Příspěvky nebo odpovědi uživatele JendoSlaff









Příspěvky nebo odpovědi uživatele JendoSlaff. Výpis příspěvků 51 až 100 (617)


přečíst (5) 13.09.22 11:33  JendoSlaff  (242294)

Spěchejme co nejrychleji od plynu a dalších fosilních paliv

Zde vidíte nádherný příklad tzv. argumentu ad-hominem. Přispěvatel se nesnaží jakkoliv diskutovat. Říct své argumenty, proč jsou náklady vynaložené na důsledky klimatické změny daleko menší, nežli náklady spojené se zvýšením ceny plynu. Namísto toho použije osobní útok na přispěvatelku bez jakékoliv informační hodnoty pro případného čtenáře. Tím útočí na emoce a neztrácí čas s rozumovou stránkou diskuze.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 13.09.22 11:27  JendoSlaff  (242294)

Pak výstavba a restrukturalizace

Mohu se Vás zeptat, jakým způsobem Vám bráním si kupovat levné energie? Nejspíš oplývám nebývalou mocí nad Vaším životem.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (5) 13.09.22 11:26  JendoSlaff  (242294)

Spím či bdím?

Děkuji za vysvětlení, jenom upřesním - pokud myslíte přijmout plyn z RF, tak proti tomu nic nenamítám. Alespoň do té doby, dokud se za něj bude platit penězma a nikoliv výměnou za vliv v/na ČR - pak ani samotný kontrakt na plyn není apolitický. Měl jsem pouze výhrady vůči tomu z RF odebírat plynu majoritní podíl - v duchu antimonopolních opatření. Bohužel plyn z RF je z pochopitelných důvodů podvázán změnou politiky ČR. Časem si to sedne, žádná válka netrvá věčně.

Souhlasím s Vámi ohledně vhodnosti více cílené pomoci. Obávám se ale, že v současném českém bodnebí by to opravdu mohlo vést ke svrhnutí vlády (což o to) a následnému přivítání politky v duchu paní Maláčové né nadarmo přezdívané Venezuela (to je ta část která mne stresuje). Taktéž se mi zdá, že se tady rozhazují další peníze, které nakonec akorát přispějí k roztáčení inflace.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 13.09.22 09:55  JendoSlaff  (242294)

A z terminálu plynovodem

Souhlasím. Váš výpočet dává smysl a ukazuje na manko 10 BCM. Minulou zimu mělo Německo zásobníky naplněné na 55% oproti současným 80%. Nyní má tedy o 8 BCM víc, než minulou zimu, to by udělalo z 10 BCM manko 2 BCM. Přikláním se tedy k odhadům Deutsche bank: https://www.dbresearch.com/PROD/RPS_EN-PROD/PROD0000000000523840/Moving_into_recession.PDF které tudle zmínil Kovanda. Jak ho věčně haním, tak tentokrát mu musím dát kredit. Stručně řečeno, Německo to má na letošek "ťip ťop" - možná trocha zbude, možná bude trocha chybět. Děkuji Vám za kvalitní diskuzi na úrovni, je to radost. :)

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 13.09.22 09:25  JendoSlaff  (242294)

Gas

Dal jsem si tu práci že jsem našel podklady proč je tohle naprostá pitomost (viz příspěvek v tomto vláknu). Můžete mi prosím popsat, proč si myslíte, že k tomu dochází, jak k tomu dochází a jaké k tomu máte případně důkazy?

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (5) 13.09.22 09:22  JendoSlaff  (242294)

Spím či bdím?

Souhlasím s tím, že dané řešení není ideální. Na druhou stranu stropy za plyn a elektřinu jsou již na hodnotách motivujících k šetření oproti cenám z minulých let a zároveň rozhodně nejsou likvidační. Vládě se moc nedivím, v rozumném světě by se počkalo "až si to trh přebere." Ale obávám se, že zrovna v čechistánu by jsme dřív měli lidi v ulicích, než by k tomu došlo. Jaké řešení by jste navrhoval provést a jak, aby se vláda dokázala udržet u koryta a zároveň snížila spotřebu?

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (5)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (2) 13.09.22 09:14  JendoSlaff  (242294)

(427) 10.09.22 13:05 Jiří akrijmucokzavinactiscali.cz (242707)

Jakože jakmile má někdo hodně negativních ohlasů, tak to co říká je lež? Můžete mi prosím objasnit jak to funguje?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (4) 12.09.22 19:45  JendoSlaff  (242294)

Pak výstavba a restrukturalizace

Řeší se výstavba terminálů LNG a čeká se, jestli Rusko nepřehodnotí svoji Ukrajinskou humanitární misi nebo jak to nazývají. Zároveň se Němci interně snaží snížit spotřebu plynu jak jen můžou.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 12.09.22 19:21  JendoSlaff  (242294)

A z terminálu plynovodem

Tak jsem našel čísla. Roční spotřeba německa je prej 94 BCM (https://www.kpler.com/blog/will-germany-have-to-cut-nat-gas-consumption-beyond-15). Potřebují nahradit 55% které brali z Ruska, tedy 52 BCM. Zavázali se snížit spotřebu o 15% - ty ukrojím z Ruského koláče, to dělá manko 38 BCM. Německo má v zásobě 22 BCM (https://agsi.gie.eu/). Musí tedy v tuhle chvíli ještě někde v průběhu roku zchrastit 16 BCM.

NL->GER by mělo být údajně limitováno na cca 35 BCM (https://www.gasunie.nl/en/news/no-shortage-this-winter-in-the-netherlands-if-flow-of-russian-gas-stops). 35-16 = 19 BCM, které by měly být volné.

V Rajchu chtěji do konce roku postavit 2 terminály - Wilhelmshaven a Brunsbüttel (https://oenergetice.cz/plyn/nemecko-zavodi-casem-pri-budovani-terminalu-dovoz-lng), ty by jim pomoct dostat se na odběr 13 BCM LNG/rok.

Až Evropa dožere plyn ze zásobníků, tak snad už najedou i další terminály a situace se hne. Tahle zima by ale měla jít ustát. V ČR máme plné zásobníky, v Německu skoro taky. Luxus to ale nebude, vo tom žádná.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (8) 12.09.22 17:45  JendoSlaff  (242294)

Překládání plynu mezi loděmi

Já nejsem garantem dovozu plynu. Negarantuji to ani u toho Murexu - jenom jsem poznamenal, že to nedává ekonomicky vůbec smysl. Pevně věřím v to, že by se to v současé době fakt neututlalo. Co se týče vlajek tak to je klasika - tankery jsou registrované tam kde se za ně nejmíň platí, nebo tam kde spolu s registrací mají levnej průplav - například přes panamu. Ten Murex je například registrován na Bahamách, ale bůhví komu patří. Jak jste psal, LNG tankerů je asi pouze 600, to znamená, že jejich plavby jsou sledovatelné a dohledatelné.

Ruská ropa je v diskontu. Očekával bych přeprodávání, ale opět pevně věřím, že by alespoň jeden konkrétní příklad prosáknul. V případě toho, když by se Rusku podařilo "protlačit" nějakej plyn či ropu do Evropy, tak by pro Rusko bylo strategicky výhodnější to pak použít pro mediální masáž, která by prokázala neúčinnost sankcí.

U LNG doprava přes atlantik stojí stejně nebo víc jako je její spotová cena na US trzích. Takže jediné co by se ekonomicky vyplatilo by bylo dovést LNG napřímo z Ruska do Evropy (má Rusko vůbec vhodný LNG terminál s volnou kapacitou?), což je setsakra okaté. A pro Rusko by bylo levnější "nechat plyn téct trubkama," což očividně nečiní.

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 12.09.22 17:22  JendoSlaff  (242294)

Každý nový - spotová cena

Hledal jsem to a narazil jsem taky pouze na nejednoznačná tvrzení. Zkusím napsat jakožto minoritní akcionář do ČEZu. Říkám si jakej by mělo smysl to vůbec vozit když by si to pak kopili za stejnou cenu jako je na kontinentu, ale to nic neznamená.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (7) 12.09.22 14:00  JendoSlaff  (242294)

Každý nový - spotová cena

Děkuji za kontravýpočet. Mohu poprosit odkud berete ty spotové ceny? Já když se koukám na burzu v USA:
https://www.kurzy.cz/komodity/zemni-plyn-graf-vyvoje-ceny/1MWh-eur-1-den tak tam vidím nyní spotovku cca 27€/MWh. Jináč koukám se, že tam nezahrnujete cenu přepravy tankerem. Nekoukal jste se na spotové ceny tady v Evropě, namísto v US? Já žil v přesvědčení, že ČEZ nakoupil za spot v US, zaplatil za dopravu z US a pronajmul si terminál.

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:

přečíst (19) 12.09.22 12:18  JendoSlaff  (242294)

Překládání plynu mezi loděmi

Tanker "Murex" plul z terminálu "Sabine Pass" na pobřeží Mexického zálivu ve Spojených státech. Terminály v USA nestíhají plnit a LNG tankery jsou taky plně vytížené.

Proč věříte tomu, že se v takovou chvíli vezme LNG tanker (kde? který?), natankuje se v Rusku (v jakém LNG terminálu?), potom dopluje do mexického zálivu, tam se vyplní (na tom zahlceném terminálu), aby se pak slavnostně mohl tamtéž naplnit jiný tanker (na tom zahlceném terminálu, proč Ruským plynem, když po jeho dopravě a přečerpání na pevninu je dražší, než US plyn) a dovézt do Nizozemí?

Jestli se chcete podívat kudy pluje lodička, tak na internetu jsou veřejně dostupné stránky kde se dá lodní provoz sledovat. Prodávat Ruský plyn "pod jinou vlajkou" nedává ekonomický smysl, pokud by loď nevyjížděla přímo z Ruska - a to se očividně neděje. Pokud víte o nějaké konkrétní lodi nebo konkrétním případu, rád se přiučím. Do té doby mi to přijde jako nepodložená nevěrohodná spekulace. Samozřejmě jsem jenom člověk a jako každý se mohu mýlit.

Tady například tanker Murex:
https://www.vesselfinder.com/vessels/MUREX-IMO-9705641-MMSI-311000475

https://www.vesselfinder.com/?imo=9705641

Dosavadní doporučení: přečíst (19)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 12.09.22 10:21  JendoSlaff  (242294)

Radovat se asi není z čeho

Souhlasím, že to není důvod k radosti. Ale je to taková první pozitivní vlaštovka. Když extrapoluji meziměsíční růst inflace o 0.4%, dostávám se na 6% roční inflaci (1.04^12, když bych použil nesprávný vzorec prostého součtu, roční inflace by mi vyšla 4.8%). Né, že by to byla fajnová hodnota, ale je daleko lepší než 17.2 %.

Radovat se nad jedním číslem je samozřejmě blbost hodná spekulanta-lumíka který si trhy a ekonomiku plete s kasínem. Pokud se to bude držet měsíc-měsíc pod 0.5 % další tři měsíce, tak to už bude trochu směrodatné.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (8) 12.09.22 09:03  JendoSlaff  (242294)

Každý nový

Dělal jsem nějaký spekulační propočet, mělo by to být cca 50-100€, viz: https://www.ceska-justice.cz/2022/07/pravda-o-lng-neni-moc-drahe-ani-nedostupne-do-ceska-jej-lze-dopravit-uz-dnes/ a výpočet: https://www.kurzy.cz/zpravy/nazory/A-P-T-50019-PR-1586271-from-1-hpp-50-O-0-TP-Z/ . Zkoušel to napočítat i někdo další?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (8)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 11.09.22 08:18  JendoSlaff  (247521)

Plné zásobníky terminál a žádný komentář

1) Ad-hominem (útočí na přispěvatele, nikoliv na sdělení). 2) kde to rozporuji? 3) nesouhlasím, zajistit zdroje není snadné. Cena je problém, ale lepší drahý plyn, než žádný plyn. 4) Protože Rusku se platí za plyn vlivem, nikoliv měnou. 5) Když nahlédnete níže v diskuzi, dočtete se, že bych byl rád za levný plyn z Ruska, ovšem nic takového do ČR nyní neteče. 6) Ad-hominem. Jestliže nesouhlasíte s výše uvedeným, můžete uvést jedinou věc, která je na mém příspěvku nepravdivá? Koncovka opět ad-hominem.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 11.09.22 08:09  JendoSlaff  (247521)

Plné zásobníky terminál a žádný komentář

Došlo k nedorozumění. Drahota říkal, že takového srovnání se může dopustit pouze duševně nemocný. K tomu jsem pouze podotkl, že část společnosti v ČR Tomia považuje za duševně nemocného. Já osobně moc o duševním zdraví Tomia nepochybuji. To, že srovnával Rusko s Římem není pomluva, nýbrž fakt. Prosím k nahlédnutí například zde: https://twitter.com/Posledniskaut/status/1567073393152856064 , jestli to Tomio opravdu na straně 87 své knihy nenapsal, prosím o vyvrácení. Jeho knihu v knihovničce nemám, takže nemohu sám ověřit. Jestliže se taktéž domníváte, že Tomiovo duševní zdraví je v pořádku, pak prosím směřujte Vaši stížnost na Drahotu, nikoliv na mne.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (18) 10.09.22 16:00  JendoSlaff  (247521)

Prej Expert

Tak Horst Fusch je třebas expert na teleshopping, žeo. ;) V tomhle ohledu je to termín na svém místě.

Dosavadní doporučení: přečíst (18)
Vaše doporučení:

přečíst (42) 10.09.22 15:11  JendoSlaff  (247521)

Tenhle postřeh jsem si vypůjčil

ČR je na seznamu "nikoliv přátelských států." Docela bych se divil kdyby bylo i na seznamu partnerů ruské federace. Zmínka o tom že Rusové pošlou jakékoliv množtví plynu které jejich partneři potřebují se na nás tedy nejspíš nevztahuje. Pro Rusko prostě nejsme vhodný partner. Na to jsme moc málo Bělorusko, nebo KLDR.

Dosavadní doporučení: přečíst (42)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (54) 10.09.22 15:07  JendoSlaff  (247521)

S Ruským plynem konečně končíme už nás pak s ním nebudou moci vydírat

V roce 2020 tvořil plyn 0.5% (půl procenta) Německého importu. Vážně si myslíte, že když se to půl procento zdraží třebas i na dvojnásobek, tak celá Německá ekonomika zkolabuje? V roce 2020 tvořil plyn 0.6% (šest desetin procenta) Českého improtu. Vážně si myslíte, že když se ta šestina procenta zdraží třebas i na dvojnásobek, tak že celá Česká ekonomika zkoabuje?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (54)
Vaše doporučení:

přečíst (8) 09.09.22 21:11  JendoSlaff  (247521)

Plné zásobníky terminál a žádný komentář

Srovnával to Tomio, o jeho duševním zdraví panují pochyby. Mě to srovnání přijde podobné například z hlediska srovnání Car a Caesar. A Řím mi moc unijní popravdě nepřišel. Ale jsou tam rozdíly, to máte pravdu.

Nevíte za kolik a za co má Orbán ten plyn? Nepodařilo se mi bohužel najít jedinou cenu. Prosím případně o zdroj. Našel jsem všude jenom že je to "pětkrát levnější".. ale pod tím si můžu představit kde co.

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:

přečíst (10) 09.09.22 18:18  JendoSlaff  (242294)

Plné zásobníky terminál a žádný komentář

Jó, takový fifleny taky občas potkávám. :D

Spotová cena v US na burze je 27€/MWh. Cena za dopravu v období klidu je cca 20-34€/MWh (studie McKinsey z roku 2019). To jsme někde na cca 57€. Když by stála doprava dvojnásobek, tak jsme pořád pod 100€/MWh. Tedy věru žádná diskotéka ale oproti těm 300€, co jsme tu na burze viděli nedávno je to o dost lepší situace. Jak už jsem psal jinde, taky doufám, že neskončíme čistě jenom s odběrem z US, to by jsme si nijak nepomohli.

Když by Rusko posílalo plyn za 15-25€/MWh v rozumném množství jak to dělávalo, tak bych se za něj vůbec nezlobil. Z Ruska momentálně ale neteče zhola nic. Vždycky platilo, že když se Rusku něco nelíbilo, energie z Ruska zdražily, nebo se opravovaly koleje, bouchaly plynovody a tak. Není se jim tedy co divit že to zase zaškrtili, ta válka na Ukrajině Rusku neprospívá. A jak už pravil Tomio Okamura ve své knize "Umění vládnout": Rusko je třetí Řím. Kupovat ruskou ropu a plyn znamená kromě závislosti také financovat si nebezpečného nepřítele. Snad bych jenom poupravil, že třetí říše už byla. Takže by se spíš hodilo přirovnání "čtvrtý řím."

Pamatuju si, jak jsem si měnil střed na kole. Objednal jsem z e-shopu zalevno a oni mi napsali, že dodací lhůta bude 15-17 týdnů. Tak jsem se na ně vybodl a koupil si ho vo něco dráž jinde kde ho měli skladem a byli ochotní ho dodat. Nestálo to ranec a bylo to daleko levnější, než když bych musel řešit náhradní dopravu. Lepší vrabec v hrsti, než holub na střeše.

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (12) 09.09.22 16:14  JendoSlaff  (242294)

Jako alternativa

Spot je v US na 667 CZK za MWh. Skoro pekelná cena, ale 5000 to není. (viz https://www.kurzy.cz/komodity/zemni-plyn-graf-vyvoje-ceny/1MWh-czk-1-rok)

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (12)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (37) 09.09.22 16:06  JendoSlaff  (242294)

Další pindy

O jakém plynu z Ruska prosím mluvíte? Rusko žádný plyn do ČR poslední týden neposílá. Cena plynu který reálně není je prázdný pojem. Až bude chtít Rusko prodat Evropě levný plyn, nic mu nebrání znovu nastartovat Nord Stream 1 a nějakej prodat. Kapacita dalších schválených plynovodů taky leží ladem. Zatím se k tomu nemá.

Co se týče tankerů - 600 tankerů je 600 tankerů. Kolik je jich podle Vás třeba aby se do Evropy dostal plyn?

Když se podíváte dolu, tak tam máte výpočet ceny. Na čtrnáctinásobek to fakt nevypadá. Prosím ověřujte si informace. Někdo se Vás očividně snaží vystrašit, aby jste mu pak dal svůj hlas. Nejsou to ti samí lidé, co na jaře hlásali, jak bude Arabské jaro II? Ti samí lidé co tvrdili, že bude masivní imigrační vlna kvůli hladomoru v Africe a že celá Evropa nebude mít jediné zrnko obilí?

Nemějte obavu, dopadne to skoro určitě jako s tím obilím se kterym se tady strašilo z jara. ;) Přeji pevné nervy!

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (37)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (15) 09.09.22 15:56  JendoSlaff  (242294)

A z terminálu plynovodem

Dle Gazdíka si to řeší ad-hoc Německej správce trubek, ČEZ mu pouze platí za službu ( https://www.ceska-justice.cz/2022/07/pravda-o-lng-neni-moc-drahe-ani-nedostupne-do-ceska-jej-lze-dopravit-uz-dnes/ ). Trubky třebas z Polska dořešeny nejsou, což je docela škoda - a proto tam taky nemáme pronajatej terminál. Ale skrz říši by to snad mělo svištět bez problémů. Máte informaci o tom, že by nějaký z plynovodů v Německu v poslední době nestíhal?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (15)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (15) 09.09.22 15:47  JendoSlaff  (242294)

Cena

Trochu jsem hledal. Neměl by to bejt žádnej randál. Naopak to konečně propíchne cenovej balónek co se nám tu v Evropě na trhu s plynem udělal tím, že Rusko přerušilo své dodávky.

"Co se týká nákladů na těžbu, zkapalnění a přepravu LNG k zákazníkům, studie poradenské firmy McKinsey z roku 2019 uvádí, že se zpravidla pohybuje v rozmezí .... V přepočtu na nám známé jednotky se jedná o 20 až 34 eur za MWh." - https://www.ceska-justice.cz/2022/07/pravda-o-lng-neni-moc-drahe-ani-nedostupne-do-ceska-jej-lze-dopravit-uz-dnes/ .

Vezmu pesimistický scénář - dejme tomu, že přerava šla s cenou od roku 2019 na dvojnásobek jelikož "nejsou kapacity." Takže to jsme bratru na 34x2 + 27 € (dnešní cena plynu v US za MWh) = 95€/MWh při pesimistickém scénáři. Až si věci sednou, můžeme se bavit třebas o těch 20€ za přepravu. To máme 20 + 27 € = 47€ za MWh plynu.

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (15)
Vaše doporučení:

přečíst (37) 09.09.22 14:44  JendoSlaff  (242294)

Pravda o pindách z listů dumy

Pindy mindy. Co se týče tankeru pro ČR - ten má dorazit 19.9.: "Tanker Murex byl naložen zkapalněným zemním plynem v terminálu Sabine Pass na pobřeží Mexického zálivu ve Spojených státech. To jako jel LNG tanker do mexika, tam vyložil, pak to znova naložili a vezli do NL? To všechno ve chvíli, kdy jsou přečerpávací kapacity LNG terminálů v US prakticky na svém limitu jelikož nestíhají exportovat místní těžbu? A co se týče přeravy z NL do ČR, tak tam je přepravní kapacita taktéž zajištěna. Můžete mi říct, který tanker s Ruským plynem máte na mysli? Zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-nizozemci-oteviraji-lng-terminal-kde-bude-i-cesky-plyn-dorazil-prvni-tanker-213577

Jestli chcete tak můžu na internetu najít i mapu kde si můžete trasovat lodičku. Doporučuji číst ověřitelné informace z ověřitelných zdrojů. Kecy o tom jak jedna pani povídala jsou jenom kecy.

Dosavadní doporučení: přečíst (37)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (14) 09.09.22 14:31  JendoSlaff  (242294)

A z termínálu taky dodávkami

Po zplyňování se LNG dá hnát běžnejma trubkama na zemní plyn. Ty jsou nataženy leta. Kde vidíte ten problém na cestě ke spotřebitelům?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (14)
Vaše doporučení:

přečíst (16) 09.09.22 14:26  JendoSlaff  (242294)

Plné zásobníky terminál a žádný komentář

U titulků, jak bez hřejivé přízně Ruska zhyne celá Evropa a Česko s ní strašlivou smrtí a že Rusko utáhlo kohoutek o dalších 5% je vždycky spousta erudovaných komentářů. Tady, kde se řeší, že máme už přepravní kapacitu na 33% ročního odběru plynu ČR, je už den ticho po pěšině. Očividně se bez Ruska vážně nepoděláme. Nejhorší smrt je z vyděšení. Ty žalozpěvy: "Ropa bude za 200!!"  když to šlo nahoru. A heleme se.. vona je na 90. Plyn je teď pořád dost vysoko, ale "jehlu paniky" už asi máme za sebou. Teď jenom doufat, že do toho politici co se budou chtít zalíbit voličum nehodí vidle nějakou ptákovinou. Šance tu samozřejmě je, nebylo by to prvně.

Dosavadní doporučení: přečíst (16)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 08.09.22 09:38  JendoSlaff  (242294)

Plyn jsem odstřih

No, když jsem se podíval na graf vývoje ceny uhlí, tak si myslím, že to byla vzhledem k aktuálním cenám dost zajímavá neúmyslná dlouhodobá investice do komodit. :D

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 08.09.22 09:36  JendoSlaff  (242294)

Není lepší zaizolovat barák?

No jo, ale když člověk zaizoluje, tak si pak už nemůže tolik stěžovat, že je drahej plyn. Nedejbože když by to udělalo takhle víc lidí, tak by to pak skoro mohlo vypadat, jakože se bez Putina vlastně obejdeme.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 06.09.22 14:04  JendoSlaff  (245914)

KAm ty peníze jdou?

Říkáte německé firmy jako UNIPER. Proč tedy podle Vás UNIPER krachoval?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 06.09.22 09:28  JendoSlaff  (242294)

Není možná!

Pokud si dobře pamatuji tak ti brali docela dost japonské specialisty na biologii (doktory z táborů pro číňany).

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (10) 05.09.22 19:30  JendoSlaff  (247521)

Není možná!

Antisemitismus sem pletu kvůli tomu, jak Rusko využívá termínu defašisizace. Svými současnými kroky plive na hroby Rusů a dalších lidí, kteří proti fašismu na východní frontě bojovali. Vezmu to postupně. Smlouva zaručující území je například Budapešťské memorandum. Alespoň RF se v něm tvářila, že chápe co slovo Ukrajina znamená - tedy samostatný státní útvar a že má nějaké hranice, které RF ctí.

Rusko v historii působilo proti fašismu. Zároveň samo dělalo a dělá zvěrstva s fašismem srovnatelná. V Gulagu jsem naštěstí nebyl, ale údajně to není slast. I když teď jsem nedávno četl, že tam lidi vnímali jako jedince a že to byl skoro ráj. Stejně tomu nějak nevěřim, z ráje se nevrátil nikdo, z gulagu skoro nikdo. Hladomor na Ukrajině (1932-1933) je dobře zdokumentován. Část Ukrajinců které v té době vyrůstala vcelku jasně věděla, co je Rusko zač. Proč asi Wermacht vítali jakožto osvoboditele? Jak se k nim asi Rusové museli chovat? Vzhledem k tomu, že takovou zrůdu jako Hitlera považovali za osvoboditele, není složité si to domyslet.

Členové batalionu Azov, na který asi také narážíte, se dopustili válečných zločinů, které zůstaly nepotrestány. Rusko se během války v Luhansku a na Donbase taky dopustilo válečných zločinů, které zůstaly nepotrestány (civilní letoun MH17, 300 mrtvých). Jedno neospravedlňuje druhé. Krví se krev nesmyje. Azov bylo pár tisíc vojáků, pár desítek z nich opravdu dělalo zvěrstva. Dost z nich o tom vědělo a nepotrestalo to. Proč by za to ale měl být srovnán celý Mariupol se zemí? Čím je to ospravedlnitelné? Princip kolektivní viny?

To, že Amerika letěla na měsíc je opravdu díky panu Wernherovi a tomu, že jeho raketové snažení a rozvoj sponzorovalo Německo už za války, jelikož nesl ovoce. To nebylo zrovna košér. U životopisu pana Klause Barbie už opravdu zůstává rozum stát. Taktéž nejsem historik, ale stejně jako Vy něco málo vím. Těším se a jsem zvědav na Vaši odpověď. ;)

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (10)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (16) 05.09.22 19:01  JendoSlaff  (247521)

Konečně jim to Peskov řekl polopatě

Proč těžit, stačí tady dělat něco ekonomicky přínosného a krajina se dá plundrovat v zahraničí. Hloupej kdo prodává, hloupější kdo nekupuje. ;)

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (16)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 05.09.22 18:57  JendoSlaff  (247521)

Akcie ČEZ - Vysvětlete kurz 920 když jste byli tak chytří

Co od ostatních diskutujících očekáváte/chcete slyšet? Pomoc očividně nechcete. Vysvětlení taktéž ne. Radu už jste asi dostal. Co se Vám na té cílové ceně nezdá? Podle mě zní vcelku oprávněně. Když bych měl v tuhle chvíli volnej kapitál kterej bych chtěl investovat, asi bych něco málo dneska dokoupil.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (10) 05.09.22 17:19  JendoSlaff  (247521)

Konečně jim to Peskov řekl polopatě

Aspoň si ho už nehřejí na prsou. Učí se očividně pomalu, ale dělají pokroky. :)

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (10)
Vaše doporučení:

přečíst (25) 05.09.22 16:32  JendoSlaff  (247521)

Není možná!

Copak to nevidíte? Rusko už je tak silné, že už ani posilovat vůbec nemusí! Čína, USA, Unie, a vlastně jakýkoliv stát v celém širém vesmíru mu nesahá ani po kotníky a nikdy od svého vzniku nesahal. Dokonce je tak dobrosrdečné, že za svoje náklady denacifikuje Ukrajinu a vzdělává jí o Ukrajinské historii která je vlastně lež. Protože jediná správná historie je ta Ruská (tzv. patent na Rozum, odst. o řediteli zeměkoule). Odplyňuje Evropu, čímž odstraňuje veškerý německý fašizující plyn z burzy a odstraňuje tím veškeré historické antisemitské choutky, které kdy evropa měla. Koneckonců Rusové přece mají kvalitní vzdělání a ví, kolik lidí za války fašisté plynem zabili. Takže tím uzavřením kohoutků zachraňuje miliony životů.

Dosavadní doporučení: přečíst (25)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (6) 05.09.22 14:25  JendoSlaff  (247521)

Akcie ČEZ - Vysvětlete kurz 920 když jste byli tak chytří

<... když je to smutné, tak pokud jste naletěl nějakému pindalovi, byla to Vaše volba. Nikdo Vás nenutil kupovat. Teď Vás nikdo nenutí prodávat. Je to Váš život. Pokud jste měl seriózního brokera, musel jste vyplnit před učiněním investice dotazník a na základě Vašich odpovědí Vám bylo sděleno jaké investiční nástroje jsou pro Vás vhodné. Je možné, že se v dlouhodobějším horizontu dostane ČEZ do zisku. Pokud se Vám zdá trh zmanipulovaný, máte možnost věc řešit soudní cestou.

Dané snížení ceny je v důsledku státních zásahů. Pokud se Vám to nelíbí, doporučuji příště investice směřovat do stabilnějších firem/nástrojů sídlících mimo blízkovýchodní země, mezi něž se čechistán bezesporu svou podporou stability investičního prostředí řadí.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (6) 05.09.22 14:12  JendoSlaff  (247521)

A v čem je problém...

Pro ČEZ to asi problém není. Je ale možné, že někdo uzavřel kontrakty například za 300€/MWh a to pak může dělat na trhu čurbes. Alespoň tak jsem to pochopil. Zároveň ČEZ taky něco málo střílí na intradenním trhu a tam je možné, že byl citelně nad 200€. Je taky možné, že pro uzavřené kontrakty by se stanovil strop nižší, ale to mi přijde na palici - i když, je to EU... takže kdoví. :D Popravdě mi to taky moc nedává smysl. Jestli někdo tuší, tak jsem sám zvědav. :)

Z pohledu investora: Pokud to dopadne tak, že se udělá (a harmonizuje) strop na 200€, tak u ČEZu se pak bude řešit už jenom otázka okrádání ze strany státu pomocí windfall tax a potom taky možné vytěsnění minorit, které citelně zkracuje investiční horizont.

Z pohledu spotřebitele: Dané řešení by snad mohlo vést ke zkrocení cen. Zároveň mi přijde, že je tam stále dost citelná zisková marže, která by mohla finančně podpořit růst energetického sektoru. Ale uvidíme, ještě je možné že efektivní (Jádro, uhlí, soláry, větrníky) budou byti aby se mohly dotovat paroplynky, aby jsme si rychlejš vyprazdňovali zásobníky.

Na podzim by měly naběhnout uhelné elektrárny v Rajchu a jaderky ve Francii. Je možné, že než se papaláši dohodnou, tak se trh sám srovná a politici se pak budou bít v prsa, jak svými jasnými prohlášeními přiměli trh k rozumu.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 05.09.22 14:00  JendoSlaff  (247521)

Diverzifikace zdrojů = odstranění vazalství

My ale nemusíme brát hodně LNG od USA. Nejsou jediní, kdo mají ložiska. Souhlasím s Vámi, vůbec by jsme si nepomohli. Když ale budeme brát "od každého trochu," jsme v daleko lepší situaci než teď. A kdo tvrdí, že se chceme od Ruska navždy a totálně odstřihnout? Koneckonců když by se Rusko nemontovalo do Ukrajiny, Nord Stream 2 by běžel. A to Američanům pro zlost. Američani na něj nasazovali myslímže už v roce 2016, na to jim Němci jasně sdělili, že to není jejich starost. Proč to bylo pro Rusy tak těžké s tou invazí pár měsíců počkat?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (9) 04.09.22 16:26  JendoSlaff  (235799)

V Evropě máme nového Hitlera...

Souhlas. Nechali jsme projít Gruzii, přišel Krym, donbas a luhansk. Nechali jsme projít to, přišla Ukrajina. Nemůžu si pomoct, ale trend Ruské zahraniční politiky je podle mě jasnej. Jsem tady snad s Tomassem a Dacanem jedinej, kdo tam ten trend vidí?

To samé s energiema - jakmile se jakákoliv země znelíbila Rusku a odebírala uhlí a ropu -> šup, oprava kolejí (2007 Estonsko), uhlí není. Když se odebíral plyn a elektřina -> jejda, rozbitej plynovod a rozbité vedení (2006 Gruzie), to je ale náhodička. Když bych byl konsiprátor, skoro bych si myslel, že to náhoda nebyla a jedná se o trend Rusko používá obchody se surovinama a energií k prosazení svých politických cílů. Jak jsme se již přesvědčili v letech 1948 až 1989, Ruské cíle jsou dost často v rozporu s našimi. To to nikdo nevidí?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (9)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (4) 04.09.22 15:03  JendoSlaff  (235799)

Nejhorší smrt je z vyděšení

Ve slévárenstvní a dalších energeticky náročných sektorech na tom teď chvíli nebudeme nejlíp, o tom žádná. Na druhou stranu třebas u takové nizozemské ASML (vyrábí stroje které vyrábí nejnovější čipy) bych se nedivil, kdyby se jejich firmě "nezkřivil vlásek." U IT oborů si dovolím tvrdit, že náklady na energie jsou marginální (krom hostingu). Většina IT firem si předplatí serverovnu například amazonu která sídlí třebas v Indii (nebo bůhvíkde jinde) a tam se propálí elektřina. Důležité jsou mozky a ty jsou dobře placené už teď.

Nechci bagatelizovat dopady současné situace. A už vůbec nechci obhajovat současné chování Evropských politiků. Jejich kroky mi připadají bláhové a zmatečné. Ale nic netrvá věčně. Cena plynu nestoupne do nekonečna (kdo by si ho pak asitak koupil?!). Skoro určitě nebudeme v nedostatku energie dlouhé roky jako Severní Korea (proč by jsme nepostavili další elektrárny a plynové terminály když by to tolik neslo?). Teď to bude krušné. Pár firem nejspíš zkrachuje. Trh se pročistí. Pak budeme mít trochu dražší plyn, ale žádný bizár - z Ruska, z arábie, z USA, z Norska a tak dál. A pak to pojede chtě nechtě zase nahoru. Pomalejš pokud to budou byrokrati škrtit. Rychlejš a dřív pokud nebudou vymejšlet bejkoviny.

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (13) 04.09.22 14:48  JendoSlaff  (235799)

demokracie

Pokud se považujete za demokrata, měl by jste se stydět. Dehumanizace oponenta je první krok k totalitě. Můžete s oponenty nesouhlasit. Můžete si myslet, že jsou dezinformovaní. Můžete mít pravdu. Ale to je nedělá o nic méně lidskými bytostmi! Nestalo se Vám, že jste se někdy v životě zmýlil? Kde berete tu neochvějnou jistotu, že v něčem nemají pravdu? A i když by neměli ani ždibec pravdy, proč to z nich dělá drůbež a né lidi?

Dosavadní doporučení: přečíst (13)
Vaše doporučení:

přečíst (7) 04.09.22 14:41  JendoSlaff  (235799)

Turecko

Přemýšlím, jestli si Turecko opravdu brát za příklad. To, že Turecko to umí hrát na obě strany a že si nenechá kálet nad hlavu ani od jedné je uznáníhodné. To jak posledně Erdogan vrátil Putinovi neslušnost že ho nechal čekat bylo ukázkové. Na druhou stranu si říkám, že 80% inflace je na pováženou! My tady křičíme s inflací 20% jakej je to konec světa. I když před pár lety Turecká průměrná mzda asi nebyla až tak špatná, s takovouhle inflací to prostě chtě nechtě letí dolu. Zamyslel bych se nad tím, proč tomu tak je.

K plynu - z krátkodobého hlediska by asi přímý kontrakt s Ruskem dával smysl. Problém vidím ve dlouhodobém horizontu. Zůstali by jsme tím pod pantoflem Ruska - a tuhle zimu pocítíme co to znamená. Rusko dodává levné energie výměnou za politické kroky. Jinak řečeno, to co za plyn nezaplatíme peněženkou, platíme vazalstvím. Je to ze strany Ruska rozumné a neviním je za to. Dokud od nich ale chceme brát plyn, musíme tedy dělat to, co po nás chce Rusko. A to dost často nemusí být zrovna to, co chceme my. Ano, tuhle zimu bude nedostatek plynu bolet, ale přežijeme to a oklepeme se z toho. Za války nás němci 5 let vykořisťovali, pak spojenci vybombardovali průmysl na západě Čech, pak jsme tu měli rozkrádání zvané RVHP do roku 1989, kdy prakticky celej stát zbankrotoval  a přesto jsme se z toho relativně rychle oklepali.

Pokud chceme být opravdu svobodní, musíme obchodovat se všemi. Ale platit za to penězma, nebo zbožím. Né tak, že nám oni budou dávat ultimáta. Obchod s Ruskem ANO, vazalství Rusku NE!

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 02.09.22 15:36  JendoSlaff  (242294)

trocha reality

Mohu požádat o link na to potvrzení od siemensu? Rád bych se v tom porochnil.

Je možné, že se platí až po předání, v tomto nemám přehled. Ve smlouvě jsou ale pokud vím nasmlouvané objemy, které Gazprom nedodává. A jsou zprávy, že uniper platil 31.5. poprvé v rublech, od té doby jsem neslyšel žádnou stížnost Gazpromu na nedodržení platební morálky. Gazprom argumentuje nedodržení smluvených dodávek "vyšší mocí."

Co se týče toho že by se Rusko snažilo Evropě pomoci, tak tam je situace jasná. Dle mého skromného názoru se jedná o "protisankci" která je akorát nevyhlášená. Samozřejmě z pozice Ruska je to pochopitelný přístup k situaci.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 02.09.22 14:46  JendoSlaff  (242294)

trocha reality

Proč není situace jednoznačná už teď? Jak to tu už počítal jeden diskutující - 6 turbín na plynovod NS1, to je 5 + 1 záložní. Na turbínu je to 20% výkonu. Při dodávkách jednou turbínou je to 20% kapacity, při dodávkách dvěma je to 40% kapacity, to je setsakra znát! Proč tam teda tu turbínu nechávaji v Říši válet?

A Uniper zaplatil CCCP (Gazpromu) v Rublech a nedostal. Nasmlouváno je, zaplaceno je, Gazprom prachy z platby má, dodávky nejsou (v případě zájmu dodám link).

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 02.09.22 14:40  JendoSlaff  (242294)

Řídit stát jako Agrofert

Bohužel z mých informací je to pouze mýtus. Například obsazením prakticky všech výkupů na obilí dokázal velmi dobře odstraňovat konkurenci. Jeho další nelegální prakticky jsou dobře zdokumentované. Zároveň za jeho doby byl dost aktivní systém šikanující řádně fungující firmy, což následně prokázal soud viz např.: https://echo24.cz/a/SbmzE/babisova-zakleknuti-byla-nezakonna-spolecnost-fau-uspela-se-ctyrmi-zalobami-vuci-statu .

Jeho business z řepkou plundroval/plundruje krajinu a zároveň peněženky daňových poplatníků.

Ne, AB nepomáhal českému průmyslu. AB aktivně deformoval veřejnou soutěž a tím i konkurenceschopnost českých firem. Jeho efekt je naštěstí nyní menší, ale není zanedbatelný.

Souhlasím s panem Pijackem v tom, že současné chování vlády taktéž "není šťastné" - a to je opravdu velmi silný eufemismus. Například stabilita investičního prostředí je v tuto chvíli prakticky prázdný pojem. Samozřejmě každá investice nese své riziko. Ale s tímhle amatérismem vlády se pak každej bude bát něco v ČR začít stavět, protože za pár měsíců se může z nebes snést metrák nařízení který kompletně rozbije celý business plán. Současnou situaci tedy nevnímám vůbec jako dobrou. Ale při porovnání se situací za dob AB, kdy bylo investiční prostředí jasné -  "všechno skončí jednou v Agrofertu," se mi to zdá přecijen o něco lepší.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (31) 01.09.22 15:17  JendoSlaff  (242294)

Řídit stát jako Agrofert

Dané řešení je Andreji Babišovi vlastní. Ostatně podobně postupoval i v případě vlečky v jednom nejmenovaném podniku. Divím se, že místo oblíbeného "zakleknout" tentokrát doporučuje něžnější variantu "dupnutí." Očividně se stále nedokáže vyvázat z představy, že premiér je zákonodárce s pravomocemi daleko převyšujícími osobní vlastnictví. Jeho představa je jasná a srozumitelná. Jeden premiér, jeden stát, jeden Agrofert!

Dosavadní doporučení: přečíst (31)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 31.08.22 12:11  JendoSlaff  (242294)

Moc hezký výklad

Taktéž se přidávám k poděkování! Kvalitní článek, radost číst. :)

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:


« Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  669.00  -1.04% 
 ČEZ  948.50  +0.96% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 116.50  +0.90% 
 GEN DIGITAL  565.00  0.00% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KOFOLA CS  297.00  0.00% 
 KOMERČNÍ BANKA  778.00  +0.39% 
 MONETA MONEY BANK  99.60  +2.47% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 960.00  +0.67% 
 PHOTON ENERGY  45.15  +1.01% 
 PILULKA LÉKÁRNY  178.00  +3.49% 
 PRIMOCO UAV SE  810.00  0.00% 
 VIG  731.00  +0.41% 
Komodity online
 Ropa 81.37 USD 31.05   
 Zlato 2327.97 USD 31.05   
 Stříbro 30.36 USD 31.05   
 Káva 220.63 USD 31.05   
 Cukr 18.33 USD 31.05   
 Bavlna 76.15 USD 31.05   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.