Atlantik FT: Pololetní výsledky Altria Group
Pololetní výsledky Altria Group
Dle zprávy o pololetních výsledcích skupiny Altria bylo zaznamenáno zvýšení objemu prodeje ve střední Evropě o 13,9 % y/y a to především díky Řecku a Srbsku, které profitovaly z akvizičních operací. Dále ke zvýšení přispěl růst v Rumunsku. Toto zvýšení bylo kompensováno nižšími objemy v Maďarsku, Polsku a rovněž v České republice a na Slovensku. Díky uvedeným faktorům poklesl objem očištěný o vliv akvizic o 4,4% y/y především díky poklesu v České republice a na Slovensku. Ve zprávě se dále uvádí informace o poklesu tržního podílu značek Petra a Sparta, které jsou výrobky Philip Morris ČR, ve prospěch velmi levných konkurenčních značek. Naproti tomu bylo v České republice dosaženo nárůstu tržního podílu značky Marlboro. Meziroční pokles na Slovensku byl zapříčiněn načasováním dodávek v roce 2003 vzhledem k zvýšení spotřebních daní v druhé polovině 2003 a rovněž omezením trhu v důsledku zvýšení ilegálního obchodu. Uveřejněné výsledky odpovídají našemu očekávání o poklesu objemu prodeje především v druhém čtvrtletí 2004. Pokles je především následkem zvyšování spotřebních daní na tabákové výrobky v ČR i na Slovensku a stále vysokému podílu nelegálních obchodů s cigaretami na Slovensku. Krátkodobě hodnotíme možný pokles jako negativní zprávu, ale dlouhodobě je zapracován do našich hodnocení.
|
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz