Vztahy mezi společnostmi Apple a Meta Platforms rozhodně nejsou idylické. Sám Tim Cook v průběhu let několikrát kritizoval obchodní model Facebooku
Známé rozhodnutí společnosti Apple změnit v roce 2021 možnosti sledování chování uživatelů v aplikacích mělo na podnikání společnosti Meta (dříve známé jako Facebook) značný dopad. Společnost se snažila obnovit své příjmy z reklamy, které dosáhly vrcholu ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021. Krok společnosti Apple byl pro společnost Meta jako ‚‚cesta‘‘, která generuje významné důsledky pro její příjmy z reklamy, které, jak připomínáme, tvoří přibližně 97 % obratu společnosti.
Facebook
(dnes Meta) na to zareagoval změnou kurzu a výrazně se zaměřil na koncept
Metaverse. Důkazem této změny bylo přejmenování společnosti na Meta Platforms a
významné investice do divize Reality Labs, zaměřené na virtuální a rozšířenou
realitu. Mark Zuckerberg při této změně zdůraznil význam efektivity pro
dosažení svého konečného cíle.
Otázkou
nyní je, zda nový produkt Apple Vision Pro představuje další ‚‚výpravu‘‘ do
společnosti Meta, nebo zda může naopak působit jako katalyzátor její strategie.
Odpověď samozřejmě není jednoznačná, ale lze v novém kroku Cupertina spatřovat
jak rizika, tak příležitosti.
Gabriel Debach, analytik společnosti eToro
Okomentovat na facebooku
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři