Netflixu se dařilo, zadlužení a konkurence však představují nebezpečí
Internetová televize Netflix analytiky příliš nepřekvapila, když jí v poslední kvartále meziročně rostly tržby o 36 procent na 2,5 miliardy dolarů. Za výsledkem stojí masivní expanze do 130 zemí a s ní spojený zisk předplatitelů.
Po solidním výsledku za čtvrtý kvartál akcie Netflixu získaly okolo 8 procent na premarketu. V posledním kvartále roku 2016 Netflix přidal přes 7 miliónů nových předplatitelů a předehnal tak odhady o dva milióny. Tím se dostal na necelých 94 miliónů předplatitelů po celém světě – v USA je jich zhruba polovina.
Za produkci a licence na původní obsah chce společnost v tomto roce utratit 6 miliard dolarů. Mezi hity z produkce Netflixu patří například seriály House of Cards a Orange is the New Black.
Jak však upozorňuje analytik Patria Finance Ján Hladký, utrácení za vlastní obsah vedlo ke značnému zadlužení společnosti, což může v budoucnu vést k osekání vlastní produkce nebo zvýšení cen předplatného, které by mohlo zpomalit přírůst předplatitelů.
Hrozbou podle něj může být i rostoucí konkurence. Své streamovací služby stále zdokonaluje Amazon, Youtube, nově i Apple, Hulu a BBC.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz