Extrémní zklamání vytvořilo investiční příležitost?
Akcie retailové společnosti Kroger ztrácí za poslední rok asi čtvrtinu své ceny, letos asi pětinu. Používám ne zrovna tradiční, nicméně přesnější spojení „své ceny“, namísto běžného „své hodnoty“, protože v tomto případě je rozdíl podstatný. Minimálně podle investiční společnosti Pivotal, která u titulu zvýšila doporučení z neutrálního na kupovat. A to s velmi prostým komentářem.
Onen komentář zní tak, že akcie je fundamentálně podhodnocená. Tedy že jejich hodnota je znatelně nad cenou na trhu. Pivotal doplňuje, že již nějaký čas čekal na to, až bude lepší „investiční vstupní bod“ a ten čas prý nyní nastal. Nedá se sice hovořit o tom, že by u této akcie existoval nějaký faktor, který by mohl spustit výraznější posilování její ceny. Nicméně ta už se dostala znatelně pod zmíněnou hodnotu. Pivotal vidí paralelu v situaci, která nastala před dvěma lety, kdy byla akcie také přeprodána a důvodem byly velké obavy z konkurenčního tlaku a změn v odvětví. Nyní Kroger zklamal svými posledními čtvrtletními výsledky, ale toto zklamání bylo tak velké, že vytvořilo „valuační anomálii“.
Zdroj: Morningstar
Klíčová čísla ukazuje až druhá tabulka. Provozní tok hotovosti za posledních 12 měsíců dosáhl 4 miliardy dolarů, volný tok hotovosti (to, co zbude po provozních investicích), necelou miliardu dolarů. Ve srovnání s roky 2018 a 2017 jde na této úrovni o výrazné zlepšení, ale předpokládejme, že to je vypovídající číslo.
Zdroj: Morningstar
Kapitalizace společnosti nyní dosahuje 19 miliard dolarů. A vypadá to, že trhy si nyní s valuací moc hlavu nelámou. Pokud by totiž společnost vydělávala onu jednu miliardu (nejen jako volný tok hotovosti, ale i jako volný tok hotovosti pro akcionáře) rok co rok, její současná hodnota se pohybuje mírně pod 19 miliardami dolarů. Jinak řečeno, investoři nyní čekají stagnaci toho, co bylo předvedeno za posledních 12 měsíců. A Pivotal v logice uvedeného tvrdí, že společnost by měla být schopna předvést mnohem více.
Kroger se líbí i analytikům společnosti Morningstar. Ti poukazují na ostrou konkurenci, tato firma je ale podle nich v lepší pozici než její konkurenti. Má prý dobré vztahy s dodavateli, velmi dobré vlastní značky a nákladovou pozici a také velmi dobrou schopnost zpracovávat a analyzovat relevantní data využívat je k prodeji. Morningstar hovoří o „atraktivní příležitosti pro dlouhodobé investory, kteří jsou ochotni čekat na ovoce změn, které firma provádí“. Tlaky na nižší ceny ale v odvětví jen tak nepoleví, protože tu bude i nadále aktivní Amazon a Walmart a k nim se přidává stále více diskontů.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz