Uživatelé internetu z jiného úhlu pohledu (12.4.2009)
GfK Praha se v rámci výzkumu Media Projekt již řadu let věnuje monitorování profilu internetových uživatelů. Kromě základních – každého čtvrt roku aktualizovaných - informací o počtu uživatelů a jejich sociodemografickém profilu, probíhá jednou ročně analýza jejich mediálního chování. Nadstavbový výzkum Data Support poskytuje i údaje o spotřebním chování internetové populace. Výsledkem analýzy za rok 2003 je kromě jiného i přehled skupin, ve kterých je penetrace internetu výrazně vyšší než v celé společnosti. Kromě známé Jak vypadá situace v jednotlivých skupinách spotřebitelů? Příznivci džusů, zdravé výživy, limonád, žvýkaček a čokolád Nadprůměrná penetrace internetu je u těch, kteří konzumují džusy, a to více než 51 %. Velmi dobře jsou na tom také spotřebitelé zdravé výživy a cereálií, žvýkaček, limonád a kolových nápojů, ale i čokolád a čokoládových tyčinek. Téměř každý druhý z těchto spotřebitelů je zároveň uživatelem internetu. Zvýšená péče o sebe sama Nejen užívání internetu, ale také zvýšená péče o sebe sama. I tak je možné interpretovat výsledky za oblast drogerie. Internetová populace častěji používá například pánské a dámské parfémy a deodoranty nebo šampony a kondicionéry. Výrobci pánských parfémů a deodorantů mohou například počítat s tím, že více než polovina jejich spotřebitelů využívá přístup k internetu. Podíl internetových uživatelů v zákaznických skupinách Nejoblíbenějšími obchodními řetezci řetězci internetových uživatelů je Kaufland, Hypernova, Albert a Tesco. Z hlediska podílu internetových uživatelů jsou na tom nejlépe řetězce Makro (55 %) a Carrefour (49 %). Také mezi zákazníky hobby prodejen, např. Bauhaus, Hornbach a Globus-Baumarkt je možno najít kolem 50 % internetových uživatelů. V rámci výzkumu jsme dále zjišťovali jakým způsobem a kde se lidé stravují. Z výsledků vyplývá, že více než 50 % internetových uživatelů lze najít mezi zákazníky podniků zaměřených na rychlé občerstvení (54 %), ale zároveň i mezi návštěvníky restaurací (mezi nimi je 47 % uživatelů internetu). Orientace na značku Internetoví uživatelé jsou nadprůměrně zastoupeni mezi značkově orientovanými spotřebiteli – penetrace internetu ve skupinách spotřebitelů značkového oblečení i značkové obuvi je o dvě třetiny vyšší než v běžné populaci. Kulturní aktivity Z výsledků je možné také usuzovat, že internetová populace je více kulturně založená než běžná, kde kina, divadla nebo koncerty navštěvuje 63 % a festivaly 33 % dotázaných. Naproti tomu v internetové populaci holduje tomuto kulturnímu vyžití 83 %, respektive 53 % respondentů. Internetoví uživatelé mezi čtenáři, posluchači a diváky Ještě se podívejme jaké je zastoupení internetových uživatelů v jednotlivých médiích. Nejvyšší penetrace, a to více než dvojnásobná než v běžné populaci, je u čtenářů Hospodářských novin, následuje deník Mladá Fronta Dnes s podílem internetových uživatelů převyšujícím průměr o více než polovinu. Mezi časopisy si nejlépe vede Ekonom, National Geographic, Týden a Reflex. Více než 50 % jejich čtenářů je zároveň uživateli internetu. Výrazně nadprůměrná je penetrace internetu mezi posluchači Rádia Beat a u diváků ČT2, a to hlavně u těch, kteří sledují tento kanál mezi 22. až 24. hodinou. Aktuální údaje GfK Praha o penetraci v různých spotřebitelských skupinách jsou vhodným podkladem pro rozhodování o komunikačních kanálech i optimálních způsobech výzkumu. Čím vyšší je zastoupení internetových uživatelů v cílové skupině, tím adekvátnější je využití cenově i časově příznivého internetového výzkumu. Poznámka: Poslední data, mapující situaci v prvním čtvrtletí tohoto roku, vypovídají o tom, že mezi 100 obyvateli České republiky ve věku 12-79 let je 35 uživatelů internetu. Zdroj dat: Internet Monitor: Mediální a spotřební chování uživatelů internetu, roční zpráva 2003, GfK Praha
Podrobné informace o mediálním a spotřebním chování uživatelů internetu obsahuje volně prodejná studie GfK Praha Internet Monitor
Skupina GfK ČR Skupina GfK ČR – GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Více viz: www.gfk.cz. www.incoma.cz Skupina GfK ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.
GfK Group GfK Group má 135 poboček a dceřiných společností působících v 50 zemích světa. Zaměstnává více než 5 000 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Non-Food Tracking, Media a Ad Hoc Research. Více viz: www.gfk.com
Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
|
|||||||||||
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz