Příspěvky nebo odpovědi uživatele Marek Z.
Výpis
příspěvků
31
až
40
(129)
Prý je to FUD
Max Devaine: Jak prý? Stačí 10 sekund na to najít a ověřit si takovou informaci a poslechnout si přímo vyjádření CEO Hertz Stephena Scherre. (https://youtu.be/EOG5zr_KroE?si=F0pXXpLgTK1le44b) Potvrzuje přesně obsah článku, že se jim udržovat EV finančně nevyplatí a jejich odstraněním si zvýší cash flow. Článek publikoval např. Bloomberg, kterého tu někdo chce podezřívat, že si neověřuje zdroje. Ale bylo by lepší začít možná u sebe :-)
Dosavadní doporučení:
přečíst
(2)
Vaše doporučení:
Temná stránka elektromobility ještě temnější :-)
jk: Čísla se velice různí, podle toho, jak se komu zřejmě hodí, ale zkuste třeba grafické znázornění statistiky přímo od IEA (International Energy Agency) z roku 2020: https://www.iea.org/data-and-statistics/charts/global-co2-emissions-in-transport-by-mode-in-the-sustainable-development-scenario-2000-2070
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Temná stránka elektromobility ještě temnější :-)
Heraklites Krakatis: Za rok 2023 bylo vyrobeno kolem 14 milionů elektrických aut. Na 1 vůz je použito asi o 45 kg hliníku více než u vozu se spalovacím motorem. To máte "jenom" kolem 600 000 tun hliníku vyprodukovaného navíc za rok pro elektrická autíčka. S čínskými uhelnými emisemi pro jeho vyprodukování. A každým rokem se to zvyšuje zatím asi o třetinu.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Temná stránka elektromobility ještě temnější :-)
Heraklites Krakatis: "Battery electric vehicles use 25-27% more aluminium than the typical internal combustion engine car today. This assumes 160kg of aluminium per vehicle as a base line for aluminium content in internal combustion engines." Za rok 2023 bylo vyrobeno kolem 14 milionů elektrických aut. To máte "jenom" přes 500 000 tun hliníku vyrobeného navíc za rok pro elektrická autíčka. S čínskými uhelnými emisemi pro jeho vyprodukování. A každým rokem se to zvyšuje zatím asi o třetinu.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(1)
Vaše doporučení:
Temná stránka elektromobility ještě temnější :-)
Tomasso: Vaše čísla, to jsou spíš jen teoretická laboratorní hausnumera. Baterie, které vy říkáte pevná, to je u např. vozů Tesla známý článek 21700. Dnes se udává rozumná životnost baterie elektrického autíčka v evropském klimatu kolem 150.000 mil. Ale samozřejmě s tím, že někde za polovičkou už řidič může citelně znát úbytek kapacity a snížení dojezdu u starší baterie. Záleží také jak je vůz garážovaný, jestli baterie trpí mrazy, nebo vysokými teplotami v létě, je hluboce vybíjená atd. Vůz už nebude mít svůj dojezdový užitek, živost a hlavně v zimním období může být i nepoužitelný na větší vzdálenost než do práce, protože baterie se používá i na vytápění vozu. A výměna baterie se většinou ekonomicky nevyplatí, proto je životnost vozu přímo závislá na baterii. U elektrických motorek je např. doporučováno baterii přes zimu vyjmout a umístit do pokojové teploty. A v té baterii jsou totožné články 21700.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(1)
Vaše doporučení:
Temná stránka elektromobility ještě temnější :-)
Pro ohromnou váhu lithiové baterie se musí vozidlo vyrábět z lehkých hliníkových slitin. Největším producentem hliníku je Čína a je produkován převážně spalováním uhlí. Čína vybudovala v posledních letech hned několik nových uhelných elektráren. Dále. Těžba lithia je samozřejmě realizována spalováním ropy (nafty). Největším producentem CO2 v dopravě jsou zaoceánské lodě, které spalují přímo mazut (bordel po zpracování ropy). To tvoří asi 70% znečištění. Dále to jsou letadla, pak nákladní auta, která často převážejí vzduch v obrovských krabicích, a s pár procenty to jsou osobní auta. Zbývá jen zapřemýšlet, jestli elektrická autíčka, která mají min. poloviční životnost než klasická auta se spalovacím motorem, nejsou jen chytrý mezinárodní byznys model nasugerovaný špatně informované společnosti.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(10)
Vaše doporučení:
V ekonomické pasti?
Jak je už asi novou českou tradicí, vláda svým jednáním hromadně nažene skrze média lidi do nějaké pěkné pasti a tam si je náležitě rozporcují různi finanční supi. Zbývá jen zapřemýšlet, jestli se jedná jen o naprostou nekompetentnost rozhodování a predikce vývoje, nebo úmysl :-)
Dosavadní doporučení:
určitě přečíst
(41)
Vaše doporučení:
Re: Euro jako nástroj peněžní reformy
Tomasso: Toto je názor právě fanatického uctívače EU a USA, který nemá už žádné vnitřní vazby na to, co je to národ a národní měna, národní suverenita a hodnoty. Celé současné špatné ekonomické prostředí v ČR je příprava informačního pole pro argumentaci instalace Eura. Pak bude ČR vykrádána ze zahraničí ještě více, než je v současné době. Bude ručit za dluhy ostatních zemí v EU jako součást Evropského stabilizačního mechanismu. Od roku 2012, kdy toto nařízení vzniklo, by ČR už nasypala do EU 250 miliard Kč. Nebudeme mít žádnou možnost v krizi oslabovat nebo posilovat vlastní měnu, atd. Budeme prakticky závislí na libovůli EU čistě jen jako podřízená kolonie, asi už i bez práva veta. A to za současných okolností, kdy EU má našlápnuto ke své největší krizi a nemá na nic peníze, musí si masívně půjčovat u centrálních bank a na bedra jí USA házejí financování Ukrajiny, kde nic nefunguje a kdo mohl, tak utekl. Přijímat Euro za takových okolností může buď jen fanatik, nebo člověk naprosto nevzdělaný, až se sebevražednými sklony :-)
Dosavadní doporučení:
přečíst
(21)
Vaše doporučení:
Euro jako nástroj peněžní reformy
Zkušenost ze Slovenska dokazuje, že spousta lidí přijde o část svých úspor nevýhodným kurzem převodu, který bude nastaven tak, aby opět lidi obral. Už delší dobu je možné sledovat trend drcení české ekonomiky fanatickými přisluhovači EU, který jde ruku v ruce s očerňováním české koruny a propagací právě Eura.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(43)
Vaše doporučení:
Protiústavní rozdělení Československa
Československo zaniklo protiústavně a fakticky neplatně jen libovůlí politiků dvou politických stran. "Dne 18. 7. 1991 byl přijat ústavní zákon č. 327/1991 Sb., o referendu, kde podle čl. 1 odst. 1 ústavního zákona o referendu, v referendu mohou být předloženy občanům České a Slovenské Federativní Republiky k rozhodnutí zásadní otázky formy státoprávníhouspořádání České a Slovenské Federativní Republiky. Podle odstavce 2 o návrhu na vystoupení České republiky nebo Slovenské republiky lze rozhodnout jen referendem."
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení: