Squeeze-out - vzrušující investiční strategie pro otrlé (1.část) - ze seriálu Škola investora
Každý den nějaký nový produkt - to je dnes (jak se zdá) krédem bank emitujících certifikáty. Před pěti lety to ale byla na německém burzovním trhu každodenní realita. V letech 1998 - 2001 oslavovalo více než 300 společností premiérové uvedení svých akcií na burzu. Jejich vstup na kapitálový trh byl často doprovázen přehnaně vysokými zisky na straně upisovatelů. V dobách největší euforie dosahovaly tyto zisky až stovky procent. Skvělá nálada se ovšem z trhů brzy vytratila, velký burzovní pokles způsobil, že se počet burzovně kotovaných firem neustále zmenšuje. Mnohé z někdejších ambiciózních společností, jejichž kurzy rostly až "do nebeských výšin", se staly obětí finančních supů a zkrachovaly, nové emise nejsou na pořadu dne nebo bývají na poslední chvíli odřeknuty (nedávno tak třeba učinily společnosti X-Fab a Siltronic). Současný trend lze popsat slovy „Going Private". Vzhledem k tomu, že kotace vlastních akcií na vybraných burzách je vždy spojeno s obrovskými náklady na konání valných hromad, vydáváním čtvrtletních zpráv o hospodaření nebo pořádáním konferencí pro analytiky, je výsledný efekt (chcete-li přidaná hodnota) této kotace (s ohledem na potřeby kontinuálního financování) již téměř zanedbatelný – a to převážně u menších společností zastoupených v indexech MDAX a TecDAX. A tak se nelze divit tomu, že se především středně velké firmy z kapitálového trhu houfně stahují.
Více informací na I-POINT: http://ipoint.financninoviny.cz/detail.php?article=33433
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz