Dvanáct procent za jeden den a scénář Adidas
Pokud bychom měli jmenovat jedno odvětví, kde spolu intenzivně soupeří Německo a Spojené státy, asi by většina z nás ihned jmenovala automobilky. Však také není divu, že právě BMW, Daimler a VW jsou a budou cílem nové americké administrativy. Ta totiž doufá, že otočí tok dějin, vrátí Spojené státy někam do šedesátých let minulého století a spolu s tím jim přinese pracovní místa, která byla v té době v takovém rozpuku.
Zmíněné dvě země, respektive jejich korporátní sektor spolu ale soupeří na více hřištích a v jednom případě dokonce i na doslovných hřištích, sportovištích, v tělocvičnách a podobně. Ano, hovořím o výrobcích sportovních oděvů, obuvi a podobně. Asi nejintenzivnější je vnímáno soupeření mezi Nike a Adidasem a cena akcií těchto dvou společností se dokonce vyvíjí značně inverzním způsobem. Ale značná inverze je zřejmá i u Adidasu a Pumy na straně jedné a třeba takové Under Armour na straně druhé – viz následující graf:
Zdroj: Financial Times
Z grafu je také zřejmé, že navrch v tomto soupeření mají už někdy od poloviny roku 2015 firmy německé a celkově jde z jejich strany o pozoruhodný obrat. Do roku 2015 se totiž zdálo, že ty nejlepší roky mají už Adidas a Puma za sebou. Marketingové války totiž někdy přináší i velká překvapení. Dnes bych se ale rád věnoval hlavně společnosti, jejíž cena akcií je v grafu vyznačena zeleně a která si v na konci minulého týdne díky posledním výsledkům připsala více než 10 % zisky. Jde o u nás také dobře známou Columbia Sportswear.
Columbia v pátek zveřejnila své výsledky za čtvrté čtvrtletí minulého roku a za celý rok 2016. Pokud bychom čekali, že na zmíněné posílení akcie bylo třeba značného překvapení a růstů tržeb a ziskovosti, mýlili bychom se. Celoroční tržby rostly o 2 %, zisky na akcii o 10 %. Management k tomu informoval, že v letošním roce by chtěl dosáhnout 4 % růstu zisků, v tom nejhorším scénáři ovšem bude ziskovost stagnovat. V minulém roce Columbia také dokázala masivně navýšit svůj provozní tok hotovosti – z 95 milionů dolarů roku 2015 na 275 milionů dolarů (značně k tomu ovšem přispěl pracovní kapitál a ten je hodně vrtkavý).
Celkově to tedy nezní jako nějaký velmi přesvědčivý příběh, který by investory zejména po pátečním posílení přesvědčil k dalším nákupům. V úvodu jsem ale hovořil o nečekaných zvratech v marketingových válkách, které o osudu těchto „značkových“ firem a jejich výsledcích rozhodují. Columbia evidentně reaguje velmi citlivě i na velmi malé známky zlepšení hospodaření (tj., mnoho se od ní nečekalo). Pokud by se jí podařilo to, co Adidasu, investoři by měli žně. Ani u Adidasu přitom nešlo o dosažení nějakých závratných růstů, ale o zvrácení negativního trendu a návrat k „nějakému“ růstu. To, jakého obratu dokázali jeho lidé dosáhnout, asi nejlépe vynikne z velmi dlouhodobého pohledu:
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz