Bohužel se ukazuje, že regulace jsou někdy potřebné - a že jich je - ano, neuvěříte - ještě málo. Jen jeden konkrétní příklad: Představte si bytového developera, který zveřejní inzeráty, že prodává byty. Klientům slíbí, že byty budou hotové za dva roky, protože brzy sežene potřebná povolení. Dá jim podepsat smlouvy. Během dalších dvou let se ale ukáže, že ten developer není schopen povolení získat - a nejde o jeden projekt, ale o spoustu projektů, nejde o deset nebo sto bytů, ale o stovky bytů. Takže chyba zjevně je na straně developera. Byty mezitím jdou cenově nahoru, ale developer má naštěstí ve smlouvě s klienty kličku - a tak může jednostranně bez jakýchkoli sankcí smlouvu vypovědět. Měl klamavou reklamu? Asi ano. Je takové jednání v rozporu s dobrými mravy? Asi ano. Distancovali se od něj další developeři? Ano, jeho jednání označili za neetické. A klienti se brání alespoň zveřejněním zelé nechutné záležitosti, včetně speciální stránky na Facebooku. Mají ale šanci dosáhnout v dohledné době spravedlnosti právní cestou? Těžko. A právě i kvůli obraně před bezskrupulózními praktikami některých podnikatelů bohužel evropské regulace jsou potřebné - a v některých oblastech ještě více. Mimochodem - ta firma, která se zachovala takto neuvěřitelně ke svým klientům, je vlastněna a řízena právě autorem tohoto komentáře - Evženem Korcem - a jmenuje se Ekospol. A ty stránky na Facebooku, které tuto neuvěřitelnou kauzu rozebírají, se jmenují Nespokojení klienti Ekospolu. A už jen osobní vzkaz: Kdyby se, pane Korče, někteří lidé nechovali tak nestoudně, jako vy, mohlo by být regulací určitě méně.