(Kurzy.cz)
Volkswagen spustí masivní sdílení elektromobilů
Automobilka Volkswagen hodlá spustit rozsáhlou nabídku sdílení elektromobilů ve vybraných velkých městech pod značkou „We Share“ (My sdílíme). Jako první se ve 2. čtvrtletí příštího roku dočkají obyvatelé či návštěvníci Berlína, kteří budou moci využít nabídku 2 000 elektromobilů. Prvotně zde dá automobilka k dispozici 1 500 svých e-Golfů, následovat bude 500 vozů e-up!.
Zdroj: Volkswagen AG
Hned od roku 2020 však začne zmiňovaná vozidla automobilka postupně nahrazovat svými nadcházejícími elektromobily z připravované rodiny Volkswagen I.D.
„Chceme motivovat mladé městské uživatele, aby se zapojili do e-mobility. Lidé z Berlína budou první, kteří si užijí elektrizující zkušenosti s naší nabídkou sdílení vozů „We Share“, uvedl ve čtvrtek člen představenstva Volkswagen pro prodej Jürgen Stackmann.
Dočkají se i Pražané?
Volkswagen nechce zůstat se svou službou jen v Berlíně. Dojít má i na další velkoměsta Německa a od roku 2020 hodlá automobilka se svou službou paralelně expandovat také na své hlavní evropské trhy a vybraná města v Severní Americe. Primárně se hodlá Volkswagen zaměřit na města s více než milionem obyvatel. Čistě teoreticky by se tak mohla dočkat i Praha. Jak naznačilo další vyjádření J. Stackmanna, Volkswagen svou službou hodlá zviditelnit nástup svých elektromobilů na trh. Jedná se tedy ve značné míře také o marketingový tah automobilky. Lze tak spekulovat, že s podobnou službou pro Prahu by mohla přijít spíše koncernová domácí Škoda, která má ve svém produktovém portfoliu začít rovněž nabízet elektromobily.
MOIA spustila spolujízdu v Hannoveru
Připomenout lze, že koncern Volkswagen již v prosinci odtajnil svůj vlastní systém spolujízdy. V Berlíně na TechCrunch představil koncept, od kterého si mj. slibuje výraznou redukci dopravy ve velkých městech. Tehdy rok po vzniku dceřiné společnosti MOIA, došlo na představení jejího systému spolujízdy prostřednictvím nového plně elektrického minibusu. Ten má až šesti cestujícím nabídnout dostatečný prostor pro pohodlnou přepravu. Interiér je totiž koncipován na šest samostatných sedadel s dostatečným prostorem pro nohy i samotný pohyb po voze, aby cestující snadno dosáhl kteréhokoliv sedadla. Sedadla mají k dispozici například stmívající světla a USB porty. Samozřejmostí má být připojení WiFi. Případná zavazadla si cestující bude moci odložit v prostoru vedle řidiče. K pohodlnému nástupu a výstupu mají přispět automatické dveře.
Zdroj: moia.io
Dle standardu WLTP má elektro minibus dojezd přes 300 kilometrů. K nabití až na 80 procent má stačit zhruba 30 minut, tj. vlastně standard konkurenční automobilky Tesla.
Spolujízda elektro minibusem měla být nabídnuta prvotně v Hamburku již letos. Nestalo se však tak, hovoří se nyní až o příštím roce. Na konci července nicméně Volkswagen spustil daný koncept v Hannoveru. Službu zajišťuje na 140 řidičů, prostřednictvím 35 vozů různých tipů. O elektromobilech však zde MOIA v nabídce neuvádí ani slovo…
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz