Online diskuse: Role operátora v ICT odvětví

Foto - Zdeněk Nový
Logo T-Mobile Zdeněk Nový

Práce v ICT přes 10 let, jak na technologických pozicích v bankovním sektoru a konzultačních službách, tak na pozicích řízení byznys rozvoje nových ICT služeb u telekomunikačních operátorů.
Společnost T-Mobile Czech Republic působí na českém trhu od roku 1996. K 31. březnu 2013 společnost obsluhovala téměř 5,6 milionu mobilních zákazníků a zůstává tak jedničkou na českém mobilním trhu. T-Mobile je integrovaným operátorem: vedle mobilních a fixních telekomunikačních služeb nabízí ICT služby a satelitní T-Mobile Televizi. Operátor se dlouhodobě zaměřuje na kvalitu svých služeb: nezávislé testy opakovaně potvrzují, že je leaderem v kvalitě jak v oblasti 2G a 3G (UMTS FDD) dat, tak i v případě hlasových služeb v síti GSM. Od svého založení společnost klade důraz také na vynikající péči o své zákazníky a korektní chování k obchodním partnerům, zaměstnancům a životnímu prostředí. T-Mobile je členem mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom. Zákazníci díky mezinárodnímu zázemí mohou v zahraničí počítat s dostupností služeb, na něž jsou zvyklí z domova, či využít jednotné a velmi výhodné ceny za volání.

Téma chatu: Role operátora v ICT odvětví

Zadávání otázek

Zadávání otázek skončilo 16.05.2013 12:30.
  • 1. Otázka od HonzaDobrý den, tak jakou by měl mít operátor v ICT odvětví roli, přesně to bych se chtěl zeptat. Operátoři získali frekvence pro mobilní telefonování, ale dle zkušeností většinu služeb zajišťují subdodavatelsky. Proč by potom větší firma měla využívat operátora pro více služeb než je nutné? Zdá se mi, že mezi těmi subdodavateli má větší možnost výběru, je tam větší konkurence a při řešení čehokoliv se jedná přímo s firmou, která dodávku fakticky zajišťuje. V čem je potom výhoda operátora?

    Foto Zdeněk Nový
    Odpověď: Dobrý den Honzo, T-Mobile jako integrovaný operátor zákazníkům v ICT odvětví již dnes nabízí např. pronájem datových center, služby síťové bezpečnosti, cloudové služby a další. Dá se říci, že většina služeb ICT služeb je na pevno svázána s kvalitním připojením(ať už mobilním nebo pevným). T-Mobile zákazníkům nabízí vše pod jednou střechou, což zákazníkovu ulehčí život. V případě požadavku na změnu totiž nemusí koordinovat několik dodavatelů ale prostě a snadno zvedne telefon a zavolá T-Mobilu a ten vše zařídí od A do Z. Zároveň v případě řešení problému nemůže dostávat argumenty typu:"Nefunguje Vám správně připojení, zavolejte si operátorovi" a nebo:"Konektivita je OK, volejte prosím svého poskytovatele cloudových služeb". V důsledku zákazník ušetří své peníze a čas.
    Zdeněk Nový
  • 2. Otázka od PatrikNa trh mobilních operátorů vstupují další subjekty. Minulý týden virtuální operátor MOBIL.CZ, který bude využívat vaší síť. Co to znamená, že je operátor "virtuální", v čem se liší od nevirtuálního? Jaký bude mít vstup tohoto operátora, případně dalších, vliv na vývoj trhu ICT služeb? Můžeme v nejbližší době očekávat podobná zlevnění, jaká se objevila nabídce mobilních služeb?

    Foto Zdeněk Nový
    Odpověď: Dobrý den, virtuální operátor typicky nemá vlastní infrastrukturu a síť. T-Mobile virtuálním operátorům pronajímá prakticky veškerou technologii. Domnívám se, že ICT trh může ovlivnit větší konkurence v kompletní nabídce(ICT+Telco)
    Zdeněk Nový
  • 3. Otázka od MarieDobrý den, zdá se mi, že většina lidí prostřednictvím operátotů hlavně telefonuje. Jak velký je podíl internetového využití a jak velký je u hlasových služeb?

    Foto Zdeněk Nový
    Odpověď: Dobrý den Marie, jedná se o optiku. V dnešní době má již většina zákazníku s nově koupeným chytrým telefonem i datový tarif. Tito uživatelé zároveň často využívají propojení chytrého telefonu s e-mailem. S jistou mírou nadsázky by se tak dalo říci, že jsou vlastně Internetové služby využívají non-stop. Každopádně, zákazníci stále více a více zjišťují výhody připojení k Internetu prostřednictvím svých chytrých telefonů a proto se počet Internetových připojení každým dnem zvedá.
    Zdeněk Nový
  • 4. Otázka od AntonínJaké jsou výhody umístění serverů do datového centra operátora oproti běžným providerům (forpsi, casablanca a pod). Jsou vaše služby v tomto segmentu vhodné pro malé společnosti, nebo jsou cílené pouze na velké firmy?

    Foto Zdeněk Nový
    Odpověď: Dobrý den Antoníne,T-Mobile jako komplexní operátor Vám nabízí vedle housingu ve špičkových prostorech i přímou vazbu na vlastní konektivitu, což odlehčuje zákazníkovi ve složitosti řešení housovaného serveru v kombinaci s propojením se svými lokalitami. To v důsledku znamená garance funkčního celku pro firmy, které chtějí mít své servery v bezpečí a zároveň v jedné logické síti, ve které k serveru přistupují. Celek poté funguje tak jako by server měli v prostorách společnosti a to vše pod jednou smlouvou s jedním místem pro řešení změn a případných poruch
    Zdeněk Nový
  • 5. Otázka od MAKDobry den, rad bych se zeptal, zda T-Mobile planuje LTE pro mobilni telefony, nebo pouze pro tmobile modem. A tusite, za jak dlouho by mohlo byt pokryto treba 30% nebo 50% uzemi republiky LTE? Dekuji M.

    Foto Zdeněk Nový
    Odpověď: Dobrý den,T-Mobile v rámci nasazení LTE plánuje využití čistě datových zařízení a Mobilních telefonů pro hovory. Již dnes máme první pionýry v nabídce mobilních telefonů, které LTE podporují. Jejich nabídku budeme stále rozšiřovat. Máte se na co těšit :-)
    Zdeněk Nový
  • 6. Otázka od RadekDobrý den. Rád bych se zeptal, jak je možné, že operátoři, kteří dříve tvrdili, že levněji u nás volat nelze, kvůli nákladům. Najednou to jde a u všech? Což znamená jediné jde to! Proč tedy operátoři klamou zákazníky? Myslíte si, že lidem tím pádem nedochází, že jsou klamáni? Otázka č.2. Jak je možné, že je garantovaná rychlost (smlouvou) při ADSL přenosu dat, je naprosto minimální až nulová i při nižších agregacích, myslím teď např na sídlištích atd. Jestliže mám garantovanou minimální rychlost, tak jak je možné že ve špičce prostě spojení zamrzne? Děkuji za odpověď

    Foto Zdeněk Nový
    Odpověď: Dobrý den Radku, T-Mobile má opravdu nemalé náklady na provoz a neustálý rozvoj sítě, na které musel v průběhu času vydělat. Výstavba sítě se pohybuje v řádech mnoha miliard. T-Mobile se kontinuálně snaží zlepšovat pokrytí a kvalitu sítě, na což musí na druhou stranu vydělat. Tarify jsme nejspíše mohli zlevnit už v minulosti. To by ovšem znamenalo minimální rozvoj sítě a absenci zákaznícké péče. Na konci všeho by byl nespokojený zákazník, což odporuje strategii T-Mobilu. Naší strategií je mj. našim zákazníkům to nejlepší a nejrychlejší síť v ČR. k dotazu č.2 doporučuji kontaktovat zákaznické centrum, kde se Vašemu problému rádi pověnují kolegové z oddělení poruch.
    Zdeněk Nový
  • 7. Otázka od PatrikDobrý den, ze všech stran teď slyším "cloud, cloud", ale zkuste mi vysvětlit, proč to není stejná bublina jako před lety s outsourcingem, kdy se také tvrdilo že to je skoro nutnost a jaké to přinese firmám úspory. Po pár letech se většina podniků a bank pokorně vrací k vlastním IT oddělením. Kvůli bezpečnosti, pružnosti, ale i ceny, protože poskytovatelé outsourcingu po čase něvěděli co by si za tyto služby měli říci. Teď je zase hype kolem cloudu, všichni velcí provideři nakoupili tuny železa a kilometry licencí pro virtuály a snaží se to plošně natlačit klientům. Nemyslím že by cloud neměl smysl, ale lokání infrastruktury vás to nezbaví a navíc potřebujete garantováné/zálohované připojení a backup store u jiného providera (protože co kdyby ten váš zkrachoval - ty virtuály jsou přece na jeho železe a to vám správce konkurzní podstaty rozhodně nedá). Jako rozumné využití vidím jen privátní cloudy u větších firem - na vlastním železe, ve vlastní režii, protože i s adminem na full time to vyjde levneji, nez si to pronajmout.

    Foto Zdeněk Nový
    Odpověď: Dobrý den Patriku, ICT je obor, který se stále vyvíjí a poučení nejen z outsourcingového modelu si myslím více odkrývá vhodnost cloudu pro jednotlivé zákaznícké segmenty. Každy druh cloudu nelze používat v každém odvětví. Např. veřejný cloud nesedí potřebám bankám. V krátkodobém horizontu si také nemyslím, že firmy budou moci v momentě, kdy přistoupí ke cloudu, vypnout všechny servery. Myslím, že přechod na cloud bude mít evoluční charakter, kdy firmy budou pozvolna přecházet se svými službami, ideálně v momentě zastarání stávajícího hardware. Cloudového providera je nutné vybírat s rozumem, protože se jedná o velmi citlivé téma a vztah založený na důvěře. Osobně bych měl obavu svěřit svá data do péče společnosti bez pevného zázemí. Dále pak si myslím, že veřejné cloudy mají smysl v segment středně velkých firem, které ke svému podnikání nepotřebují velké customizace, protože zde je finanční úspora nesporná
    Zdeněk Nový
  • 8. Otázka od 3GZdravim, jaká je situace s rozvojem 3G sítí? Nezadrhlo se to nějak? TM má se 3G pokryto pár procent území, LTE je v nedohlednu a už se mluví o 5G (Samsung). Není problém v tom, že vaše infrastruktura by větší objem datových toků nepřenesla a proto pokrytí nerozšiřujete?

    Foto Zdeněk Nový
    Odpověď: Dobrý den,na rozovoji mobilní datové sítě usilovně pracujeme. Možná i proto máme nejrychlejší mobilní datovou síť :-) A také jsme optimisti, co se LTE týče. Naše infrastruktura sice stále přenáší stovky terabajtů, přesto ale pořád zvládáme zrychlovat :)
    Zdeněk Nový
  • 9. Otázka od MichalMenší firmy mají rychlejší a osobitější přístup k zajištění servisu. Běžně uživatel připojený k jednomu ze tří (+1) dominantních operátorů čeká na servis 3 dny až týden. U malého poskytovatele je vše vyřešeno do 24 hodin. Jak hodláte konkurovat v této oblasti ?

    Foto Zdeněk Nový
    Odpověď: Michale, děkuji za dotaz. Malí poskytovatelé služeb s orientací na úzký okruh služeb, kteří typicky operují lokálně či regionálně, mají vzhledem k menšímu počtu zákazníků za určitých podmínek nižší reakční doby než větší hráči. Na druhou stranu vzhledem ke své velikosti z pravidla hůře pokrývají špičky a problémy většího charakteru často paralyzují jejich zákazníky na dobu násobně překračující dohodnuté garance. T-Mobile na druhou stranu zákazníkům nabízí garance, které jsou podložené technologickým a personálním obsazením společnosti a svým slibům zákazníkovi dostojí nehledě aktuální vytížení.
    Zdeněk Nový
Děkujeme za vaše dotazy a těšíme se na další online diskuze.
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.