Dobrý den,
nyní se nám po 2 týdnech vrátilo auto z autorizovaného servisu a jezdí parádně. Předchozí chyba:
Při vyšší akceleraci (předjíždění) se stávalo, že auto přestalo táhnout. Nepomohlo podřazování, nic. Prvně jsem si myslel, že mi auto přibržďuje stabilizační systém VSC/TRC, protože se vždy rozsvítila tato kontrolka 1 sekundu po rozsvícení obecné závady (obrázek motoru). Pak mě, ale napadlo vyřadit a prošlápnout plyn během neutrálu. Motor nešel za plynem, s těží se dostal nad 2000otáček za minutu. Tímto jsem vyloučil závadu tohoto systému a zaměřil jsem se na motor. Vždy když se to stalo, stačilo vypnout motor a znovu nastartovat. Nakonec to, ale došlo do takového extrému, že auto dlouho startovalo, ozývaly se nepříjemné klapavé zvuky volnoběh 800 s plynem na podlaze 1300 a auto nejelo víc jak 10 km/hodinu :O. Doma jsem si zkusil vyčistit EGR ventil na, který si spousta lidí stěžuje a zdálo se že by mohl být příčinou. Vyčistil jsem ho, ale nic se nezlepšilo. Vyměnil jsem palivový filtr a zjistil jsem, že v naftě jsou drobné s těží okem postřehnutelné kovové šupinky. Našel jsem si o tom něco na netu a zjistil jsem, že to jsou z 90% SCV ventilky. Jsou tam dva. Dohromady 7000Kč. Nechtěl jsem být unáhlený a rozhodl jsem se, že to přenechám odborníkům. Do servisu vzdáleného 3 Km jsme jeli raději v noci za minimálního provozu. Trvalo to asi 30 Min :D. Dokonce nás zastavila městská policie, protože to auto při této vadě špatně spalovalo a vypouštělo černavý dým. Někdo by řekl únik oleje. Auto šlo dalšího rána na diagnostiku a tam nám řekli, že je asi zaseklá klapka u turba, špatné čidlo tlaku v commonrailu (vysokotlaký rozvod paliva - dieselové motory) a někde únik paliva. První dvě závady odstranili a řekli si za práci 2 000Kč přičemž auto stále nejelo (žádné součástky nemuseli měnit). Třetí byla ta co mi potrápila peněženku – únik paliva :/ Výměna všech vstřikovačů za repasované (5 500 s DPH za jeden) + bokem vstřikovací čerpadlo (8 000Kč) z jetého auta do 50 000 Km. Vstřikovačům propouštěli ty rozprašovací jehly. Poslali je na test k panu Solařovi. Ten naznal, že propouštějí a po domluvě se objednaly repasy z Německa. Vstřikovací čerpadlo se měnilo kvůli těm šupinkám v naftě. Prý pocházeli z něj (samotnému čerpadlu ty šupinky nevadí, ale dokáží zničit jemnou techniku jako jsou SCV). SCV byly naštěstí v pořádku. Suma sumárum s prací a dalšími drobnými součástkami 33 tisíc + nezdaněné čerpadlo bokem 8 000Kč.
No snad to není Váš problém.