drahý Michale,
nemám vůbec žádných námitek proti Tvým příspěvkům. Pouze jsem si povšiml jiného příspěvku, který charakterizoval 5 našich vůdčích podniků 3 roky zpětně. A tam mne zaujal fakt, že již tři roky po sobě klesají ČEZ tržby. To je podle mých zkušeností velice nedobré. S tržbami se totiž v podnicích nešvindluje a uvádějí se s naivní otevřeností. Dá se zcela přehlédnout jednoroční výkyv v tržbách (v roce 2001 třeba objektivně musely poklesnout tržby České rafinérské vzhledem k celosvětovému propadu cen ropy a ropných výrobků - asi to nemuselo být o tolik), je však pudozáchovné vážně se zamyslet nad poklesem tržeb, který se stává trendem (podobně je na tom Český telecom, odpovídat za něj, stejně jako odpovídat za ČEZ, začínal bych být nervózní). Když například meziročně vytrvale rostou tržby Unipetrolu, stačí udělat pořádek v nákladech, být ochoten odvést větší daň ze zisku (pozor, to je velmi důležité) a čistý zisk se může (samozřejmě, že nemusí) v dalším roce zvednout. Pokud Ti dlouhodobě klesají tržby, chceš-li do budoucna větší zisk, musel bys dokázat z roku na rok snižovat náklady na kvadrát, což se Ti těžko podaří. ČEZ v roce 2001 dokonce předvedl nákladový kotrmelec - vyhodil na reklamu zcela zbytečně a nesmírně mnoho peněz. O malý počet velkých zákazníků se asi bojuje jinými prostředky, než reklamou, podobnou reklamě na prací prášek. A když teď o tom ČEZ mele, že myslí dopředu, tak dokazuje, že v tomto ohledu nemyslí vůbec. Kdyby někdo dokázal pomluvit ČEZ, včetně jeho majoritního vlastníka, jak nedávno pomluvili Unipetrol a pana Andreje Babiše, byl by ČEZ dnes za 25,- akcie.