Nákupní horečka zdaleka nekončí
V dubnu se tržby obchodníků v reálném vyjádření zvýšily o 5,6 %. K tomuto nárůstu dopomohl nejenom silný spotřebitelský apetit, ale i dva pracovní dny navíc. Podle statistického úřadu zafungoval i efekt Velikonoc, ale ty tentokrát pomohly spíše březnovým výsledkům. Nakonec pokles tržeb u potravinářských výrobků to vlastně jen potvrzuje.
Další dvojciferný nárůst tržeb internetových obchodů (+20,3 %) asi nikoho nezaskočí, protože přesně zapadá do trendů maloobchodu. Za posledních 16 let rostly tržby těchto obchodů o více než 10 % celkem 14x. Pouze ve dvou letech recese to bylo pomaleji, ale i tak byl jejich výsledek podstatně lepší než v případě celého maloobchodu.
Spotřeba poháněná rostoucí kupní silou i optimismem zákazníků se stala jedním z hlavních tahounů poptávky v ekonomice a obchodníky proto čeká další rekordní rok v řadě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz