Patria (Patria Finance)
Investice  |  07.03.2019 10:52:02

Firmy potřebují vize, ale musí si dát pozor na temnější stranu jejich implementace

Podle Harvard Business Review jsou vizionáři klíčoví pro strategické vedení společností. „Nejenže nastaví strategický směr, ale také dovedou vyprávět příběh o potřebné změně a inspirovat lidi, aby se s ní ztotožnili. Jak v praxi, tak v oblasti výzkumu se tak lidé s vizí cení, ale výzkum naznačuje, že vážným problémem může být nižší management. Je tomu tak v případě, že se neztotožní s vizí vrcholného managementu,“ dodává HBR.

Za podnikatele a vizionáře jsou obvykle považování lidé jako Steve Jobs, Walt Disney či Oprah Winfrey. Jenže ve firmách nejde jen o to, aby mělo vizi vedení, ale i nižší management, který musí inspirovat tým svých lidí. Často se automaticky předpokládá, že nižší vedení firmy vizi přijímá a bude pracovat na její implementaci. Jenže co když tomu tak v praxi není?

HBR zmiňuje dvě evropské společnosti, které si prošly podobným procesem strategických změn a ve kterých byl proveden rozsáhlý průzkum týkající se těchto změn. Výsledek ukazuje, že praxe může být pestřejší, než naznačují obecné teorie. Pokud se střední a nižší management plně ztotožnil s vizí vedení, dokázal pro ni získat i své podřízené. Jestliže ale k takovému ztotožnění nedošlo, výsledek byl opačný.

Jeden z dotazovaných zaměstnanců ve společnosti, kde se nižší management s vizí neztotožnil, například uváděl, že o strategii se hodně mluví, ale on ji nechápe. A proto se radši zaměřuje na rutinní činnosti a úkoly. HBR tak varuje před běžnou praxí, kdy firmy hodně investují do vytvoření nových vizí a strategií, ale mnohem méně zdrojů věnují na to, aby vizi přijal za svou i nižší management a zaměstnanci. K tomu přitom nedochází ani zdaleka automaticky.

S nižším managementem je podle HBR potřeba neustále komunikovat a nespoléhat se na to, že přijme vizi za svou na základě jednoho rozhovoru. „Lidé vezmou strategickou změnu za svou pouze v případě, že jsou neustále přesvědčováni o její hodnotě,“ píše HBR s tím, že pokud se tak nestane, ukáže se „temnější strana vizionářského vedení“.

Zdroj: HBR


Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Investice:

Pá 16:44  Týden na akciových trzích: v Praze podividendový propad, ostatní trhy rostly -... Investiční bankovnictví (Komerční banka)
Pá 16:02  Komentář k dubnové volatilitě Tomáš Kacerovský (WOOD & Company)
Pá 15:27  Region i euro posilují (Komentář) (26.4.2024) Investiční bankovnictví (Komerční banka)




Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688