Dítě je lidský tvor, který nemá zkušenosti a osvojené návyky, proto mu hrozí nebezpečí mnohem více než dospoělým lidem. To je důvod vštěpování disciplíny dětem. jakmile ale děti povyrostou, začínají sami objevovat i to, co je za hranicemi disciplíny. Zejména ty šikovnější pak na vastní kůži zažijí to, před čím byly varovány rodiči nebo učiteli. V tu chvíli je čas na vysvětlení, zda byly překročeny hranice mravnosti nebo popuze došlo k vystoupení z řady bez smysluplných následků. Každé dítě se zprvu bojí neznámého a jakmile neznámé pozná, přestane se bát. Jeho psychika se pak odvíjí od intenzity nových poznatků. Zvídavé děti se tak brzy přestanou bát a místo toho začnou mít respekt před tím, co je může ohrozit.Bez odpovědnosti není svobody, proto je lidská svoboda podmíněna poznáním a mravností. Bez těchto dvou podmínek pak jde o tvora nebezpečného sobě i svému okolí.