Praha 8, Vratislavská. 6.10. jsme měli umožnit přístup k plynoměrům pro odečet od 15 .00 do 18 .00 hod. Nikdo se o přítomnost nezajímal, nikdo nepřišel, dostali jsme jen do schánek informaci, že jsme nebyli zastiženi a tak máme být doma dne 7.10. od 15.00 hod. Opět nikdo nepřišel, pouze byl vhozen do schránek lístek, že jsme nebyli doma a tedy máme hlásit stav telefonicky. Od ostatních obyvatel domu je ověřeno, že stav byl všujde stejný, nikdo se o přítomnost u plynoměru z důvodů odečtu nezajímal, jen se naházely do schránek klem 15hod. informace, jak hlášení provést.
Je-li smlouvou ujednáno, že spol. ODEM a.s. provede odečet osobně a k této námaze je také upravena cena za tuto službu (jinak bychom snad nebyli vyzývání k přítomnosti), pak spol. ODEM ujednání neplní a sjednaná cena, která nepochybně je nákladem společnosti Pražská plynárenská a.s. vstupujícím i do tvorby ceny plynu, je vyplacena za práci, která nebyla odvedena. Je to tedy i ke škodě nás odběratelů.
Samozřejmě nás to především otravuje. Pokud někdo vyžaduje něčí přítomnost v důležitém zájmu a zákazníci se v důvěře snaží vyhovět, je urážlivé zjistí-li, že se jednalo o naprosto zbytečnou starost. Navíc nás to stojí čas a to není zadarmo.
I dítě napadne, (pokud není jiný důvod proč spol. ODEM platit), že není-li pro dodavatele ověřený stav plynoměru důležitý, stačí informovat v rámci vyúčtování zákazníky, aby 1x za půl roku a asi by stačilo i za rok, nahlásili svoji představu o stavu odběru na přiložený korespondenční lístek a zaslali přímo dodavateli. Náklady dodavatele se zpracováním jistě výrazně nižší než cena, která je placena ve prospěch spol. ODEM a.s. Nám pak můžete cenu plynu a pár desetníků snížit.
Za zbytečnou ztrátu času žádám informaci o důvodech vyzývání k přítomnosti při odečtu, pokud tato není využívána a tedy je zřejmě zbytečná.
S pozdravem K. Trubač