Yahoo uvažuje o svém prodeji
Společnosti Yahoo se nedaří, akcie míří dolů. A začíná se opatrně mluvit o tom, zdali by nebylo lepší firmu prodat.
Když Marissa Mayerová nastupovala do technologické společnosti Yahoo na pozici generální ředitelky, zdálo se, že firmu čeká dobré období. Mayerová podnikla razantní kroky, například výrazně zeštíhlila jednotlivé týmy, po svých pracovnících vyžadovala konkrétnější výsledky, ale také jim omezila home office. Pro své nekompromisní postoje se stala miláčkem médií. Nyní je ale vše jinak. Akcie společnosti poklesly od svého 52 týdenního maxima o téměř 40 %.
Důvodem je možná to, že se s příchodem Mayerové Yahoo hromadně vrhal do akvizic, které se ukázaly jako neúspěšné. Eric Jackson, který vede hedgeový fond SpringOwl, se na jednotlivé nákupy Yahoo zaměřil a zjistil, že Mayerová uskutečnila několik velmi špatných kroků, například nakupovala společnosti svých přátel, které znala ještě z dob, kdy působila ve společnosti Google. Často se však jednalo jen o prázdné schránky, například společnost Polyvare, za kterou Yahoo vynaložilo 230 milionů dolarů.
Yahoo zaostává i v mobilu
Yahoo také nezvládlo přechod na mobilní technologie, z mobilních reklam generuje jen malou část příjmů narozdíl například od Facebooku. Jackson odhaduje, že chybné kroky Mayerové stály akcionáře přibližně 10 miliard dolarů.
A velmi opatrně se spekuluje o tom, zdali by nebylo lepší společnost prodat. Správní rada se domnívá, že by se měly prozkoumat další strategické alternativy, které budou v nejlepším zájmu akcionářů. E-shop Alibaba, kde má Yahoo podíl, by se měl nadále stát hlavním motorem růstu celé skupiny.
Arsen Lazarevič
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz