Japonská automobilka Toyota zaznamenala v říjnu rekordní prodej i výrobu
Japonská automobilka Toyota Motor zaznamenala v říjnu rekordní prodej i výrobu. Minulý měsíc vyprodukovala celosvětově 900.285 vozů, což je o 16,7 procenta více než před rokem. Celosvětově prodala 890.241 aut, to je o sedm procent více. Společnost, která působí i v České republice, to uvedla ve svém dnešním sdělení.
Firmě pomohla silná poptávka v Severní Americe a v Evropě. Výrazně jí přitom neublížilo ani dočasné zastavení výroby v Japonsku v důsledku výbuchu v továrně dodavatele dílů.
Tempo produkce zrychlilo díky zmírnění nedostatku polovodičů. Výroba mimo Japonsko vzrostla o 8,7 procenta na 617.590 aut, což je nejvyšší hodnota za jeden měsíc za dobu sledování těchto údajů, uvedla společnost. Domácí výroba pak stoupla o 39,2 procenta na 282 695 vozů, a to přesto, že automobilka v měsíci na deset dní zastavila některé výrobní linky v Japonsku po výbuchu v továrně patřící společnosti Chuo Spring ve městě Toyota v prefektuře Aiči.
Toyota je podle objemu prodeje za letošní první pololetí největší automobilkou na světě před německým koncernem Volkswagen. Toyota působí i v České republice, v Kolíně zaměstnává asi 2500 lidí. Představuje jednoho z největších exportérů v Česku a zároveň největšího zaměstnavatele na Kolínsku.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz