Aktuality k výplatám náhrad vkladů Sberbank CZ - vyplaceno 19,9 mld. Kč 53 287 klientům
· K 25. březnu bylo vyplaceno 53 287 klientů v celkovém objemu 19,9 mld. Kč
· Nově je možné požádat o výplatu náhrady vkladů prostřednictvím datové schránky
· Pokračují výplaty advokátních úschov
· Upozorňujeme na podvodné telefonáty (nejen) klientům Sberbank CZ
Praha, 28. března 2022 – Garanční systém finančního trhu nadále pokračuje ve výplatách pohledávek z vkladů banky Sberbank CZ, a.s.. Dosud bylo vyplaceno 53 287 klientů v celkovém objemu 19,9 mld. Kč.
· Pokračuje výplata náhrad vkladů uložených na účtech advokátních a notářských úschov
Garanční systém předal vyplácející bance další data, týkající se výplaty náhrad vkladů uložených v advokátních a notářských úschovách. Součástí předaných dat jsou také vklady, které byly uloženy na jistotních účtech a první část vyřešených reklamací podaných klienty Sberbank CZ, a.s. Garančnímu systému. Celkem se jedná o dalších 1 035 klientů, kteří měli u banky vklady v celkovém objemu cca 402 mil. Kč.
· Žádosti o převod plnění pro výplatu náhrad bezhotovostním převodem nově prostřednictvím datové schránky
Garanční systém rovněž informuje klienty, že je již možné Žádosti o převod plnění pro výplatu náhrady bezhotovostním převodem zasílat Komerční bance, a.s. v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky. Využije-li klient Sberbank CZ, a.s. tento způsob žádosti o výplatu, musí být tato instrukce opatřena kvalifikovaným elektronickým podpisem Oprávněné osoby. Bezhotovostní převod náhrady Oprávněné osobě provede Komerční banka, a.s. nejpozději třetí pracovní den po doručení instrukce.
· Podvodné telefonáty (nejen) klientům Sberbank CZ
V posledních dnech několik osob upozornilo Garanční systém na podvodné telefonáty, které zneužívají situaci kolem Sberbank CZ, a.s. a obecně většího zájmu o finanční témata. V telefonátu zazní informace, že klientovi zbývá na účtu Sberbank finanční obnos v řádku několik stokorun a otázka, co s nimi klient hodlá udělat. Dovolaný klient často u této instituce neměl vůbec účet. Smyslem telefonátu je zřejmě vylákat z klientů přihlašovací údaje do jejich internetového bankovnictví.
Podobné podvodné aktivity se šíří také formou SMS a e-mailem. Podvodníci rozesílají zprávy a žádají klienty bank, aby na webové stránce vyplnili údaje do svého internetového bankovnictví.
Důrazně všechny klienty bank upozorňujeme, aby po telefonu či mailu a SMS nikdy údaje ke svému internetovému bankovnictví nesdělovali a nepřihlašovali se do bankovnictví prostřednictvím neověřených zpráv a formulářů. Banka, respektive bankovní poradce po klientech nikdy nebude po telefonu chtít sdělit přístupové údaje – hesla – k jejich účtu. Stejně tak klienty banka nikdy neosloví k přihlášení do elektronického bankovnictví prostřednictvím formuláře v mailu či SMS.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz