Toyota více než zdvojnásobila čtvrtletní zisk a zvedla celoroční výhled
Provozní zisk největší japonské automobilky Toyota Motor ve druhém finančním čtvrtletí meziročně vzrostl o 155,6 procenta na 1,44 bilionu jenů (221,7 miliardy Kč). Podnik, který těžil ze slabého kurzu jenu a z vysokého prodeje, zvedl celoroční výhled o 50 procent. Firma o tom informovala dnes ve své zprávě o hospodářských výsledcích za období tří měsíců do konce září. Akcie společnosti v reakci na zprávu prudce posílily.
Analytici v anketě společnosti LSEG v průměru odhadovali zisk na 1,08 bilionu jenů.
Japonská automobilka také zvýšila svůj celoroční odhad zisku na 4,5 bilionu jenů z dříve udávaných tří bilionů. Analytici v průměru odhadují celoroční zisk na čtyři biliony jenů.
Levný jen je výhodou pro japonské vývozce, jako je Toyota, protože zvyšuje hodnotu jejich zahraničních příjmů při přepočtu na jeny. Americký dolar se v posledním čtvrtletí obchodoval za přibližně 145 japonských jenů, oproti dřívějším 138 jenům. V poslední době se obchoduje nad 150 jeny.
Akcie Toyoty bezprostředně po zveřejnění výsledků vzrostly o 6,1 procenta na 2748 jenů. Od začátku roku mají k dobru přes 50 procent.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz