Proč padají ceny akcií?
Co nejčastěji stojí za propady cen? Několik vědců a analytiků to zjistilo. A neřešili celý trh, ale konkrétní tituly.
Lakonické prohlášení, které nejčastěji slýcháme od analytiků ("no jo, padá to, někdo prodává"), nečekejte. Na propady cen se dá podívat statisticky. Právě to udělali B. Korcan Ak a Richard Sloan z Kalifornské univerzity v Berkeley Steve Rossi se Scottem Tracym z RS Investments.
Výzkumníci hledali tři poklesy cen akcií podle tří základních měřítek. Nejjednodušším byl nejhorší denní výkon daného titulu v určitém časovém období. Druhým bylo to, zda výkon v jednom dnu (ne)byl výrazně pod průměrem denního výkonu dané akcie. Třetím měřítkem bylo rozdělení denních výkonů dané akcie, přičemž se sledovalo, jak výrazně v záporných hodnotách bylo pomyslné "těžiště" grafu rozdělení.
Byla hodnocena data u akcií zahrnutých do indexu S&P US Broad Market v rámci čtyř půlročních period od července 2012 do června 2014. Zaznamenáno bylo celkem 686 prudkých propadů cen jednotlivých akcií (alespoň jedno z měřítek akcii zařadilo mezi 5 % titulů s nejhorším výkonem).
Ak a jeho kolegové fyzicky prošli mediální výstupy, které se týkaly zmíněných 686 propadů cen, aby zjistili, co kolapsy cen (pravděpodobně) způsobilo. Naprostá většina extrémních poklesů nastala po zveřejnění výsledků nebo odhadů výsledků ze strany samotných firem (takzvaných guidance nebo profit warnings). Dalším důvodem byla jiná oznámení firem, nejčastěji šlo o neúspěšné testy nových léků.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz