Slabost v USA tíží prodeje a akcie LVMH, čínský trh se ale zotavuje
Akcie LVMH se propadly po oznámení, že pomalá ekonomika ve druhém čtvrtletí odradila některé nakupující v USA od nákupu jejího špičkového oblečení a kabelek, což vykompenzovalo oživení v Číně.
Společnost v úterý uvedla, že v USA, jediném regionu, kde došlo k poklesu, tržby organicky klesly o 1 %. Tržby největší jednotky luxusní skupiny, která zahrnuje značky jako Louis Vuitton a Celine, vyskočily o 21 %, což odpovídá odhadům analytiků. Akcie LVMH na trhu v Paříži klesly až o 4,3 %. Za celý letošní rok však vzrostly o 21 %.
Zpomalení v USA ovlivnily zejména "ambiciózní" zákazníci, kteří méně utráceli za luxusní produkty základní kategorie, řekl novinářům finanční ředitel Jean-Jacques Guiony. Tento trend se podle něj výrazně projevil na internetu a v menších městech. "Globální nálada není nastavena na nákupy "na truc", které jsme zažili v (covidových) letech 2021 a 2022, takže mluvíme spíše o normalizaci" celkové poptávky po luxusním zboží, řekl Guiony.
Společnost LMVH, vedená miliardářem Bernardem Arnaultem, následuje majitele Cartier Richemont a Burberry Group Plc, které v tomto období hlásily slabší poptávku v USA. Společnost EssilorLuxottica SA, francouzsko-italský vlastník slunečních brýlí Ray-Ban a Oakley, rovněž v úterý zveřejnila tržby v Severní Americe, které zaostávaly za odhady.
LVMH přestála zpomalení v USA lépe než její kolegové. Skupina těží z větší globální působnosti a široké škály značek od Moet & Chandon až po Tiffany & Co.
Výsledky naznačují „první krok k normalizaci,“ napsal v poznámce Luca Solca, analytik společnosti Sanford C. Bernstein. "Přechod pravděpodobně způsobí určité turbulence," ale "pokud nedojde k recesi tvrdého přistání, sektor by měl brzy najít rovnováhu."
Skupina také zdražuje, přičemž Christian Dior na začátku tohoto měsíce zvýšil ceny v celosvětovém průměru o 4 %, po podobném zvýšení, které minulý měsíc zaznamenal Louis Vuitton, řekl Guionny.
Marketingové náklady
Zisk za první pololetí z opakujících se operací přesto mírně minul očekávání a dosáhl 11,6 miliardy EUR ve srovnání s průměrným odhadem analytiků ve výši 11,8 miliardy EUR.
Společnost LVMH vynaložila v první polovině roku značné marketingové náklady, dodal Guionny, a to kvůli vysoce profilovaným módním přehlídkám, zejména u značek Christian Dior a Louis Vuitton, s premiérou pánského oblečení Pharrella Williamse minulý měsíc v Paříži. Výdaje byly vyšší než obvykle a Guionny řekl, že očekává, že ve druhém pololetí budou nižší.
Tržby ve všech divizích vzrostly ve druhém čtvrtletí dvouciferným tempem, s výjimkou divize vín a lihovin, kterou poškodila slabší poptávka po koňaku Hennessy v USA. Guionny řekl analytikům, že to nejhorší je pravděpodobně za námi, poptávka USA po tomto destilátu pravděpodobně dosáhla svého dna.
Pokud jde o čínské zákazníky, Guionny řekl, že nakupují stále častěji mimo svou zemi, ale spíše v regionálních turistických destinacích než ve vzdálenějších zemích. Organické tržby v Asii bez Japonska vzrostly ve druhém čtvrtletí o 34 %.
Dodal, že do Evropy se vracejí bohatí čínští turisté, kteří cestují spíše samostatně než ve skupinách, jak to bylo běžné před příchodem Covidu, a vysvětlil, že nelze předpovědět, kdy se větší počet čínských turistů vrátí do Paříže nebo Milána.
Zdroj: Bloomberg
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz