Výhled pro dekádu? Ropa za 25 USD, nový světový pořádek a to vše kvůli autonomním automobilům - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Výpis příspěvků 1 až 10 (10)
 
přečíst (1) 29.05.17 09:46  Bejvoč Jméno 'Bejvoč' používá stále stejný uživatel  bejvoczavinacseznam.cz  (184157)

Zelení bezmozci z thinak thanku start upu a modobných nesmyslností

Elektrická auta prorazí teprve tehdy, až budou mít na jedno dobití stejný dojezd (800-1000 km) při stejném komfortu (topení, klimatizace, svícení) jako auto s 55l nádrží benzínu/nafty a zároveň nabíjení bude trvat stejně jako naplnění této nádrže, tedy nějaké 2-3 minuty a cena auta bude srovnatelná s klasikou. Do té doby si elektromobil pořídí jen fanoušci zeleného nesmyslu a zbohatlíci, kteří nevědí co s pěnezi. Jo a abych nezapomněl ještě jedna důležitá věc. I pokud elektromobily dosáhnou výše zmíněných hodnot, tak stejně se nerozšíří, pokud nebude připravena elektrizační soustava na přenos ohromného množství energie a výrobní kapacity elektřiny podstatně nevzrostou. V ČR je přibližná denní spotřeba benzínu 5 000 000l benzínu a 10 000 000l nafty denně. Zjednodušením dostaneme následující přibližné výsledky: Účinnost spalovacího motoru 35%. Energie ve výše zmíněných množstvích paliva je: benzín - 161 250 000 MJ, nafta - 357 000 000 MJ. Celkem tedy: 518 250 000 MJ. Při účinosti motoru 35% to dává zaokrouhleně: 181 000 000 MJ energie. Jak známo z fyziky základní školy 1J odpovídá 1 wattsekundě, tedy zmíněné množství energie se rovná 50 277 777 kWh nebo-li zhruba: 50 GWh. Celková výroba elektřiny v ČR za rok 2016 byla 83 TWh, tedy průměrně na den vychází 227 GWh. Bylo by tedy potřeba zvýšit kapacitu vyrobené elektřiny o nějakých 22 procent, což je ta menší část problému. Větší část problému je, že pokud čistě hypoteticky dokážeme vyrobit baterii  kterou lze nabít za 2-3 minuty z 20% na 100%, tak přívodní kabely a vůbec celá elektrizační soustava bude muset být zkapacitněna cca 5x. A to jsem do všech výpočtů nezahrnul to, že klasické auto v zimě topí zbytkovým teplem motoru a, že elektromotor má taky své ztráty cca 10%.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 12.06.17 21:51  MK  (187128)

Zelení bezmozci z thinak thanku start upu a modobných nesmyslností

Pán je zřejmě odborník.

Kolik km jste najel v elektromobilu?  

Kolikrát jste ho nabíjel? 

Jak silný kabel jste k tomu potřeboval?

Kolik potřebujete elektrické energie k rafinaci jednoho litru benzínu?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 13.06.17 09:57  Bejvoč Jméno 'Bejvoč' používá stále stejný uživatel  bejvoczavinacseznam.cz  (184157)

Zelení bezmozci z thinak thanku start upu a modobných nesmyslností

Odborník? Na mnou uvedené výpočty stačí matematika a fyzika základní školy. Mám tam někde chybu, ano? Tak ji laskavě uveďte. Nemusím jezdit nesmyslem na to, abych věděl že to je nesmysl. Ale pokud opravdu chcete abych něco doplnil, tak budiž. Vezmeme plnou 55l nádrž benzínu. To jest po započtení účinnosti motoru 35% nám to dává nějakých cca  600 MJ energie. Pokud bude teoreticky existovat baterie o stejné kapacitě a budeme si ji chtít nabít doma za, dejme tomu 2 hodiny, bude to znamenat dodat přes přívodní kabel výkon 80 kW. To jest kabel bude muset u 3f soustavy být dimenzován na proud 116 A a to jen pro nabíjení. Není v tom započítána další spotřeba v domě. To jest kabel o min průřezu 25 mm2. Jelikož dnes pro rodinné domy stačí v 99 procentech kabel o průřezu 10-16 mm2 máme zde dost velký problém. Za 2 hodiny auto v rodinném domě prostě nenabijete. Leda byste vykopal přívodní kabel a vyměnil jej. S tím že pokud toto udělá celá byť jen pár jedinců v celé čtvrti, bude nutné posílit distribuční síť v daném místě a taktro to leze proti směru až do elektrárny. Takže prosím příště si místo těch Vašich výkřiků do tmy vezměte fyzikální tabulky pro základní školu, stějně tak znalosti ze základní školy, tužku papír a trochu se zamyslete.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 13.06.17 11:40  MK  (187130)

Zelení bezmozci z thinak thanku start upu a modobných nesmyslností

Pokud potřebujete nabíjet doma 2 hodiny a za zbylých 22hodin najezdit přes 300-400km a to denně, tak pro Vás EV rozhodně dnes neexistuje.

Ale teď zpět do reality. Průměrný denní nájezd je cca kolem 50-80km za den. 365dní x 80km je roční najezd 29200km. Statistické údaje hovoří o průměrném nižším ročním nájezdu km.

Průměrný občan 6-8hodin spí. 

Průměrně auto 23hodin stojí někde zaparkované a 1hodinu jezdí. U taxikářů je to samozřejmě jinak, ale paradoxně si taxikáři začínají kupovat elektromobily. 

 

 

 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 13.06.17 12:35  Bejvoč Jméno 'Bejvoč' používá stále stejný uživatel  bejvoczavinacseznam.cz  (184157)

Zelení bezmozci z thinak thanku start upu a modobných nesmyslností

Ano máte pravdu, nicméně uvedl jsem to, protože jste mluvil něco o potřebném kabelu. Ale i přesto, že máte pravdu, průměrný nájezd je vám k ničemu. Respektive kupovat auto podle průměrného nájezdu je nesmysl. Protože pak veškeré cesty mimo průměr jsou buď nerealizovatelné a nebo realizovatelné za špatných podmínek. Opravdu si někdo koupí auto se kterým normálně najede jen 300 km a poté již nastupuje velký diskomfort? Opravdu rodina pojede na dovolenou k moři takovýmto autem? Opravdu nechci při cestě za tchánem s celou rodinou cestovat stylem, že pojedu po dálnici 90km/h s tím že po 300km budu muset na 2 hodiny zastavit a čekat až "naplním nádrž" a poté budu pokračovat vesele opět 90.km rychlostí. Toto je cesta zpět. To se vraťme ke koním, ty nepotřebují ani benzín ani elektřinu, ale napasou se cestou. Že cesta potrvá 10x tak dlouho a v zimě nebude co pást?? Nevadí, je to ekologické přeci. Prostě dokud elektrické auto nenabídne stejný komfort jako spalovací auto nemá šanci. Stačí se podívat na prodeje. Představují mizivou část z celkového prodeje a to je ještě tlačí dotace. Bez dotací by byly prodeje třetinové. A co taková slavná Tesla? V současnosti asi nejlepší auta na elektriku, ale od svého založení je permanentně ve ztrátě a i tak jsou její auta dražší než klasika. Jak dlouho toto budou investoři podporovat? Vždyť jen vyrovnat naakumulovanou ztrátu by trvalo celá léta i kdyby najednou měla Tesla zisk na autě jak Škoda. Takže se pořád motáme v tom stejném. Elektroauta ano, ale dokud nedosáhnou alespoň stejných parametrů jako spalovací, nemají šanci.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 13.06.17 13:21  MK  (187130)

Zelení bezmozci z thinak thanku start upu a modobných nesmyslností

Je to jako porovnávat hrušky a jablka.  Někomu vyhovuje malé auto, někdo potřebuje devítimístnou dodávku.  Že zrovna jezdíte Vy každý měsíc do Chorvatska k moři, neznamená, že někdo jiný nejezdi na víkend na chalupu nebo k babičce 80km tam a v neděli 80km zpět. Různí lidé, různé potřeby. Pochopte, že někteří lidé se dopravují do práce 15km tam a 15km zpět a že když jedou na  dovolenou, že nejedou 800km na jeden zátah k moři, ale že jedou tuto trasu se zastávkou a třeba i se zastávkou kde v klidu přenocují, a ráno pokračují dál.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 13.06.17 16:02  Bejvoč Jméno 'Bejvoč' používá stále stejný uživatel  bejvoczavinacseznam.cz  (184157)

Zelení bezmozci z thinak thanku start upu a modobných nesmyslností

Porovnávám auta na elektřinu a na benzín/naftu. Kdyby většině lidí stačilo malé auto s dojezdem 120 km, tak by výrobci vyráběli malá auta s nádrží o objemu 15 litrů :-D Ale nejvíce se prodávají auta velikosti Octavie, kombíky o SUV apod. ani nemluvě. Prostě lidi nechtějí auta s dojezdem pár km. Normální člověk si nekoupí auto s dojezdem pár km i když takové cesty jezdí skoro celý rok, protože co by pak s tím autem dělal až bude v tom 1-5 procentech muset jet delší cestu? Ale když elektroautům tak věříte tak si jej kupte. V soačanosti stojí Tesla 35 000 USD (aktuálně kolem 800 000 Kč) a čeká se na ni jak dlouho? Tuším že jsem někde četl že až 1 rok... Já mám objednaný rodinný vůz kombi v naftě za cenu 330 000 Kč, (aktuálně tedy 14 400 USD) a čekací doba 3 měsíce :-D

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 13.06.17 16:24  MK  (187128)

Zelení bezmozci z thinak thanku start upu a modobných nesmyslností

A to je v pořádku. Kupte si auto, které Vám vyhovuje. Až někde natankujete špatnou naftu, neujedete ani 120km. Dle mého názoru je to auto hlučné, smrdí a pravděpodobně velmi poruchové. Možná proto je tak levné. Ale jsou to Vaše peníze, Vaše rozhodnutí. 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (2) 13.06.17 17:09  Bejvoč Jméno 'Bejvoč' používá stále stejný uživatel  bejvoczavinacseznam.cz  (184157)

Zelení bezmozci z thinak thanku start upu a modobných nesmyslností

Tak špatné palivo jsem nenačerpal za 18 let co vlastním řidičský průkaz :-D Poruchovost bude běžná, rozhodně nebudu muset měnit motor či převodovku po ujetí 100 000, narozdíl od elektroauta, které v té době muset mít novou baterii za kolikže peněz?? :-D A věřte, že tak jako já přemýšlí 98 procent automobilistů. Přesně to totiž odpovídá poměrům celosvětové prodejnosti aut elektro versus benzín/nafta :-D

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 14.06.17 05:24  MK  (187128)

Zelení bezmozci z thinak thanku start upu a modobných nesmyslností

Shrneme si tedy fakta.  Ropa je neobnovitelný zdroj energie. Uhlí je neobnovitelný zdroj energie. Lidé mají potřebu cestovat do práce, na dovolenou  a hlavně musí přepravovat zboží z místa výrobce do místa spotřebitele.  Ropu budeme cucat z větších hloubek a bude stále dražší ji získat z míst, kde budou mít zájem ji těžit jiné velmoci (severní pól, USA vs Rusko....). Již dnes válečný konflikt je dražší, než nalezený zdroj ropy.  Máme jen jednu planetu, máme jen málo obnovitelných zdrojů energie(slunce, voda, vítr, dřevo, řepka, obilí....). Ano i obilí lze pálit.  Jakou tedy navrhujete alternativu k osobní dopravě, nákladní dopravě? Teď si k tomu přidejte zákaz vjezdu fosilních aut do měst, tak jako máme dnes zákazy kouření.... Jak bude vypadat svět za 20, 50, 100 let?  Vzpomenu si jen na první mobilní telefony. Těžké, drahé zařízení, které nemělo všude signál a měla ho jen vybraná část jedinců. Dnes? Každé dítě. 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:


Diskuze Výhled pro dekádu? Ropa za 25 USD, nový světový pořádek a to vše kvůli autonomním automobilům, další stránky: 1
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Výhled pro dekádu? Ropa za 25 USD, nový světový pořádek a to vše kvůli autonomním automobilům

Výhled pro dekádu? Ropa za 25 USD, nový světový pořádek a to vše kvůli autonomním automobilům - zdrojová stránka k tématu diskuze Výhled pro dekádu? Ropa za 25 USD, nový světový pořádek a to vše kvůli autonomním automobilům.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Výhled pro dekádu? Ropa za 25 USD, nový světový pořádek a to vše kvůli autonomním automobilům e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Výhled pro dekádu? Ropa za 25 USD, nový světový pořádek a to vše kvůli autonomním automobilům.

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  680.00  -0.73% 
 ČEZ  873.00  +2.59% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 123.50  +0.76% 
 GEN DIGITAL  480.00  0.00% 
 GEVORKYAN  256.00  +2.40% 
 KOFOLA CS  270.00  -0.74% 
 KOMERČNÍ BANKA  781.00  -0.64% 
 MONETA MONEY BANK  97.30  +0.41% 
 PHILIP MORRIS ČR A  15 960.00  +0.25% 
 PHOTON ENERGY  43.40  -0.46% 
 PILULKA LÉKÁRNY  172.00  -1.71% 
 PRIMOCO UAV SE  860.00  0.00% 
 VIG  737.00  0.00% 
Komodity online
 Ropa 83.42 USD 22:04   
 Zlato 2325.15 USD 22:04   
 Stříbro 27.45 USD 22:04   
 Káva 195.08 USD 22:00   
 Cukr 19.51 USD 22:00   
 Bavlna 77.08 USD 22:00   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.