Průzkum: 67 % Čechů využije Black Friday k nákupům, 31 % už teď ví, co bude kupovat
Švédský fintech Klarna, platební a nákupní služba, která plně využívá umělou inteligenci provedla průzkum, který zjišťoval plány a preference Čechů a jejich nákupů na Black Friday.
Z průzkumu vyplynulo, že téměř tři čtvrtiny Čechů (67 %) plánuje nakupovat na Black Friday, přičemž celá polovina (50 %) záměrně s nákupy čeká, aby v tomto období využila slevy na dražší položky jako je elektronika, šperky, nebo nábytek. Nakupovat dražší zboží se nyní chystají více muži (56 %) oproti ženám (44 %). Nejvíce se pravděpodobně zapojí Generace Z - využít akci plánuje 82 % jejich zástupců a více než polovina z nich už má představu, za co utratí peníze.
Nejvíce lidí plánuje využít slevy na módu a obuv (45 %, z toho 54 % online), zde je pak nejpatrnější rozdíl mezi pohlavími, kdy online bude nakupovat 59 % žen a pouze 48 % mužů. Dále je pak největší zájem o elektroniku (44 %, z toho 78 % online ) a kosmetiku (30 %, z toho 61 % online), kterou bude na internetu nakupovat více mužů (64 %) než žen (59 %) a nejméně pak zástupci generace Z (pouze 36 %), zbytek (64 %) upřednostňuje kamenné prodejny. Následuje zboží pro děti (24 %, z toho 76 % online) nebo výrobky pro dům a zahradu (23 %, z toho 70 % online). Největší rozdíl mezi online a offline nákupy můžeme pozorovat u kategorie erotického zboží, které chce 97 % lidí objednávat na eshopech. V kamenných obchodech ho plánují nakupovat pouze muži z generace mileniálů (6 %).
“V Česku pozorujeme zcela jasný trend - lidé jsou čím dál citlivější co se týče cen zboží a velmi pečlivě zvažují, za co své peníze utratí. Přemýšlejí také mnohem více o tom, zda některé věci skutečně potřebují. Pokud to jde, čekají na slevy a snaží se utrácet co možná nejrozumněji. To, že Češi lépe plánují svoje výdaje jasně ukazuje také nárůst v oblíbenosti odložených plateb jako je právě Klarna, ” vysvětluje Tereza Obrtáč, country manažerka pro Česko.
Průzkum ukázal, že 37 % lidí bude více přemýšlet o tom, za co konkrétně peníze utratí a chystá se kupovat jen to, co si mohou skutečně dovolit. 43 % respondentů se chystá nakoupit zboží, které stejně potřebují, ale raději si počkají a koupí si ho na Black Friday se slevou. Pouze 9 % lidí pak očekává, že utratí příliš mnoho peněz, nejvíce se toho obávají respondenti z Generace Z (22 %).
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz