(Kurzy.cz)
Google napodobí Apple a změní pravidla pro sdílení dat uživatelů napříč aplikacemi = další komplikace pro Facebook a spol.
Google dnes oznámil, že napodobí Apple a přijme nová pravidla pro sdílení dat uživatelů, jež omezí možnosti trasování napříč aplikacemi. Google chystá změny pro generování reklamních ID, jež doposud identifikovala uživatelská zařízení. Původní digitální ID například na smartphonech umožňovala zadavatelům internetové reklamy sledovat a sdílet informace o spotřebitelích a dále je využívat. Podle vedení Googlu bude původní formát podporován ještě následující cca 2 roky, aby mohly dotčené firmy na změnu náležitě reagovat.
Změna by mohla zasáhnout velké společnosti sledující uživatele napříč používanými aplikacemi jako je například mateřská společnost Facebooku Meta.
Google kroky Apple původně kritizoval.
Velké technologické firmy se úpravami některých pravidel snaží s předstihem reagovat na obecně rostoucí tlak na větší regulaci dotčených oblastí ve společnosti a z pohledu regulátorů. Jejich tlak v tomto ohledu v poslední době znatelně narůstá.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz