Facebook se pokouší o průlomový krok do rozšířené reality - velký potenciál pro reklamu
Vzpomínáte na Pokemon Go, která chvilkově pomátla svět i akciové trhy? Šlo o hru od Nintenda, která kombinovala digitální svět s reálným. Mánie kolem této hry byla obrovská, akcie Nintenda vystřelily během chvíle o 120%. Jenže se ukázalo, že Nintendo vlastně nemá plán, jak tuto mánii využít, tzv. zmonetizovat. A tak se následně akcie propadly podobnou rychlostí o téměř 40%. Konkurence si však potenciálu všimla. Zejména Facebook, který včera představil svůj první pokus o rozšířenou realitu. Nová aplikace umožní si „pohrát“ skrz telefon s reálným prostředím. Ve hře je i rozšířená realita skrz speciální brýle. Za tím účelem koupil Facebook v roce 2014 společnost Oculus. A proč by mohl být tento technologický výstřelek důležitý pro investory? Rozšířená realita znamená rozšířený prostor pro generování příjmů. Klasická webová podoba Facebooku má jen omezené množství pro reklamu. Či jinak řečeno současná podoba Facebooku může lidem cpát do chřtánu jen určité množství reklam, než kompletně zkazí uživatelské zážitek. Facebook již také varoval investory, že letos porostou příjmy z reklamy pomaleji. Kombinace digitálního a reálného prostředí by však sama o sobě měla zvýšit interakci uživatele a nabízí zcela nový prostor pro umístění reklam. A ty jsou alfou a omegou pro Facebook. Schopnost Facebooku pohybovat se v reálném světě by mu poskytla prakticky neomezený prostor pro umístění reklam. Jedním dechem je ale třeba dodat, že tato aplikace je stále ve své rané fázi a na reálný přínos v podobě zisků si budou muset investoři počkat.
Pavel Smolík
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz