21. 9. 2006. Článek má nadpis SENÁTOR JIŘÍ NEDOMA PREFERUJE PRO AERO VODOCHODY LETECKOU VÝROBU PŘED VELKOKAPACITNÍM LETIŠTĚM PRO PRAHU
Řada zájemců počítá s hlavním podnikatelským záměrem při využití podnikového letiště pro velkokapacitní přepravu osob a nákladů. Nikdo z nich se však ještě před přihlášením do soutěže neinformoval u okolních obcí k jakým funkčním účelům jsou určeny jednotlivé plochy podle územního plánu a zda budou obce souhlasit s abnormálním letovým provozem nad jejich územím. Kdyby tak učinili zjistili by, že plánovaný silný provoz v tak husté obytné zástavbě dnes není možný. Vliv na životní prostředí v dnes již tolik zatíženém regionu průmyslové oblasti mezi Neratovicemi a Kralupy nad Vltavou a bezpečnostní rizika pro celý region v souvislosti s blízkostí skladu kapalných plynů České rafinérské a.s. témeř v ose zletové a přistávací dráhy, dávají tomuto projektu jen velmi malou šanci na úspěch. Naštěstí je vliv obecních samospráv neopomenutelnou součástí při úředních řízeních, která k tomuto podnikatelksému záměru vyžaduje náš právní řád. V tomto negativním smyslu se již proti plánovanému velkokapacitnímu letišti vyjádřily obě skupiny obcí ležící blízko letiště jak na straně okresu Praha - východ tak na straně okresu Mělník. ----------------------- o 3 roky později ---------------------------------
10. 9. 2009
Pokud nebude obsahovat upravené profily startů a jejich režimů, trvalé pozemní měření hluku a svedení návazné silniční dopravy na dálnici D 8, pak využiji všech možností nám daných zákonem k zabránění realizace takového záměru. -------------------------- o týden později -------------------------------
15. 9. 2009
Pokud (Penta) přijde s reálným záměrem využití stávajícího letiště pro osobní dopravu bez omezení a ohrožení zastavěného území okolních obcí, je možné o tomto projektu dále jednat. A takové řešení podle odborníků na řízení letového provozu je možné.