Spotřebitelské výdaje jsou tím nejmenším problémem společnosti Nike
Společnost Nike vykázala tržby, které překonaly očekávání. Její strategie přímého prodeje spotřebitelům se nadále vyplácí, když tržby meziročně vzrostly o 9 %, protože se zbavila závislosti na velkoobchodních partnerech.
Investoři se mohli obávat, že spotřebitelé přestanou utrácet, ale není tomu tak. Problémy společnosti Nike naopak pramení ze záležitostí, které jsou mimo její kontrolu, jako jsou dodavatelské řetězce a výluky. Na jejím největším trhu, v Číně, došlo v důsledku výluk k meziročnímu poklesu tržeb o 16 %, což představuje kolísání tržeb po zbytek roku. Kromě toho se hrubé marže snížily v důsledku vyšších přepravních nákladů, propagačních aktivit a měnových vlivů, zatímco zásoby meziročně vzrostly o 44 %.
Hodnota akcií od začátku
roku klesla o 43 % a případné oslabení v průběhu after-hours obchodování by
investoři mohli považovat za příležitost k nákupu jedné z nejsilnějších značek
na světě se slevou, protože prodeje zůstávají relativně silné.“
Josh Gilbert, analytik trhů společnosti eToro
Okomentovat na facebooku
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz