadla sedí jeden cestující z pěti MEZI dvěma jinými (v jednouličkových letadlech se sedadly 3+3 to je každý třetí). Každá sedačka v CS-100 a CS-300 je cca o 1 a čtvrt cm širší, než v A320, tj. skoro o 4 cm širší, než v Boeingu 737 a ta jedna z pěti, kde cestující musí sedět mezi dvěma jinými, je o dalších 1 a čtvrt cm širší, než ostatní 4 sedačky v řadě, tedy o celých 5 cm širší, než v Boeingu 737 !!
A to je rozdíl mezi "přežitím" cesty delší než 2 hodiny a pohodou po celý let !
Boeing v minulosti vyvinul a úspěšně dodal tisíce a tisíce dopravních letadel vynikajících konstrukcí. V případě 737MAX vzhledem k rostoucí konkurenci od Airbusu s jeho A320NEO uspěchal vývin "poslední" velké inovace zastaralého typu 737 místo vývoje zcela nového typu pro 21. století !! Zjednodušeně řečeno, Boeing "zapomněl" říci pilotům o existenci nového přístroje MCAS a o tom, že příkazy počítače mají přednost před jejich ovládáním letadla. Naprosto trestuhodné!!!
Pro "úplně poslední, největší verzi 737" = MAX-10 (ještě ji nikomu nedodal a doufám, že ani nedodá) musel vzhledem k silnějším motorům o větším průměru vyvinout TELESKOPICKÉ nohy hlavního podvozku, což dosud nemá u dopravních letadel obdoby.
Boeingy 737 až do verzí NG = New Generation (tedy vč. 737-800 a 737-900) mohou ještě mnoho let bezpečně létat, ale MAXy je třeba odmítnout a nečekat, kde se ještě projeví nesoulad mezi 50 let starou konstrukcí a nejmodernější avionikou za cenu ztráty dalších stovek lidských životů. (Dvě havárie 737MAX stály životy 346 osob)!