Souboj Netflix vs. kabelové televize
Netflix, v posledních letech stále populárnější americký poskytoval streamovaných medií na vyžádání, začal teprve nedávno vsázet na svoji vlastní produkci a originální obsah.
Když Media Rights Capital začala natáčet oblíbený seriál House of Cards, nabídla ho více společnostem. Netflix ale své konkurenty přeplatil a začal tak svůj originální obsah budovat.
Dalším seriálem, který Netflix získal obdobně, je Orange is the New Black z prostředí americké věznice pro ženy.
Některé programy dostupné pouze na Netflix
V letošním roce bylo součástí originálního obsahu společnosti již 16 programů a toto číslo by se pro příští rok mělo téměř zdvojnásobit (31).
Během letošního roku Netflix neprodloužil smlouvu s televizní sítí Epix a to z důvodu, že mnoho programů, které běžely na Epixu, byly vysílány i na jiných televizních kanálech. Podle Teda Sarandose, manažera Netflix, je cílem společnosti dodávat na trh úspěšné programy, jež jsou dostupné pouze na Netflixu.
Počet odběratelů roste každým rokem a společnost věří, že tato strategie dokáže jejich počet ještě zvýšit.
I proto společnost radikálně zvýšila odhad nákladů na rozšíření svého portfolia originálních i licencovaných programů v příštím roce. Letos Netflix, Amazon a Hulu údajně utratily 6,8 mld. amerických dolarů dohromady. Sám chce v příštím roce Netflix utratit 5 mld. amerických dolarů.
Přetahovaná mezi Netflix a filmovými studii
Pomalu na tomto trhu vzniká konkurenční prostředí mezi filmovými studii a společností Netflix. Poslední dobou studia komunikovala zprávu, že v budoucnu nebudou chtít prodávat Netflixu tolik práv na jejich programy.
Netflix to komentoval tak, že v budoucnu nebude utrácet své peníze za starší programy filmových studií. Jedná se o přetahovanou, kdo je na kom více závislý a kdo to déle vydrží.
První se ale ozvala filmová studia. Většina diváků totiž opouští klasické kabelové televize a pomalu přechází na streamovací média podobná Netflixu. Kabelové televize pak nechtějí studiím platit za programy velké částky a to se poté odráží na ziscích filmových studií.
Někteří investoři jsou z ambicí Netflix poněkud neklidní. Za prvé se obávají velkého nárůstu výdajů a za druhé je znervózňuje tlak, který je vytvořen na tržby filmovými studii.
Autor: Sven Subotič, David Lojkásek | aurainvest.cz
Tato zpráva není investičním doporučením. Aura Invest Group s.r.o., vázaný zástupce společnosti Colosseum, a.s., obchodníka s cennými papíry.
Aura Invest Group je vázaným zástupcem obchodníka s cennými papíry
Colosseum, a.s. Na českém trhu nabízí profesionální služby obhospodařování
majetku na individuálních investičních účtech AURA INVEST Aktivní správa a AURA
INVEST Chytré portfolio. Spojte své síly se silnými partnery a svěřte své
finance pokročilému obhospodařování majetku.
Více informací či nezávaznou schůzku si sjednejte na www.aurainvest.cz
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz