Příspěvky nebo odpovědi uživatele JendoSlaff









Příspěvky nebo odpovědi uživatele JendoSlaff. Výpis příspěvků 351 až 400 (617)


přečíst (4) 03.08.22 06:38  JendoSlaff  (245807)

Velmi dobrá analýza

Ono je otázka co s tou inflací a úrokovou sazbou a cílováním ČNB dělat. Utáhnete moc a máte bezdůvodnou recesi. Utáhnete málo a roztáčí se spirála. V tuto chvíli cílování a volba mixu nástrojů není legrace kterou bych jim záviděl. Oni musí z principu jet z predikcí (čili věšteb), následně určit pravděpodobnost jednotlivých scénářů a podle toho se rozhodnout. Když by cílovali dle "reality," (cílování dle současného stavu, nikoliv dle predikce) tak by se obrazně připravovali na minulou válku. Možná se jedná o sémantické nedorozumění. Čemu říkáte za věštba a čemu za realita?

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (6) 02.08.22 23:40  JendoSlaff  (235799)

pro Ruphejla připrav si kasičku na arbitráže nebo zdanění bytu

Nemyslím si, že je Rup hloupý. Pouze má jiný náhled než Vy. Rupe, co podle Vás určuje hodnotu například IPO, či jiných primárních investic? Podle mě je to vidina toho, že když se investice podaří, můžete daný statek se ziskem třebas za 20 či 40 let přeprodat někomu dál. Tahle vidina vytváří stimulující prostředí. Tedy i na první pohled neproduktivní investice (nákup akcií ČEZ pro dlouhodobé držení, když jsou cenově relativně nízko) může mít produktivní dopad (přímá ukázka, že je o kvalitní české firmy/akcie zájem). Když by každej viděl, že jakmile něco vybuduje a ono to vydělává, tak to stát zkásne, tak radši nic ani budovat nebude. Naopak to, že někdo (např. americké fondy) investují do KB či do ČEZu ukazuje, že je o daný trh zájem a že když tu člověk udělá něco zajímavého, tak kupce mít bude. Nemyslíte?

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 02.08.22 23:25  JendoSlaff  (235799)

Ahá

Nebudu postovat celý textwall, pro zájemce: zákon č. 286/2006 Sb. §6 odst. (13). Pravda je někde mezi. Je tam totiž zmiňován pouze guvernér, nikoliv řadoví členové rady. Prezident může odvolat Guvernéra pro važné pochybení. ČNB má mimo jiné zajišťovat stabilitu měny. Věřím tedy, že ruinování země hyperinflací (Vaše "zrujnuje tuto zemi") se dá vyložit jako važné pochybení.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 02.08.22 23:04  JendoSlaff  (235799)

Smysl článku?

Mě osobně třebas poskytuje komfort rovná páteř. Jednou z těch hodnot o kterých mluvím je svoboda a s ní se pojící demokracie. Dále třebas mír, alespoň ve střední Evropě, když už né i na Rusko-Ukrajinské hranici. Nelibě nesu, jak nás západ okleštil o naší obrannou linii sudet včetně vojenských fabrik, když se snažil o mír s Hitlerem. Nám uškodil, jemu pomohl se vyzbrojit. Nelibě nesu, že se na nás všichni *** v 68, když nám přispěchali Bolševici na pomoc s tanky. Nechat teď Putina udělat na Ukrajině totéž, mi přijde jako nepoučit se z vlastní historie. Agresor zajde pouze tak daleko jak ho necháte. Putin a jeho pohůnci se nechali slyšet, že chtějí obnovit sovětský svaz. Hodnotou je třebas také to, že si můžete sama najít práci. Né, že Vám stát zabaví to málo co máte (nebo to málo co mám například já, neznám Vaše majetkové poměry, je dost možné, že jste na tom lépe), a pošle Vás kopat uhlí jako se to stalo v mé rodině po obou rodových větvích. Rusko chce nyní za plyn vliv, né eura. A když zjistí, že to funguje, bude ho chtít víc. 40 let vlády Ruska v ČR ukázalo, že takovej klid je zatraceně drahej špás napříč společností (snad krom přisluhovačů režimu). Ano, bude chvíli draho. Ano, budeme na tom tratit a  v zimě si zatopíme tak na 18 °C, né na trenýrkovejch 25 °C. Ale ne, nepoloží nás to na lopatky (viz nedávná predikce MMF o vývoji HDP). A nebude to trvat dlouho a oklepeme se z toho. Koneckonců i když Hitler 5 let válcoval celou evropu, oklepali jsme se z toho. A tak hrozná tahle zima rozhodně nebude.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (5) 02.08.22 20:40  JendoSlaff  (235799)

Podle ní je Česko z celého regionu střední a východní Evropy vůbec nejhůře připr

Chtěl jsem si trochu odpočinout a přečetl jsem si Vaše večerní výplody. Vy jste teda dneska musel mít setsakra špatnej den. Tolik moudrosti o tom jak jsou všichni kolem špatní, to už je vážně výkon. Máte pro Vaše tvrzení nějaké podklady? Zatím z česka odletěli leda mafiání a ty nám tu fakt nechybí, z toho třebas takovej Krejčíř nakonec stejně bručí.

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (5)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (3) 02.08.22 20:36  JendoSlaff  (235799)

Ahá

Mají zodpovědnost. Zodpovídají se panu Prezidentovi a ten je může jak jmenovat, tak odvolat. Prezident se zase zodpovídá voličům. Jestli se Vám složení součásné rady nezamlouvá, tak máte štěstí - v lednu jsou prezidentské volby.

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (3)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (4) 02.08.22 20:23  JendoSlaff  (235799)

Jen aby

Nevšimnul jste si, že Babiš už není premiérem a že byl jaksi ve volbách odložen? Zas tak dlouho to netrvalo. Ano, polovina pod 100, polovina nad 100. IQ 100 je totiž průměrné IQ, takto je to v každé zemi. Co Tím chcete říct? Obavu fakt nemám, mesiášů skázy tu už bylo za ty tisíciletí civilizací dost a dost, hlavně těch co vykřikovali bez argumentace nebo s bláboly. Můžete prosím ukojit mou zvědavost a pokusit se vysvětlit co tím Vaším příspěvkem sledujete? Možná jsem to jenom nepochopil.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (12) 02.08.22 20:13  JendoSlaff  (235799)

Je nutne

Vážený mirku, tato sekce se ještě stále nazývá diskuze. Vaše výkřiky do tmy bez jakékoliv souvislosti jsou sice pozoruhodné, ale nijak do diskuze konstruktivně nepřispívají. Není nad podněcování k násilí z tepla domova, což? Co takhle se vyjádřit třebas čehože tak hrozného se vláda dopustila? Hlavně nedávat žádnou argumentaci.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (12)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 02.08.22 16:14  JendoSlaff  (242294)

Nevím školy nemám

Mrznutí a hladovění opravdu Rusko nepřesvědčí. Snaha Rusko přesvědčit o tom, aby přestalo střílet je dělána sankcemi. Když by Putinovi sankce nevadili, asi by nechal plyn vklidu téct. Sankce se mu očividně nelíbí, tak se Evropu snaží přesvědčit, že jestli upustí od sankcí, bude posílat plyn. Nakonec trpí tedy obě strany. Ekonomika nejspíš nezkolabuje, zas takový šok to není. Je možné, že se dostaneme do mírné recese. Je možné, že zkrachují někteří zaměstnavaté, což by mohlo spolu s příchodem ukrajinských uprchlíků trochu pomoci s přezaměstnaností. Jestli přijdete o práci, tak by pro Vás neměl být stále v nastálé situaci problém si najít práci novou a možná i lépe placenou. Spoustu podniků v dnešní době trápí víc než drahé energie právě nedostatek volné pracovní síly. Uvidíme, jak se to vyvrbí, ale většinou nic nebylo tak černé, jak to média malovala.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 02.08.22 14:57  JendoSlaff  (242294)

Smysl článku?

Rád bych s Vámi souhlasil, ale nemohu. V Česku je dost těžké se dostat z dluhů, jakmile do nich jednou člověk zahučí. Ano, řeší se to. Ne, není to vyřešené. Je tu nemalá část lidí, pro které současné ceny neznamenají změnu spotřebního komfortu, nýbrž dost tvrdý zásah do už tak napnutého rodinného rozpočtu. Když těmto lidem vláda nepomůže dostat se z marastu, za který třebas dost často ani nemohou, je morální jim nadávat za to, že se chtějí zuby nehty udržet nad vodou? Škemrat u medvědojezdce za plyn je šikmá plocha na kterou bych se nepouštěl, v tom jsme zajedno. Ale nechání lidi bez pomoci, či alespoň jasné vize jak danou situaci přežít a dostat se z ní je zadělávání si na rozevřené sociální nůžky a protesty lidí, kteří už nemají co ztratit, jaké jsme viděli například nedávno v Americe. Ano, jsou tu tací kteří mají morálu tolik, že by se to za nehet vešlo. Ale je tu i ten zbytek který se děsí toho jak zaplatí účty a jestli jim pak zbyde aspoň na suchej krajíc a není jich rozhodně málo.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 02.08.22 14:39  JendoSlaff  (245914)

Dětičky ode mě dostanou k Ježiškovi

Co tedy navrhujete jako řešení?

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 02.08.22 14:38  JendoSlaff  (245914)

Smysl článku?

Nejspíš došlo k nedorozumění. Když jsem měl tzv. "hubená léta," tak jsem taky řešil jak se nasytit. To, co kritizuji, je stěžování si, že si na vánoce budou střední třída a bohatší muset utáhnout opasky a slevit ze svého komfortu výměnou za udržení hodnot, které jí ten komfort přinesly. V Česku bylo na konci října 2021 cca 712 000 lidí v exekuci, přijde mi dost nemorální lamentovat nad tím, že letos bude míň dárků, když tu jsou reálně lidi, kteří nevědí, jestli neskončí kvůli současné energetické krizi na ulici.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 02.08.22 14:06  JendoSlaff  (245914)

Konec pravice u nás

Zatím to tak opravdu vypadá. Pokud to není napadnutelné, tak je to opravdu jak říkáte součást investičního rizika. Přijde mi to ale poněkud jako pana-prohráváš, orel-vyhrávám: Akcii se nedaří? Máš smůlu. Akcii se daří? Stát to napraví tím, že zavede zvláštní daň. To není moc stimulující prostředí pro investory a střadatele (spekulanty z toho prosím vynechme). Proto mi napadlo že by to mohlo být už ošetřeno právní úpravou. Když by investici zmařil například úředník, tak se lze nechat odškodnit.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (15) 02.08.22 13:53  JendoSlaff  (245914)

Sponzorovaný obsah?

Nevíte někdo, jak funguje uvádění obsahu zde na kurzy.cz? Jedná se o bezúplatnou službu, nebo Trinity Bank musí platit za uveřejňování takovýchto článků? Nebo naopak kurzy.cz platí panu Lukáši Kovandovi?

Dosavadní doporučení: přečíst (15)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 02.08.22 11:36  JendoSlaff  (242294)

Smysl článku?

Vánoce by měli být o tom, že jsou lidé spolu. Vidí snad někdo problém v tom, že budou vánoce "chudší"? Není problém to, když někdo o Vánoce bude mrznout? Nezávisle na tom, jestli v Čechách, v Německu, v Gulagu nebo v Kyjevském metru. Má někdo tucha, čeho se snaží p. Kovanda tímto článkem dosáhnout, nebo jakou myšlenku se snažil sdělit? Nějak mi to uniká.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (8) 02.08.22 11:21  JendoSlaff  (242294)

Akcie ČEZ

Pokud vím, tak třebas takové Rusko sype docela dost kapitálu na dezinfo kampaně po Evropě, nechává prázdné zásobníky s plynem aby "vycukalo" Evropu, škrtí plynovody a zrovna nějakou Českou Republiku má na seznamu "Nikoliv přátelských zemí" - přemýšlím jestli by to šlo přeformulovat na "Ne-přátelských" nebo rovnou "Nepřátelských." Co myslíte? Ano, pojem "válečná daň" je přehnaný, na druhou stranu výše zmíněné kroky vypadají minimálně jako konfliktní jednání. Proč Rusko nechávalo už v zimě Evropu ohledně plynu hladovět? Proč Evropa podporuje Ruský disident? Toto nejsou mírové kroky.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (8)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (9) 02.08.22 10:59  JendoSlaff  (242294)

Možnosti žaloby

Ví někdo, jestli je daný postup vlády (sektorová daň, která je jasně cílená na minoritní akcionáře) žalovatelný dle českého, či Evropského zákona? Je žalovatelný případný odkup od minoritních akcionářů státem po ohnutí trhu? Našel jsem akorát §250 (manipulace s kurzem investičních nástrojů) zákona č. 40/2009 Sb. který vypadá, že je na toto impotentní a zákon č. 82/1998 Sb. který vypadá taktéž v tomto konkrétním případě nepoužitelně. Přehlížím něco díky tomu, že jsem laik, nebo je tenhle pras v ČR/EU legální? (Nebyl bych tím překvapen, chci si pouze ujasnit právní rámec) Děkuji za komentáře/odpovědi.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (9)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 02.08.22 10:55  JendoSlaff  (242294)

ČEZ dividenda

<... Akcionáři z EU daní, akorát na základě smluv o dvojím zdanění, dost často to znamená že nám daní 15% a potom třebas svojí vládě další %, záleží na konkrétních ujednádních. Ano, někde je daň v daných případech pouze 10% apod.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 02.08.22 10:49  JendoSlaff  (242294)

Stát okrade minoritní akcionáře v přímém přenosu

Byl bych taky rád za hromadnou žalobu, ovšem vypadá to, že v případě zákonodárné iniciativy to není žalovatelné, alespoň z toho jak jsem si četl zákon č. 82/1998 Sb. Jsem ale laik, může se k tomu vyjádřit nějaký odborník?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (6) 02.08.22 10:45  JendoSlaff  (242294)

Konec pravice u nás

Máte nějaký právní posudek? Taky jsem si myslel, že by to bylo žalovatelné jakožto "zmařená investice." Bohužel se mi zdá, že na současnou daň nelze napasovat zákon č. 82/1998 Sb. A že v případě zpětného odkupu na to opět nelze napasovat §250 (manipulace s kurzem investičních nástrojů) zákona č. 40/2009 Sb. Jinak řečeno, vypadá to, že oboje je nebetyčná prasárna, která ale je v rámci zákonů ČR legální. Jsem laik, mohl by se k tomu vyjádřit někdo vzdělaný v oboru?

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 02.08.22 10:36  JendoSlaff  (242294)

Nevím školy nemám

Tohle je očividně cena, kterou jsou lidé, firmy a společnost ochotna platit v době současného nedostatku. Ano, marže je tam v případě, že se elektřina nevyrábí z plynu, slušná. Bohužel elektřiny je v Evropě nedostatek a postavit další elektrárny chvíli trvá. Když by byla cena nižší, mohlo by se stát, že elektřina by došla - bylo by to jako za komára s nedostatkovým zbožím - jakmile bylo "levné pro občany" tak prostě zmizelo z pultů a šmelilo se za ranec na černém trhu. Takhle drahá elektřina teď motivuje k tomu, aby se postavilo víc energetických zdrojů. Ano, cena elektřiny v současné chvíli je velmi nepříjemná kvůli nesouladu nabídky a poptávky. Co na dané ceně elektřiny ale vidíte neférového?

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 01.08.22 18:57  JendoSlaff  (235799)

S touto vládou spokojenost

Za vinu to současné vládě dávat lze a očividně velmi snadno. To jestli je současná vláda vina je totiž otázka úplně jiná než jestli se z toho dá vinit.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (5) 01.08.22 18:55  JendoSlaff  (235799)

S touto vládou spokojenost

Myslímže pan Myslík do reality zavítal už dávno - proto si koupil těch 30 kubíků dřeva. Myslím si, že je nedůstojne. když lidé kteří učili ostatní počítat musí trávit léto tímto způsobem. Pokud si tato společnost takto  váží vzdělání a lidí co ho šíří tak to půjde zkopce.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (2) 01.08.22 18:07  JendoSlaff  (245914)

typická manipulace

Když jsem se koukal dole tak nějaká místa i seškrtali. Nepočítal jsem to do detailu, ale vycházelo to něco jako snížení stavů o 100-200 míst? ("Od dubna kabinet přistoupil k prvnímu většímu zeštíhlení státní správy, kterou seškrtal o 325 míst")

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 01.08.22 18:02  JendoSlaff  (245914)

Obávám se že při této nemohoucnosti vlády

Politické rozhodnutí trestní není, do tepláků nepůjdou. Přišlo mi, že by na to šla napasovat "zmařená investice," tedy zákon č. 82/1998 Sb a žádat refundaci. Ten je ale jenom na úřední postupy, nikoliv na škody vzniké zákonodárnou činností samotnou. Koukal jsem se ještě na zákon č. 40/2009 Sb, konkrétně §250 (manipulace s kurzem investičních nástrojů) a vypadá to, že by v ČR bylo legální i zdanit ČEZ, tím zdupat jeho cenu, koupit ČEZ státem a pak zase narovnat jeho cenu. Mohl by se k legalitě vyjádřit prosím někdo erudovaný? Proč si myslíte, že by svrhnutí vlády pomohlo? Nedělá to divadlo snad z popudu elektorátu, aby "vykázala činnost"? Neudělala by příští vláda to samé, aby šla na ruku "přání voličů"?

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 01.08.22 17:46  JendoSlaff  (245914)

To je postavený na hlavu!

Na pomatence se dá narazit po celé šíři názorového spektra. Perla je to krásná, to uznávám. Na druhou stranu - v rámci diverzifikace portfolia jsem si minulý podzim dal na střechu soláry. Za letošek budu mít 1/5 investice zpátky. To neni špatná návratnost. Ano, není to stálý zdroj. Ale proč pálit uhlí v létě? Že to není tržní? Měl jsem akorát odpuštěno DPH. Jediná dotace tedy byla, že stát neuzurpoval. Aby nedošlo k omylu - neříkám, že máme zastavit jaderky, postavit větrníky (a žrát kořínky) a že nás to spasí. Říkám, že jsou chvíle, kdy ekologie a ekonomie jde ruku v ruce. A ano, jsou tu zbytečně časté chvíle, kdy snahy o ekologii kráčí ruku v ruce s lidskou hloupostí, jež je nezměrná.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (9) 01.08.22 17:36  JendoSlaff  (245914)

Nevím školy nemám

Většina lidí co si plete burzu se stolem u Rozvadovu po pár letech tratí gatě. Každá bublina dřív nebo později splaskla. Na burze se pohybují stále i investoři. Očividně máte jiný názor, což je naprosto v pořádku. Jenom by mě zajímalo - proč si myslíte, že je to od reality odtržené kasíno?

Dosavadní doporučení: přečíst (9)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 01.08.22 17:32  JendoSlaff  (245914)

Podrobněji prosím

Našel jsem dost blízká čísla. TL;DR: Ztráta na dividendě a dani od minorit cca 9.2 mld. Zdroj a více čísel: https://www.fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/270794-cez-tema-specialniho-zdaneni-energetickych-firem-stale-silne-rezonuje-kapitalovym-trhem .

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (6) 01.08.22 14:15  JendoSlaff  (245914)

Obávám se že při této nemohoucnosti vlády

Pijacku, myslel jsem si totéž. Ale zatím jsem nezaznamenal žádné zmínky o hromadné žalobě. Pokud vím, tak v historii už stát pár soudních sporů prohrál. Nevíte, proč do toho tentokrát nikdo zatím nejde?

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 01.08.22 12:17  JendoSlaff  (242294)

Proč jen energetické firmy ?

Myšlenka solidarity je mi taktéž blízká. Ale bojím se, jestli to nebude lidi stimulovat k tomu, aby namísto investování kapitálu kapitál spotřebovali. Nebojíte se, že to může vést k úpadku investic?

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 30.07.22 18:45  JendoSlaff  (245807)

Solidarita v rámci EU je chiméra.

Vidím, že máte na tuto problematiku silně emotivní názor. Mohl bych se prosím zeptat, na čem je založený? Rád bych to pochopil, ale bez věcné argumentace mi to nejde.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (10) 30.07.22 18:42  JendoSlaff  (245807)

Předvídat hloubku škod z titulu stanjurizace českých financí asi nejde.

Vidím, že máte na tuto problematiku silně emotivní názor. Mohl bych se prosím zeptat, na čem je založený? Rád bych to pochopil, ale bez věcné argumentace mi to nejde.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (10)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 30.07.22 18:41  JendoSlaff  (245807)

Řešení ohledně ochrany životního prostředí je silně zideologizováno.

Vidím, že máte na tuto problematiku silně emotivní názor. Mohl bych se prosím zeptat, na čem je založený? Rád bych to pochopil, ale bez věcné argumentace mi to nejde.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (9) 30.07.22 18:13  JendoSlaff  (245807)

Od kdy se úspory hledají?

Pijacku, souhlasím s Vámi. Zeštíhlení a zjednodušení adminsitrativy slibovala každá porevoluční (a asi i předrevoluční) vláda. Počet úspěšných je pokud vím 0. Myslímže to pochopili mnozí, akorát nikdo nepřišel na to, jak jakoukoliv vládu v tomto ohledu přimět k tomu aby udělala co slíbila.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (9)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (8) 30.07.22 18:08  JendoSlaff  (245807)

typická manipulace

Může být, nemusí být. Můžete uvést nějaké faktické srovnání?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (8)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (19) 30.07.22 14:37  JendoSlaff  (245807)

typická manipulace

On je měsíc před volbama? Do senátu se volí až za 2 měsíce a to jenom v 1/3 obvodů. Parlamentní jsou podstatně za delší dobu. Mohu Vás požádat o odkaz na to přibývání úředníků, trochu jsem to hledal a nikde jsem nenašel přehledná data. Našel jsem akorát článek, že to nakynulo za Bureše. V tom, že vláda moc nespoří s Vámi souhlasím. Možná tak leda to snížení zdravotního na poplatníka ale to vykryla tim Babišovskym 5kkč úplatkem voličům. I když se vláda nechová tak jak slibovala, vidím tam vcelku jasný posun k lepšímu: přemiér není ve střetu zájmů vlastníka mediálních domů, beneficienta dotací a poskytovatele dotací. Zatím není informace o tom, že by současný premiér přes daňový ráj vlastnil 15 vil na Francouzské riviéře. Čápi už taky nelítaj jak lítali. Michal Redl je docela kaňka, ale zatímco za Babiše (a Faltýnka - viz např. ta jeho koronaschůze) se postavili všichni a hájili by je do roztrhání těla, tak v současném případě po prokázání propojení lidé rezignovali - ukázka alespoň zárodků reflexe nepřijatelnosti daného chování. Ne, tahle vláda není dobrá. Ano, tahle vláda je v mnoha ohledech prozatím objektivně lepší, než ta minulá. Ano, obě vlády jsou/byly bohužel takové, jaké si Česko zaslouží/zasloužilo.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (19)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 30.07.22 14:11  JendoSlaff  (245807)

Řada expertů zmiňuje že to nebude stačit a evropa spadne do recese

Tak jsem se na to podíval, škoda, že Martina Kociánová klade tak sugestivní otázky a celý rozhovor se točil v emoční, nikoliv faktické rovině. První video mi přišlo vcelku dost tendenční a mrzelo mne, že jsem od experta často slyšel emotivní názory bez podkladové faktografie. Druhé video bylo taktéž zajímavé, o poznání faktografičtější a jasně pojmenovávalo nedostatky současné politiky. Napříkad srovnání příprav "krizového scénáře" v Německu a absencí těchto příprav v ČR mi přišlo velmi konkrétní a směrodatné. V obou videích bohužel docházelo často k nešťastnému kladení otázek. Ptát se někoho kdo řeší teplovody, co si myslí o tepelných čerpadlech a ptát se někoho kdo řeší plyn na OZE je jako ptát se pěstitele tabáku, co si myslí o elektronických cigaretách, nebo ptát se prodejce osobních automobilů, jaký je jeho názor na hromadnou dopravu. Je tam samozřejmý konflikt zájmů který měl moderátor reflektovat a nereflektoval.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (1) 27.07.22 20:49  JendoSlaff  (242294)

Němci budou solidární plyn dodaj .... Zyklon B

Uragán D se vyráběl v Draslovce až do roku 2015. Cyklon B, jak zněl původní obchodní název, byl za války tedy exportním artiklem protektorátu čechy a morava. Vy jste mi tedy vlastenec.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 27.07.22 20:13  JendoSlaff  (242294)

Němci

Bavil jsem se o tom s němcem žijícím v německu, který obhajuje vládnoucí stranu - říkal, že je v koalici bohužel neprůchozí jaderky nechat naživu (zelení) a že mají spočítáno, že zimu bez nich nějako přežijou. Přijde mi to taky padlé na hlavu. Jináč taktéž zmiňoval, že od počátku invaze na severu Německa ve školách přestali topit (solidarita s Ukrajinou, menší objem plynu -> míň peněz Rusku). Ve třídách tam měli údajně ~10°C. Myslim si, že kdyby na chvíli natočili jaderky, tak že si docela pomůžou. Je otázka kolik stojí prodloužit životnost takové dosluhující elektrárně, aby z ní nebyl alespoň jeden další rok pochodující prů*er. Je taky možnost, že ještě pořád fungují struktury krtků. Němci byli zpočátku dost rezervovaní v přímé podpoře Ukrajiny, pak vyplavaly taky nějaké skandály ohledně Nord Stream 2 a financování některých politických stran a jednotlivců z RF. Odhaduji, že Rusko hodně investovalo do vybraných reprezentantů Německého lidu na správných místech a zatím vyplavaly jenom ty nejkřiklavější případy.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (7) 27.07.22 20:04  JendoSlaff  (242294)

Řada expertů zmiňuje že to nebude stačit -pro Jendu

Přechod na kratší kontrakty nebyl šťastný. Ale Evropa si na problémy zadělala především tím, že nediverzifikoval zdroje plynu, a tím se stala vydíratelná. To, že Rusko není spolehlivý partner, bylo patrné od doby porušení budapešťského memoranda Ruskem v roce 2014. Ano, Evropa mohla a měla této krizi předejít. Vinit Rusko ale není alibismus. To je jako říkat, že "vinit toho chlapa je alibismus, ta holka si za to mohla sama, neměla chodit sama večer skrz park v minisukni."

Nepřijatelnost přibližování NATO pro Rusko - ano - vidíme výsledek - délka hranice s Finskem bude brzy délkou hranice Ruska a NATO, to si teda Putin pomohl. Myslím si, že ztráty Ruska (včetně ztrát na životech) v současném konfliktu jsou nezanedbatelné jak pro Rusko, tak pro Ukrajinu. Dopady na ekonomiku zřejmé (například pokles automobilové výroby, ta v Rusku prakticky stojí). Jediná přijmová stránka o které vím je monopol na plyn, který se upevní záborem nalezišť v azovském moři. Průmysl v Donbasu a Luhansku už Rusové srovnali při postupu se zemí, což platí i o zbytku jimi zabraných území. Snímky Mauripolu vypadají jak videa po spojeneckém bombardování drážďan. A až budou vybudovány terminály? Rusko v té době bude muset nabízet konkurenceschopné ceny za plyn. Vybudovat trubky do Číny sice lze, ale trvá to a pro Čínu je Rusko partner v položce hned vedle novodobých "partnerských kolonií" v Africe. Co tím podle Vás tedy Rusko získalo krom vnějšího nepřítele, na kterého může svést, proč je na tom tak bídně?

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 27.07.22 19:37  JendoSlaff  (242294)

Němci

ČEZ elektřinu na německé burze prodává, nikoliv daruje. Proč jsou podle Vás Němci největší zlo EU? Komuže to platíme za emise v elektrárnách? Němcům? Koukal jste se kolik peněz teče do ČR z unijního rozpočtu?

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (6) 27.07.22 15:29  JendoSlaff  (235799)

Řada expertů zmiňuje že to nebude stačit a evropa spadne do recese

Neříkám, že mám pravdu, ale nadhodím hypotézu. Konflikt začal nyní, jelikož je Evropa oslabená po Covidu a Rusko neočekávalo, že v takto komplikované situaci bude Evropa podporovat Ukrajinu proti Ruské invazi (precedens z Krymu, Luhansku a Donbasu). Zranitelnost Evropy podpořila RF pronajmutím zásobníků na plyn, které nechala úmyslně prázdné - to svědčí i o tom že to byl dlouho připravovaný plán. Když by Rusko s přípravou otálelo déle (roky), Evropa by byla více otřepaná z lockdownů a nárůst podílu OZE by snížil závislost na plynu, čili situace by byla pro Rusko čím dál tím méně příznivá. Zároveň Rusko bylo již dlouhou dobu v nepříjemné situaci, hledání vnějšího nepřítele "který za to všechno může" je osvědčená taktika. Hitler měl židy, dynastie Kimů v severní korei má především USA, Rusko posledních 80 let bojuje s fašisty a kapitalistickou Amerikou, Amerika má zase za strašáka Rusko, Čínu a teroristy. Jestli se snažilo Rusko aby se nepřiblížilo nato tak si šlápli na hrábě v podobě severských států které svým chováním přesvědčilo o tom, že neutrální být dlouho nemohou.

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (4) 27.07.22 15:13  JendoSlaff  (235799)

Vráťme sa z tejto SLEPEJ ULIČKY

Optikou obou stran (resp. více, Luhansk i Donbas nejsou ruské, nýbrž smíšené regiony, čili další entity) se na to koukám, proto navrhuji řešení blízké například Jugoslávii. Problém ale vidím v tom, že zatímco mír musí chtít všichni, u války stačí, aby jí chtěla jedna strana sporu a pokud ostatní nechtějí ustoupit a tím se dostat do Mnichovské pasti, tak se musí postavit na odpor. Ruští představitelé Putinova režimu často veřejně proklamují, že to co se děje na Ukrajině je začátek, nikoliv konec jejich vize. V této situaci nevím jak nalézt mír který by nevedl k dalšímu krveprolití. Vidíte nějakou cestu? Nebo chcete mír za cenu genocidy Ukrajinského lidu?

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 27.07.22 13:45  JendoSlaff  (242294)

Jendo Buča je hodně nevěrohodná

Vycházím z fakt: Buču obsadila Ruská armáda. Pak se objevilo na satelitech něco, co vypadalo jako mrtvoly na ulicích. Pak se stáhla Ruská armáda a na místech kde satelitní snímky měli něco, co vypadalo jako mrtvoly na ulicích, byly mrtvoly na ulicích. Co se tam tedy podle Vás prosím stalo? Uznávám, že kriminalistická expertíza a mezinárodní tým odborníků by byl skvělý. Na druhou stranu má Ukrajina bohužel teď plné ruce práce s Ruskou invazí, to je vcelku validní "výmluva" proč se nezabývat arcipodrobnou dokumentací každého zločinu proti lidskosti jež se Rusko dopustilo. Proč pochybujete o Buči a nepochybujete o tom, že se některé Ukrajinské dobrovolnické pluky dopouštěly zvěrstev v Luhansku a Donbasu? Důkazy mi přijdou víc než dostatečné v obou případech, včetně jasného motivu. Zavání mi to dvojím metrem ve Vašem měření.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (2) 27.07.22 13:35  JendoSlaff  (242294)

Jendo problém Ukrajinské republiky

Jak jsem již psal výše, ano byla to genocida. Zatímco ale genocida Rusy je sporná, genocida ukrajinci je dle Tvého příspěvku prokázaná?

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 27.07.22 11:40  JendoSlaff  (242294)

Vráťme sa z tejto SLEPEJ ULIČKY

Je otázkou, jestli Putin dané klíče drží celé a sám. Kdo jsou lidi na které on musí spoléhat a jaké jsou jejich zájmy? A může ještě uklidnit dav, který několik měsíců urputně fanatizuje? Putin podle mě drží jeden z klíčových dílů skládačky k míru, ale nikoliv celý klíč. Pokud drží klíč celý - jak my (Já, Vy, Cold, Česká republika, Evropa..) můžeme pomoci najít mír? Jakými kroky ho přimět k tomu, aby učinil to, co je prospěšné pro všechny zúčastněné?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (8) 27.07.22 10:55  JendoSlaff  (245914)

Vráťme sa z tejto SLEPEJ ULIČKY

Vážený Colde, hezké shrnutí. Chceme opravdu ale mír za KAŽDOU cenu? Nebojíte se, že se Evropa (a my s ní) dostane do stejné situace, jako když nás spojenci odepsali v Mnichově? Plně s Vámi Souhlasím, že by jsme měli ŘEŠIT MÍR. Současná situace vyhovuje možná tak Číně a USA (jestli vůbec). Ukrajina trpí, Rusko trpí, Evropa trpí, my trpíme s ní. Ptáte se jak to řešit? Co proaktivně hledat důstojné uspořádání pro Donětsk a Luhansk a Krym, které by bylo přijatelné jak pro DO, LU, UA tak pro RU? Například při rozpadu Jugoslávie se to nakonec relativně povedlo, i když to zdaleka nebylo ideální, ale byl to mír který od té doby vcelku drží.

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (4) 27.07.22 10:45  JendoSlaff  (245914)

Řada expertů zmiňuje že to nebude stačit a evropa spadne do recese

Důkazy o genocidě: Masakr civilistů v Buči je podle Vás zdokumentován nedostatečně? Na to kolik má člověk času vyklidit prostor při jednotlivých symptomech toho, že se fronta blíží, jsem se koukal již pár měsíců nazpět. Děkuji za Vaši starost. Jak jistě víte, na Krymu byli původní obyvatelé (krymští tataři) přemoženi Ruskem dávno tomu. Ano, krymští Rusové z Ruska neprchají. Daná situace (fakticky národnostně a mentalitou Ruský poloostrov vázaný k jinému státu) se měla řešit diplomaticky, nikoliv silou. Vůle k tomu nebyla ani z jedné strany. Situace Donětska a Luhanska je komplexnější a připomíná sudety, můj názor viz mé příspěvky v tématu o genocidě.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 27.07.22 10:38  JendoSlaff  (245914)

Řada expertů zmiňuje že to nebude stačit a evropa spadne do recese

Děkuji, omrknu. Je mi jasné, že si mohu něco najít sám, ale tím se nedostanu ze své internetové bubliny. Proto ten požadavek přímo na Vás.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (5) 27.07.22 10:28  JendoSlaff  (245914)

Rusové bombardují v Ukrajinské republice civilní cíle?

Z davu strach zatím nemám, většina je zatím dost laxní. Nevím, jesli by jste byl stejně agresivní i v diskuzi tváří v tvář. Chcete si někam zajít se mnou na kávu, či čaj a sušenky? Jak souvisí to kde jsem s tím, jestli Rusko na Ukrajině páchá genocidu? Jak to, jestli nám bude zima a budeme mít hlad souvisí s tím, jestli to je genocida? Jakože když budeme mrznout, tak to byla genocida a když nám bude teplo, tak to genocida nebyla? Kde jsem Vás žádal o jakýkoliv příspěvek ukrajině? Tato zima nebude dobrá a jestli stát nezvládne zajistit akceptovatelnou životní situaci pro čechy v nouzi tak stojíme před problémem - já, Vy, všichni. Je možné, že mě lidi budou honit s vidlema za to, že chci, aby se věci nazývali pravými jmény, i když nám to nehraje do karet. Dané riziko je pro mne daleko snesitelnější než ohnout hrb, mlčet a šoupat nohama.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:


« Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  666.00  -0.75% 
 ČEZ  957.50  +0.21% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 109.00  -0.76% 
 GEN DIGITAL  547.00  -4.04% 
 GEVORKYAN  256.00  +0.79% 
 KOFOLA CS  296.00  -0.34% 
 KOMERČNÍ BANKA  765.00  -1.29% 
 MONETA MONEY BANK  98.40  -0.10% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 920.00  -0.27% 
 PHOTON ENERGY  43.80  -0.45% 
 PILULKA LÉKÁRNY  140.50  -4.10% 
 PRIMOCO UAV SE  805.00  0.00% 
 VIG  732.00  +0.55% 
Komodity online
 Ropa 79.37 USD 07.06   
 Zlato 2288.32 USD 07.06   
 Stříbro 29.16 USD 07.06   
 Káva 224.93 USD 07.06   
 Cukr 18.98 USD 07.06   
 Bavlna 73.82 USD 07.06   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.