I drobní investoři jsou "jen" lidé
CHOVÁNÍ: Investoři jsou často považováni za plně racionální, a trhy za efektivně oceněné. Ve skutečnosti realita na trhu a vzestup behaviorální ekonomie vypovídá o tom, že je to složitější. Náš nejnovější průzkum Retail Investor Beat mezi 10 000 drobnými investory ve 13 zemích od USA po Austrálii ukazuje, že jsme všichni lidé, a osobní zkušenosti a emoce hrají velkou roli při investování. Mnoho retailových investorů také považuje sentiment mezi investory a technickou analýzu za důležitější faktory než zisky, ocenění a makroekonomické fundamenty. Průzkum také ukazuje, že investoři kompenzují tyto behaviorální vlivy tím, že investují dlouhodobě a pravidelně spoří.
EMOCE: Z našeho průzkumu mezi drobnými investory vyplývá, že při
investičním rozhodování hrají významnou roli osobní zkušenosti a emoce. V
celosvětovém průzkumu 60 % respondentů uvedlo, že mají alespoň střední
nebo silný vliv, přičemž rozdíly mezi věkem, příjmy nebo pohlavím jsou velmi
malé. Pouze 11 % respondentů uvedlo, že v průměru nemají žádný vliv, v čele s
Nizozemci, Dány a Australany. Stejně tak 51 % respondentů přiznalo, že jsou
opatrnější poté, co přišli o peníze nebo zaznamenali pokles svých investic, a
21 % přiznalo, že jsou pak méně sebevědomí. Naopak 24 % respondentů uvedlo, že
je to učinilo odolnějšími. Pouze 11 % uvedlo, že to nemá žádný vliv, přičemž
klidní Nizozemci překročili tento průměr třikrát!
Ben Laidler, eToro Global Markets Strategist
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz