Ford plánuje další velké změny
V USA se investoři se v drtivé většině domnívají, že staré automobilky nemohou být cenově konkurenceschopné s firmou Tesla. Radikální reorganizace Fordu v loňském roce, rozštěpení provozu elektrických, plynových a užitkových vozidel na kvazi-nezávislé podniky, měla za cíl umožnit cílenější investice do oblastí s vysokým růstem, což ukazuje, jaké je odhodlání automobilky dohánět trh EV. Společnost je nyní připravena učinit další krok v tomto procesu a odhalit přepracovanou strukturu účetního výkaznictví pro společnost, která stanoví zisk a ztrátu pro každou obchodní linii.
Rozvaha v novém vzhledu poskytne investorům úplnější přehled o rodícím se podnikání Fordu s EV, včetně nákladů a výnosů. Účelem toho, co zasvěcenci Fordu nazývají „znovu založení“ 120 let staré společnosti, je následování silných marží Tesly, které jsou třikrát vyšší, než Ford v jeho podnikání v oblasti elektromobilů očekával. Ford je v současnosti druhým největším prodejcem elektromobilů v Americe díky svému plug-in pickupu F-150 Lightning a bateriově poháněnému Mustangu Mach-E. Je ale míle za Teslou, která ovládá dvě třetiny amerického trhu.
Oddělení provozu EV společnosti Ford do vlastní jednotky, nazvané Model e, je považováno za krok k dosažení těchto ambicí tím, že nejprve přinese finanční odpovědnost do podniku. Zatímco Ford zvyšuje viditelnost své jednotky EV, vzdaluje se také regionálním výsledkům, které byly základem jeho účetního výkaznictví. Již nebude vykazovat údaje podle geografie pro Severní Ameriku, Evropu, Jižní Ameriku a Čínu. To by mohlo ztížit srovnání výkonu automobilky přímo s některými konkurenty.
Ford říká, že změny ve výkaznictví jsou nezbytné a odrážejí nový přístup k řízení podniku, který se zaměřuje více na typy produktů než na geografické trhy. Rozdělení financí podle podnikání také umožní Fordu přehodnotit, jak alokuje zdroje. Tato změna může poskytnout náhled na pokrok Fordu při návratu investičního stupně poté, co jeho rating na začátku roku 2020 klesl na nízkou hodnotu. Očekávalo se, že k přechodu na status blue-chip by mohlo dojít letos ještě předtím, než Ford oznámí neuspokojivé zisky za čtvrtletí. Ford se zavázal, že do roku 2026 promění své ztráty EV na 8% marži na zisku před úroky a zdaněním. Společnost v současné době drží rating BB+ u S&P a Fitch Ratings. Moody's řadí společnost na Ba2, neboli dva kroky od statusu blue-chip. Ford doufá, že zveřejněním výsledků pro každou ze svých obchodních jednotek dá ratingovým agenturám více prostoru, když budou posuzovat, kdy automobilku upgradovat.
Petr Pelc, hlavní analytik zainvestuj.to
Zainvestuj.to
On-line tržiště firemních českých dluhopisů Zainvestuj.to propojuje investory s ověřenými firmami. Investor získá výnos nad hladinou inflace a české firmy kapitál k dalšímu růstu. Vše online a bez starostí.
Více informaci na: www.zainvestuj.to
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz