Společnost Nike zvýšila čtvrtletní tržby o 7%
Americký výrobce sportovního zboží Nike zvýšil ve třetím finančním čtvrtletí tržby meziročně o sedm procent na 9,61 miliardy dolarů (216,5 miliardy Kč) a poprvé za šest kvartálů tak nepřekonal předpověď analytiků. Jejich očekávání ale tržby firmy nesplnily na severoamerickém trhu a tato skutečnost poslala její akcie v poburzovním obchodování dolů o čtyři procenta.
Tržby Nike v Severní Americe ve třetím finančním čtvrtletí, které skončilo 28. února, meziročně stouply o sedm procent na 3,81 miliardy dolarů, analytici v průzkumu společnosti Refinitiv ale očekávali 3,87 miliardy.
Hospodaření firmy Nike ovlivnily vyšší výdaje na nové výrobky a internetové aktivity. Příčina neuspokojivých výsledků na severoamerickém trhu není zcela jasná. Podle některých analytiků je možné, že jedním z důvodů je poranění kolena vycházející basketbalové hvězdy Ziona Williamsona. Zranění utrpěl poté, co se mu při utkání rozpadla na noze teniska této značky. Prodej na domácím kontinentu Nike byl ale také zasažen poklesem tržeb značky Converse.
V letošním roce si akcie největšího světového výrobce sportovního oblečení zatím připsaly 19 procent, uvedla agentura Reuters.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz