Výsledky Alibaba (DIP) - komentář analytika
Čínský e-commerce gigant Alibaba (DIP) dnes představil sadu hospodářských čísel za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2016. Celkové tržby společnosti dosáhly 24,184 mld. CNY, což představuje meziroční růst o 39 % (vs kons. 33 %). Mezikvartálně jde o akceleraci růstové dynamiky. Hlavní složka v podobě e-commerce příjmů čínské divize přinesla tržby ve výši 18,34 mld. CNY, což představuje meziroční nárůst o 41% (další zrychlení růstového tempa). Tržby generované z mobilních přístupů meziročně stouply o 149 %!
Růstová trajektorie je tak i nadále doslova pozoruhodná. Navíc, pozitivní zjištění přináší i kvalitativní parametry. Například „módní“ internetové tržiště Taobao se může pochlubit vysokou klientskou loajalitou (ukazatel DAU/MAU v podstatě odhaluje, že v průběhu měsíce stránky uživatelé navštíví ve 40 % dnů). Například Facebook, který je v dnešní době neodmyslitelnou součástí životů připojených uživatelů, disponuje hodnotou 60 %. Pro úvahy o generování budoucího růstu je spokojenost stávající klientské báze zcela zásadní (jinak nově příchozí pouze nahradí ty staré). Navíc, vybudování informačně-nákupního vztahu nutně zvyšuje šanci na dlouhodobou monetizaci a tok peněžních prostředků. Ve výsledku tak objem zpracovaných transakcí na portálu Taobao meziročně stoupl o 18 %. Další tržiště s názvem Tmall se chlubí dokonce 34 %ním růstem. Příznivě se v číslech projevil přírůstek aktivních klientů (q/q +4 %) a jejich počet je již 423 mil. (amualizovaně). I nadále dominantní složku představují mobilní přístupy. V jejich případě je pak implikovaným pozitivem výrazně vyšší průměrná útrata. Právě objem zpracovaných transakcí poté představuje klíčový faktor v otázce zpeněžení poskytovaných služeb. Alibaba si na jejich základě účtuje poplatky (v případě, že jsou transakce zprocesovány skrze platební systém AliPay) a vyšší objem transakcí nahrává také větším reklamním příjmům. Pro marketéry je totiž robustní aktivita signálem pro větší využití reklamního prostoru, který je tradičně nabízen skrze aukční princip (potenciál pro růst cen). Ostatně úvaze nahrává také pohled na míru monetizace, která se meziročně pohybuje o 30 bps výše na 2,47 %. Nahrává tomu zejména výrazné zlepšení metriky v mobilní sféře (2,42 % vs 1,73 % před rokem).
Mezinárodní expanze je nadále relativně! pomalejší (tržby y/y stouply o 35 %) a zůstává poměrně rozsáhlý prostor pro budoucí zlepšení. Hlavním zdrojem je v tomto směru portál AliExpress, který zahraničním zájemcům umožňuje nakupovat zboží na čínském trhu. Zajímavá je i nadále aktivita v rámci cloudových služeb, u nichž došlo k meziročnímu nárůstu tržeb o 175 %. Služba AliCloud tak hlásí 2,3 mil. uživatelů.
Patria Online je investiční portál s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz