Mobil za volantem může za každou čtrnáctou škodu z povinného ručení
- Nejčetnější příčinou nehod je nevěnování se řízení (19,61 %)*
- Jedná se o třetí nejčastější přestupek českých řidičů (po překročení rychlosti a nepřipoutání se) **
- Chování řidičů má zvrátit kampaň České asociace pojišťoven, která startuje v polovině května
- Partnery projektu jsou dopravní policie Policejního prezidia ČR a BESIP Ministerstva dopravy ČR
Nejenže počty dopravních nehod a jejich následků v důsledku nevěnování se řízení v posledních letech stoupají (jen za rok 2017 zemřelo na českých silnicích 65 osob v důsledku nepozornosti za volantem), ale zároveň se výrazně proměňuje i chování řidičů za volantem. „Každodenně vídáváme řidiče, kteří při řízení vozidla drží mobilní telefon a telefonují nebo píší zprávy, čímž se nesoustředí na dění v silničním provozu,“ komentuje aktuální situaci na silnicích plk. Tomáš Lerch, ředitel služby dopravní policie Policejního prezidia ČR. Přitom z pohledu bezpečnosti během telefonování za volantem je řidič ovlivněn zhruba stejným způsobem, jako kdyby měl 0,8 promile alkoholu v krvi. „Při psaní krátké zprávy ztratí řidič pozornost na pět vteřin. Za tu dobu ujede při pouhé padesátce 90 metrů, tedy vzdálenost fotbalového hřiště. Každý, kdo začne za volantem chatovat, tak extrémně riskuje,“ dodává Tomáš Neřold, pověřený vedoucí oddělení bezpečnosti provozu BESIP Ministerstva dopravy ČR.
Komunikační kampaň České asociace pojišťoven staví především na emocích. Ukazuje děti, jichž se případné zranění či smrt rodičů dotýká nejvíce. Chování řidičů nezmírní nebezpečí, jež hrozí jim, ale to, které ohrožuje jejich blízké. „Dokonce i v momentě, kdy již k nehodě dojde, se člověk snadněji dokáže vyrovnat s újmou, která se stala jemu. Obtížněji se ovšem vyrovnáváme s tím, že jsme svým chováním ublížili lidem, na kterých nám záleží. A právě toho chceme využít,“ popisuje motivy kampaně Jan Matoušek.
Kampaň je financována z Fondu zábrany škod, kam pojišťovny odvádí 3 % z přijatého pojistného z pojištění odpovědnosti z provozu vozidla podle zákona***, a bude stát necelých 40 milionů korun. Dva televizní spoty doplňuje rádiová reklama a kampaň na internetu. Veškeré informace a zajímavé statistiky budou také ke zhlédnutí na webových stránkách projektu: www.nepozornostzabiji.cz.
Poslední zprávy z rubriky Povinné ručení:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz