ETF: Investice do koše firem z prostředí online maloobchodu
Autor: Zuzana Janková
I přes zintenzivňující se konkurenci láká burzovně obchodovaný fond Amplify Online Retail ETF (IBUY) investory. Amplify uvedl první burzovně obchodovaný fond se zaměřením na elektronický obchod a online prodejce.
Dle údajů emitenta měl IBUY překonat hranici 500 milionů USD spravovaných aktiv. Tento fond byl spuštěn 20. dubna 2016 a replikuje index s označením EQM Online Retail Index (IBUYXT). Index sleduje globálně rozmanitý koš firem z prostředí online maloobchodu, přičemž každá z těchto firemí musí generovat 70 % příjmů z online nebo virtuálního prodeje.
Na začátku minulého týdne uvedla společnost ProShares na trh konkurenční fond s názvem ProShares Online Retail ETF (ONLN). Přesto zájem investorů o IBUY zůstává i nadále obrovský. ETF přidal v letošním roce 255,32 milionů USD nových aktiv, což je zhruba polovina celkového AUM. IBUY v uplynulém roce dosáhl výnosu 44,78 % a kumulativního výnosu dokonce 104,77 % od jeho založení. IBUY je rozdělen do tří segmentů: tradiční online maloobchodníci, cestovní kanceláře či operátoři na trhu. Žádná z 10 nejvýznamnějších společností ETF nepřekročí 5,21 %.
STOX.cz
STOX.cz je portál společnosti Grant Capital a.s. pro podporu online obchodování s minimálními náklady a komplexně nejvýhodnější podporu.
Více informací na: www.stox.cz
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz