Vladimír Urbánek
(Kurzy.cz)
Investice  |  13.11.2023 14:21:29

Tržby na Singles Day v Číně zřejmě nerostly tak jako vloni, hlavní prodejci ale hlásí rekordní prodeje


Zatímco v Evropě a USA je 11. listopad spojený především s památkou ztrát v průběhu posledních dvou válek v Číně je to datum pro tzv. Singles Day, který je brán za jeden z hlavních nákupních svátků roku.

Podle odhadů agentury Syntun kumulovaný objem maloobchodních prodejů v tento den měl letos růst o cca 2,08% směrem k 1,14 bilionu juanů = cca 156,4 mld. USD. V loňském roce prodeje rostly o 2,08%.
Podle agentury Bain and Company 77% spotřebitelů uvedlo, že nechystá navýšení svých výdajů při tomto svátku.

Hlavní prodejci již reportují své tržby v rámci svátku a v mnoha případech hlásí nové rekordy.
Například prodejce smartphonů Xiaomi od 23. října až do 11. listopadu reportuje v rámci hlavních prodejních platforem jako jsou Tmall a Taobao od Alibaby, JD.com, Pinduoduo a Douyin prodeje za celkových 22,4 mld. juanů = cca 3,11 mld. USD, což je jeho nový historický rekord pro toto období.

Platforma JD.com neuvedla přesné statistiky, ale uvedla, že letošní prodeje v rámci svátku byly historicky rekordní. Prodeje produktů od Apple v rámci této platformy dosáhly cca 10 mld. juanů = cca 1,39 mld. USD, což zhruba odpovídá výsledkům roku 2021.

Alibaba oznámila pouze to, že celková hodnota transakcí a jejich počet meziročně rostl, stejně tak jako počet zapojených prodejců. V roce 2022 objem nákupů dosáhl úrovně 84,54 mld. USD v přepočtu.

Podle dostupných zpráv byly ve větší míře oproti minulým ročníkům k vidění motivační slevy na úrovni 40-50%. Slevy byly zároveň jedním z hlavních hnacích motorů (cca 45%) letošní sezóny.

Čínský poštovní úřad včera oznámil, že počet objednávek pro expresní doručení zásilek v průběhu svátku dosáhl nové rekordní hodnoty. Od 1. do 11. listopadu bylo doručeno 5,26 miliardy zásilek, což odpovídá meziročnímu růstu o více jak 23%. V samotnou sobotu 11. pak bylo na cestách 639 milionů doručovaných zásilek, což představuje meziroční růst o necelých 16%.

Fenoménem letošní sezony byl prodej formou livestreamingu a krátkých videí, který podle odhadů rostl meziročně o 19%.
Dalším fenoménem pak bylo ze strany prodejců využití nástrojů umělé inteligence.


Vladimír Urbánek

V „oboru" posledních více jak 20 let. Po několikaleté zkušenosti přímo z obchodování s cennými papíry se Vladimír Urbánek posledních více jak 15 let věnuje zpravodajství z domácích a zahraničních kapitálových trhů.

Za důležité považuje především zkušenosti či spíše možnost srovnání s dobou ještě před poslední velkou krizí v letech 2008-9.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688