Společnost LG oznamuje fin. výsledky za 1Q23 - vysoká ziskovost a druhé nejvyšší tržby za 1Q
Společnost LG Electronics Inc. (LG) oznámila příjmy v prvním čtvrtletí 2023 ve výši 20,4 bilionů KRW (325,9 miliard Kč/13,8 miliard EUR), což představuje druhý nejvyšší výnos za první čtvrtletí s provozním ziskem 1,5 bilionu KRW (23,9 miliard Kč/1,02 miliardy EUR) a třetí nejvyšší ziskovost za první čtvrtletí v historii společnosti. Rekordní tržby odrážejí kroky společnosti směrem k zásadnímu zlepšení obchodní struktury a provozní efektivity, zatímco ziskovost byla ovlivněna náročnými globálními ekonomickými podmínkami.
Obchodní struktura společnosti se také zásadně zlepšila díky neustále se rozšiřujícímu segmentu B2B a nehardwarovým obchodním oblastem, jako je obsah a služby, které dosáhly významného růstu.
Společnost LG Home Appliance & Air Solution vykázala v prvním kvartálu tržby ve výši 8,02 bilionu KRW (128 miliard Kč/5,4 miliardy EUR) s provozním ziskem 1,02 bilionu KRW (16,3 miliard Kč/693 milionů EUR). Tato obchodní jednotka zároveň zaznamenala nejvyšší výnosy za první čtvrtletí, přičemž provozní zisk poprvé přesáhl hodnotu 1 bilionu KRW (15,9 miliardy Kč/679 milionu EUR). Pokračující růst byl z velké části podpořen rychlou expanzí B2B segmentu a prodeji energeticky účinných produktů jako jsou tepelná čerpadla či systémy pro akumulaci energie. Špičková řešení společnosti LG na poli vytápění, ventilace a klimatizace (HVAC) přináší domácnostem i firmám vysoký výkon a energetickou účinnost, které odráží současné trendy evropského trhu založené na přísnějších ekologických předpisech. Společnost se zaměřuje na udržení konkurenceschopnosti svých prémiových spotřebičů a také posílení produktové řady dostupných produktů v reakci na polarizaci poptávky na trhu, spolu s řízením struktury nákladů za účelem vyšší ziskovosti. Část společnosti zaměřená na prodej spotřebičů očekává pokračující růst díky zaměření na rostoucí B2B segment a zrychlení segmentu služeb včetně služeb pro pronájem a pečovatelství, který za posledních 5 let dosáhl v Jižní Koreji průměrného ročního růstu 30 procent.
Společnost LG Home Entertainment vykázala tržby za první čtvrtletí ve výší 3,36 bilionu KRW (53,6 miliardy Kč/2,28 miliardy EUR) s provozním ziskem 200,3 miliardy KRW (3,2 miliardy Kč/136 milionů EUR). Ziskovost se zlepšila díky efektivnímu řízení provozních nákladů prostřednictvím lepšího předpovídání poptávky. Navzdory nižší celosvětové poptávce po televizorech, způsobené primárně náročnými ekonomickými podmínkami v Evropě, zaznamenala společnost zvýšený prodej obsahu a služeb založených na platformě webOS, která je dostupná na chytrých televizorech LG, a zároveň posílila konkurenceschopnost provozu. Očekává se, že uvedení prémiových produktů v roce 2023, v čele s inovativními produkty jako jsou nové modely televizorů LG OLED evo, udrží konkurenční výhodu společnosti LG Home Entertainment. Zároveň se očekává, že globální uvedení tzv. lifestyle obrazovek, které přináší odlišné designy a funkce, podpoří prodeje a posílí trh prémiových televizorů. V letošním roce bude také na trh ve více než 40 zemích uveden televizor LG OLED Objet Collection Posé.
Společnost LG Vehicle Component Solutions dosáhla za první čtvrtletí tržeb v hodnotě 2,39 bilionu KRW (38,1 miliard Kč/1,6 miliardy EUR) s provozním ziskem 54 miliard KRW (862 milionů Kč/36,7 milionů EUR). Tato obchodní jednotka zaznamenala v prvním kvartálu 2023 vůbec nejvyšší tržby. Pokračující dynamika ziskovosti z loňského čtvrtého čtvrtletí a neustálé úsilí o posílení globálního dodavatelského řetězce vedlo v prvním čtvrtletí k dalšímu zvýšení ziskovosti, a to díky dosažení hodnoty nahromaděných objednávek na autodíly ve výši 80 bilionů KRW (1,2 bilionu Kč/54,3 miliardy EUR). Navzdory nejistotám ovlivňujícím celosvětový automobilový průmysl se předpokládá nárůst poptávky po elektromobilech. Společnost LG Vehicle component Solutions si udrží svou konkurenční výhodu na základě stabilního portfolia složeného z informačních a zábavních systémů pro automobily, e-Powertrain, světlometů a specifických řešení.
Společnost LG Business Solutions zaznamenala lepší tržby za první čtvrtletí ve výši 1,48 bilionu KRW (23,6 miliard Kč/1 miliarda EUR) s provozním ziskem 65,7 miliard KRW (1,04 miliardy Kč/44,6 milionů EUR). Stabilní růst je poháněn proaktivní reakcí na akademickou sezónní poptávku s konkurenceschopnými produkty včetně nových notebooků LG Ultraslim. Zlepšila se také konkurenceschopnost produktů a provozní efektivita. Společnost se plánuje zaměřit na rozšíření svého podnikání v oblasti IT zobrazovací techniky pomocí přizpůsobitelných řešení a zjišťování potenciální poptávky zákazníků. Společnost také plánuje urychlit vývoj nových obchodních segmentů, zejména v Jižní Koreji. Nové produkty jako jsou roboti (LG Future Park v Gumi) a nabíječky elektromobilů (LG Digital Park v Pyeongtaeku) budou plně integrovány do výrobních systémů společnosti LG.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz