Odpovídá Marek Žáček působí druhým rokem jako account manager a vedoucí oddělení internetového marketingu v brněnské společnosti SOVA NET, která se zabývá outsourcingem internetových projektů. Zkušenosti v oboru informačních technologií a internetu nabyl již během studií na Fakultě informatiky VUT v Brně a na předchozích pracovních pozicích, kdy působil jako SEO konzultant. Mezi Markovy klíčové dovednosti patří schopnost rychle a účinně rozvíjet projekty klientů a neustálá snaha o vzdělávání a rozvíjení vlastního i firemního know-how. Téma chatu: Internetový byznys
Zadávání otázek
Zadávání otázek skončilo 20.11.2008 14:00.
1.
Otázka od Jiří : Zdravím vás, marně se pokouším už rok rozjet nějak pořádně svůj online byznys. Ale.. nějak to nejde, jaké jsou teoretické předpoklady úspěchu podle vás? Díky
Odpověď: Dobrý den,rád bych Vám poradil blíže v čem může být zakopaný pes, bohužel neznám oblast, kde chcete svůj online byznys rozjíždět. Obecně platí následující:* Snažte se co nejvíce Vašich teorií konzultovat se svými přáteli - odborníky. Pokud je nemáte, hledejte zdroje na internetu v odborných diskuzích, konferencích. V oboru je hodně lidí, kteří jsou stále ochotni vyjít vstříc. Nesmíte ale zapomenout, že není vhodné se dotazovat na rady ke komerčním projektům a tyto rady čekat zdarma.* Mnohdy je vhodné si zajít na nějaké odborné školení, kde se dozvíte spousty informací pro Vaši oblast činnosti.* Můžete se inspirovat jinými projekty v oboru, které fungují. Zdůrazňuji slovo inspirovat, jinak Vám to může přinést více škody, než užitku.* Další variantou je zaplacení konzultace odborníka. Věřte, že i hodina intenzivní konzultace Vám ve finále mnohonásobně vrátí vložené náklady. Nebudete řešit projekt stylem pokus/omyl.Marek Žáček
2.
Otázka od Petra : Kolik u vás stojí konzultace a co všechno za ty peníze dostanu?
Odpověď: Cena konzultace se odvíjí od konkurenčnosti projektu a náročnosti přípravy. Konzultace se pohybuje mezi 1000 - 2000 Kč za hodinu. V ceně je zahrnuta kromě osobní konzultace i základní analýza projektu.Marek Žáček
3.
Otázka od KarLOS : Dobrý den, jste jen poradci nebo půjčujete i peníze na rozjezd online byznysu?
Odpověď: Dobrý den,nejsme jen poradci, děláme kompletní outsourcing webů. Ovšem půjčování peněz zde nespadá.Marek Žáček
4.
Otázka od DonGovanni : Je lepší si zařídit internetový byznys v Čechách, nebo venku?
Odpověď: Dobrý den,zde nelze jednoznačně odpovědět. Opět záleží na segmentu podnikání. Pokud máte zajímavou komoditu a víte, že tato komodita v zahraničí chybí, určitě se zahraničního webu nebojte.Marek Žáček
5.
Otázka od Marek : Jaké jsou podle vás nejefektivnější metody SEO?
Odpověď: Dobrý den,nejefektivnější metody SEO jsou ty, které jsou dobré pro uživatele. Vždy se to liší oblast od oblasti podnikání. Obecně platí pravidla: dobře postavený web, kvalitní a aktualizovaný obsah, kvalitní zpětné odkazy.Marek Žáček
6.
Otázka od Myšák : Píše se tu, že prý dovedete rychle a účinně rozvíjet projekty, co si za tím mám představit?
Odpověď: Dobrý den,na začátku si s klientem stanovíme cíl (vyšší návštěvnost, zvýšení konverzního poměru, rychlé zviditelnění klienta, ...), kterého v dohodnuté době dosáhneme. Ozvěte se mi a já Vás rád přesvědčím o výše uvedeném tvrzení (marek.zacek@sovanet.cz).Marek Žáček
7.
Otázka od Jirka Zach : Dobrý den, Kolik klientů máte a jaké služby si od vás mohou koupit?
Odpověď: Dobrý den,když nepočítáme jednorázové zakázky, ale outsourcingové projekty, máme zhruba čtyři desítky firem. Právě outsourcing je vlajkovou lodí naší nabídky - znamená to převzetí veškerých aktivit klienta na internetu. Od naprogramování funkčních internetových stránek, portálů a systémů, přes správu PPC kampaní a SEO, až po media plány a soustavné budování on-line PR. Můžete si to jednoduše představit tak, že my jsme Váš nový zaměstnanec - který ale umí prakticky vše z oboru internetového byznysu. Dá se říct, že po předchozí konzultaci a analýze jsme schopni klientovi nabídnout jakékoliv řešení na internetu. Kromě outsourcingu vytváříme například náročné portály (máme vlastní vývojové oddělení), systémy pro koordinaci pracovních procesů (xWork, xDesk), nástroje pro hromadné rozesílání e-mailů (xMail) i vlastní redakční systém (xRed). V nejbližší době také plánujeme pravidelné workshopy a školení pro veřejnost.Marek Žáček
8.
Otázka od Pijáček : Kdo je pro vás konkurence, firmy jako Logica?
Odpověď: Dobrý den,firem, které nabízejí tak široké portfolio služeb není mnoho. Firma Logica se zaměřuje na odlišný segment a nabízí jiné služby. Konkurence jsou pro nás ty firmy, které klientům mohou nabízet komplexní řešení.Marek Žáček
9.
Otázka od Zvědavej : Chtěl bych investovat do nějaké smysluplné online firmy v česku, kde se dozvím, jestli se moje peníze neutopí, a zda má firma perspektivu a jestl ito dělá dobře?
Odpověď: Dobrý den,sledoval bych reference dané firmy a v případě vážného zájmu bych vybrané společnosti kontaktoval a zjišťoval bych spokojenost a reálné výsledky spolupráce s firmou.Bohužel nějaké objektivní měřítko u nás neexistuje.Marek Žáček
10.
Otázka od Neznámy : Je podle vás dnes smysluplné investovat do nějakého online projektu?
Odpověď: Dobrý den,ano určitě je, ovšem za splnění několika základních bodů:1. Průzkum trhu a důkladná analýza konkurence2. Plán projektu3. Finance na začátek - byznys analýza4. Analýza návratnosti investic. Dnes již není tak lehké prorazit jako dřív, protože prostředí českého internetu začíná být silně konkurenční, přesto je ale možností stále hodně.Marek Žáček
11.
Otázka od Pavel : Jak jsou na tom ekonomicky, co se týká zdraví, domácí online firmy v porovnání se zahraničními? A jak se jich podle vás dotkne světová finanční krize?
Odpověď: Dobrý den,nejsem ekonom a tudíž bych se nerad pouštěl do vyřknutí ortelu. Pokud mohu soudit podle naší situace a situace konkurence, tak se v online sféře situace příliš nezměnila.Marek Žáček
12.
Otázka od Petr H. : V čem vidíte odlišnosti fungování online byznysu v Česku a zbytku EU? v čem jsou největší úskalí?
Odpověď: Dobrý den,hlavní úskalí bych viděl v mnohem větší konkurenci v zemích EU než v ČR. Dalším problémem je přetrvávající nedůvěryhodnost v internet jako prodejní kanál. Přitom není důvodu k obavám, neboť ČR je v technologiích i ve využívání internetu pro obchod poměrně vyspělá. Ze zkušeností víme, že mnohé projekty, které vytváříme pro nadnárodní klientelu jsou dávány za vzor jejich pobočkám na západě.Marek Žáček
13.
Otázka od Jirka : Vše se dnes točí okolo pěněz, co by českým dot.com firmám podle vás dneska pomohlo nejvíc?
Odpověď: Dobrý den,určitě by jim pomohl čas a důvěra zákazníků a trhu. Rád bych Vám blíže odpověděl, můžete prosím otázku více upřesnit?Marek Žáček
14.
Otázka od Martina Nová : Všimla jsem si na vašich stránkách, že hodně frekventované slovo je outsourcing. Nevím ale, kdy se to firmě vyplatí, mám online prodejní web, přes který distribuuju a prodávám dětské věci, hračky, oblečení, atd... Poradíte mi?
Odpověď: Dobrý den,outsourcing jsem vysvětlil v bodě 7. A to zda je pro Vás vhodný, je zapotřebí vidět Vaše stránky, znát Vaše cíle a možnosti. V neposlední řadě Vaše kapacity uspokojit trh. Outsourcing nabízíme klientům po patřičné analýze a zvážení. V případě zájmu Vám rád poradím, klidně se mi ozvěte na email marek.zacek@sovanet.cz.Marek Žáček
15.
Otázka od Michal K. : Dobrý den Marku, nežiju ve velkém městě, ale chtěl bych rozjet golfový obchod na internetu, myslíte, že vzhledem ke vzdálenosti (cca 40-50 km) dovětšího města je to problém? díky Michal.
Odpověď: Dobrý den Michale,vzdálenost nebude nikdy na překážku, pokud se jedná o zboží, které si potenciální zákazník nemusí "ošahat". Pokud dokážete s daným typem zboží přesvědčit zákazníka po internetu a prodat, není zapotřebí být ve velkém městě. I ve Vašem případě bych doporučil důkladnou analýzu a průzkum trhu. Vyhnete se v budoucnu mnoha nepříjemným překvapením.Marek Žáček
16.
Otázka od Jan K. : Dobrý den, Marku. Všiml jsem si, že pracujete pro mnoho významných společností. Jak například tyto velké společnosti (XELLA, CESK, JUNKERS) přesvědčujete, aby zrovna Vámi spolupracovali?
Odpověď: Dobrý den Honzo,v nýnější době je přesvědčování snažší, neboť za nás hovoří výsledky dlouhodobé spolupráce. Mnoho firem nás kontaktuje na základě doporučení spokojených klientů. Na druhou stranu je náročné tyto klienty udržet spokojené a dostát jejich vysokým nárokům. Dalším plusem může být exkluzivita velkých firem - z daného oboru nové zakázky nepřijímáme.Marek Žáček
17.
Otázka od Karel : Dobrý den pane Žáčku, jak mám v případě outsourcingu kontrolu nad odvedenou prací? Jsem jako firma nějak ochráněn?
Odpověď: Dobrý den pane Karle,jelikož outsourcing je služba, která se uzavírá na delší dobu a zákazník si objednává měsíční paušál, je o každém našem kroku informován a podléhá jeho schválení. Na druhou stranu máme u mnoha klientů takovou důvěru, že standardní operace provádíme sami. Navíc každý klient pravidelně dostává reporty prací, kde přesně vidí, co a jak dlouho se dělalo. I report podléhá schválení.Marek Žáček
Děkujeme za vaše dotazy a těšíme se na další online diskuze.